Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

2 minutter siden av NTB

Studie: Pfizer gir lavere beskyttelse mot omikron

Vaksinen fra Pfizer gir bare delvis beskyttelse mot omikronvarianten – men boosterdose kan hjelpe.

Det viser ny forskning fra Det afrikanske helseforskningsinstituttet AHRI, ifølge Bloomberg.

@Scrivener @Roc @Cardio
Så konklusjonen? Bull eller Bear?? :sweat_smile:

Tror og håper omicron ikke blir så ille.

Bearish på markedet generelt. Klarer ikke å skjønne/forsvare valuation av Tesla, NFTs, Doge og bitcoin. Disse kombinert med inflasjon er for meg tegn på at markedet begynner å bli overmodent for en ridetur på Kvitebjørn kong Valemon.

Håper 2022 blir et godt M&A år i biotek.

5 Likes

N = 12 :man_shrugging:t2:

“We saw a lot of escape,” said Alex Sigal at the Africa Health Research Institute in Durban, who led the study. “But I think the news is pretty good.”

The fact antibodies from vaccines still recognise Omicron is significant. Especially as there are other parts to the immune system like T-Cells which could work against it too.

But the most promising finding is the fact that people who had been infected with COVID-19 previously, as well as being vaccinated, had much improved protection against Omicron.

2 Likes


Jeg har aldri sett s&p 500 bevege seg så mye på så lavt volum som det var i dag.

4 Likes

1mars 2021
24mars 2020
ligner mye, finner flere hvis jeg ser litt større på det. spread fra close til close.

1 Like

«Nå må alle være gode borgere å ta på ansiktsmasken deres og hurtigst mulig få satt 3,4,5,6 og 7 vaksine booster. Bare å lese i avisen og se på nyhetene, dette er skumle saker, gjør som vi sier.

"Alvorlige bivirkninger av vaksine, hjertestans?? -Nei det har vi ikke hørt noe om, en må ikke høre på slike konspirasjoner. Les i avisen!

HVOR ble det av omicron børskrakket?

Hvor står indeks om en uke?

  • Opp
  • Ned
  • Ca likt

0 stemmegivere

Evergrandes aksjekurs sank til en ny bunn onsdag, idet eiendomsgigantens finansielle situasjon blir stadig mer prekær. Kinas nest største entreprenør hadde avtalt å betale 82,5 millioner dollar i renter mandag, etter en utsettelse på 30 dager. Ifølge BBC har långiverne imidlertid ikke fått betalt, og dette kan utløse et såkalt «kryssmislighold» av internasjonal gjeld på rundt 19 milliarder dollar. Det er dermed snakk om det største misligholdet i Kinas historie. I alt har konsernet rundt 300 milliarder i lån.

Også Kaisa, en mindre kinesisk entreprenør, fortsetter å slite. Onsdag ble handelen i selskapets aksjer nok en gang stanset, uten noen forklaring fra ledelsen. Tirsdag meldte de lokale avisene imidlertid at Kaisa samme dag lå an til å misligholde lån på 400 millioner dollar. Dette kan i sin tur medføre at ytterligere 11,6 milliarder dollar i gjeld blir ansett som misligholdt.

Takk for at du sier det så eksplisitt.

Det ligger vel i arbeidsfordelingen mellom leger og sykepleiere (med noen unntak).

Ja, det rammer nok begge deres yrkesgrupper. Jeg hører om det fra sykepleierhold (intensiven, hjemmetjenesten), og liker ikke at enkelte leger i det siste offentlig har bagatellisert sykepleiernes innsats. Men jeg tviler ikke et sekund på at leger kjenner på det samme.

(Mitt opprinnelige innlegg handlet om noe helt annet, så denne debatten var overraskende. Syns du rundet den av på en fin måte.)

Men er 19mrd i internasjonal gjeld veldig mye egentlig?

Var jo en person alene i Mars (Bill Hwang) som tapte 20mrd dollar.

Credit Suisse alene tapte nesten 5mrd dollar på mannen.

3 Likes

Det er jo mer gled totalt sett. Og flere råtne egg

Ja, er klar over det.

Men det er flere ganger poengtert at det er 19 mrd som er knyttet mot eksterne finansinstitusjoner.
Resten er internt i Kina.

Spørsmålet er jo hvor heftig de interne er eksponert utad fra Kina, og hvor mye partiet vil involvere seg.

Dette har også vært kjent i markedet i flere måneder nå.

Vi får nok reaksjoner. Men jeg blir overrasket hvis det utløser ragnarok.

1 Like

Her tenker jeg at kanskje strømprisene har noe av skylden, det er mer eller mindre ekstra skatt som ikke går direkte tilbake til samfunnet igjen. Det statlige kronene her går jo basically inn i oljefondet.

1 Like

Endelig får vi litt amerikanske tilstander med statlig hjelp til strømregningen - men ingen direkte helikopterpenger man kan gamble med :sweat_smile:

2 Likes

Damn, tenkte eg skulle gå full YOLO!!

1 Like

image

Vanvittig dissonans i tech-markedet nå. Vet ikke om det er like ille for S&P og/eller DOW.

3 Likes

P/E i S&P small cap 600 er 70% av P/E i S&P 500. Så mye av det samme der.

Ref: A bargain you can't ignore: Small-cap stocks are trading at their second-biggest discount in 20 years - MarketWatch

1 Like

Small-cap stocks are trading at their second-biggest discount in 20 years

Noen gode forklaringer på hvorfor det er slik?

1 Like