Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Sett på “Max” og grøss. Troen på housing meltdown har aldri vært større

Jeg har tipset om xact bear gang på gang, den er opp 33,5% ytd

7 Likes

Hvor hardt inne er du i % av porteføljen?

Inflasjon handler ikke om covid , olje eller noe. Det er trykking av penger som er grunnen.
Inflasjonen fortsetter opp så lenge renten er lav (under inflasjon) og vi har lav arbeidsledighet. Så dette er langt fra over.
Sitt helt stille og ikke prøv og ta fallende kniv.
Resesjon er 100% sikkert nå er det depresjon som er i gjære…

Gull og sølv faller først som på 70 tallet men kommer snart til og få kraftig inflow av penger så det er fortsatt veldig god hedge. (Når alle inser at fed har 0 kontroll som alltid) og de som kjøpte sølv har nesten ikke tapt penger i nok enda.

Gull er opp 15%

1 Like

Sqqq som flere har tipset om her inne er opp kun 121% ytd…

1 Like

Sånn ja, dagen i dag gir mere mening :face_with_monocle:

2 Likes

Håper alle her er inneforstått med at tråden må skifte navn om ca 12-18 mnd:

Honningkrukka 1.1. :honey_pot::champagne::cocktail::clinking_glasses:

Når vi går inn igjen og er klare for oppgangen som vil komme på pene multipler igjen.

Da må vi huske å behandle alle som var bull da vi var bear mye mer respektfullt og empatisk enn da rollene var snudd. :baby_bottle::teddy_bear::balloon:

Eller, vent litt. Kanskje not.

4 Likes

SQQQ var sterk idag. Lurer på om den skal splittes igjen snart.

2 Likes

Slapp shorten litt for tidlig, kom meg ut av longen på grønn candle. Er jeg for sen å hoppe på igjen eller ser man lenger ned her? Er brått nærme pre covid toppen gitt!

Skal nok mye lenger ned en precovid toppen. QT skal trappes opp, renta skal fortsatt mye opp for å stoppe inflasjon. Krypto og andre tøysepenger skal i 0, og noe skal knekke skikkelig. Det er bare å holde shorten :money_mouth_face::sunglasses:

3 Likes

Screenshot 2022-06-16 at 21.20.48

8 Likes

Helt riktig, og at folk flest ikke ser gjennom all bullshit er synd. Hadde folk flest visst hvordan det henger sammen så hadde det blitt revolusjon i hele verden

1 Like

Det er en god bidragsyter, men vi snakker perfekt storm. Med Covid, pengetrykking og kollaps i global transportsystem.

1 Like

Vi er klar og full lastet med cash. Ingen ting er kjekkere en og gjøre motsatt av markedet.

Min neste investering blir 100% gjeldsfri og 0 gearing. Det kan jeg takke corona krakket for og at jeg gikk ut av markedet for 9 mnd siden. :cowboy_hat_face:

Jeg tror det kommer til og komme muligheter vi ikke ante fantes cash will be king. Renten stiger til 10% + og boliger på billig salg folk skriker etter krise lån med rente på 20-30% for prøve og redde verdier. Vi får sikkerhet i bolig og kan ta over hvis de ikke klarer seg. Sitt helt stille bevar verdiene dine i betal gjel investeri gull /sølv om du er kjedelig som meg /bear om du er tøff (som @holmes ) men husk og vente blodbadet har ikke startet enda. 1.5% rente mot 8-9% inflasjon som faktisk er 17/18% holder ikke. Vi får nokk litt ned snart men så videre opp ok kanskje 9.5-10% mot slutten av året.

Jeg følger med på bolig prisene usa og hvor mange selskaper som sier opp folk. Vi er helt i starten med (Netflix, krypto selskaper, +++ og så kommer vel bygge bransje) men foreløpig tar reiseliv og underholdning i mot alle. Så sitte rolig . (Derfor jeg er så lite inne her … har jo ingen ting investert, jobber så mye som mulig for og bygge cash til krisen :joy:) så er det pensjonist /investor snart.

9 Likes

Vi må fikse 2020 + 2008 luftslottene (de ble jo løst med mer QE ) det blir MYE og fordøye…
Se fly bransjen :scream: , alle ekstremt belånte selskaper :scream: alle som selger produkter vi ikke trenger/må ha :scream: og shipping/transport/ etc :scream:

Ikke mye igjen da.:joy:
Cash will be king eller gull da om inflasjonen ikke blir håndtert riktig.

4 Likes

Hva med rentefond med durasjon < 1 og flytende rente (FRN)? Kan det være et OK supplement til cash på mellomlang sikt?

Ikke godt å si hvor denne passer best in, men det er bekreftet flere mutasjoner av monkeypox, og det er mildt sagt veldig spesielt siden dette er et DNA virus som normalt ikke muterer så veldig lett. Men det at det plutselig - mot normalen - plutselig dukker opp muterte versjoner av et DNA virus som normalt ikke skal mutere, vel - vi får se hvilken vei dette går.
KAN jo ha et naturlig forklaring.

3 Likes

Passer godt inn hos SOFTOX.

1 Like

Følger denne Oslo børs indeksen?

Ser ut til at vi får en Bull start.