Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Ahh, okay, my bad :slight_smile:

Men det er jo ikke så lett når du er sykepleier. Jeg vil også tro at hun trenger søvn på et tidspunkt i løpet av døgnet også :slight_smile:

2 Likes

Barnebidrag settes etter samvær og inntekt, har man lite samvær(som i mitt tilfelle, skal jeg love deg det av det trekkes svært mye av netto inntekt)… Så regner med de har en avtale som fungere for begge parter her.

1 Like

Btc 19.000
ether 994

7 Likes

Veldig bra at det trekkes svært mye i de tilfellene. Det skulle bare mangle.

Men det går selvfølgelig en grense og muligens er det barnetrygd som da kanskje bør økes.

Men nå sklir det utenfor temaet her tror jeg, så jeg lar det ligge her.

1 Like

Tja, er ikke alle som velger selv å ha barna lite…

8 Likes

Ja bo alene er jo nesten like dyrt som og bo 2 så det blir nokk Desverre tøffe tider for flere frem over.

Bitcoin sin skjebne er jo ned, det kan ko ikke brukes til noen ting som ikke penger kan. Og at det er fritt og ikke kontrollert er vel litt som hippie drøm om alt skal være fritt osv.

Men blockchain teknologien er spennende og får nokk sitt marked til slutt.

3 Likes

Med krypto i fritt fall er det gode odds for videre børsnedgang neste uke - krypto er en ganske god proxy når vi ikke har futures

6 Likes

Enig. Men fremover blir det annerledes. Mcapen gjør at den blir mindre og mindre relevant.
En -10% bevegelse i dag tilsvarer en -3% bevegelse i november. Så snart blir det ikke lengre en ledende indikator i futures

8 Likes

Ser vi en dobbeltopp her?

Cambridge Bitcoin Electricity Consumption Index (CBECI) (ccaf.io)

Og går vi gjennom gulvet her?

Bitcoin Mining Profitability Chart (bitinfocharts.com)

Jeg har ofte sett på videoer og forum at 20k var ekstremt viktig motstand. Og nå når den er brutt blir det da en sterk motstand opp over.

Luften siger vel godt ut av den nå ja.

3 Likes

Fy flate, det var faktisk vanskelig… kan ta sin tid det her :joy:

6 Likes

Trenger ikke tenke så mye på psykologien lengre i krypto.

Hvis jeg skulle tradet basert på kun psykologi så hadde jeg kjøpt krypto. Ryggen der er brekt og tall jeg har sett på oversolgt nivåer i natt overgår nesten alt av tidligere jeg har sett for et såpass stort market.

Utmattelsen i ARKK er samme. Skulle jeg gjort noe der også hadde det vært og begynt å kjøpe på ekstremt oversolgt nivå. Jeg kommer ikke til å røre det uansett, men hvis jeg måtte enten gå long eller short så hadde jeg gått long.

Krypto mcap er 3% av s&p… Meta + nvidia alene påvirker i like stor grad likviditeten. Personlig har jeg btc ± 20k som target for betydning for finansmarkedene.

Hvis du tenker på likvidering, margin calls og oppsigelser for kryptosektoren og investeringsselskap i sektoren så er man allerede der. Damå man tillegge et tidselement som drar langt ut i tid for enda større likvidering

2 Likes
5 Likes

Amazon gikk jo som en kule under dot.com, men så har det vært litt oppgang fra 2003 ish. :joy:

Jeg tenker det kan skje det samme med en av kryptovalutaene, men hvilken? :thinking:

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-16/bridgewater-builds-5-7-billion-bet-against-european-stocks

Boligkrakk i gang i Canada.

4 Likes

Har en følelse av at vi bjørner vil premieres på mandag

5 Likes

Hva med alle millionærene som har blitt skapt som følge av krypto?
Så mye som kryptomarkedet gikk ifjord så er det jo helt utrolig om de fleste er i minus.

Mener du statistikken er bedre hos småsparere som handler enkeltaksjer?

1 Like

Dem som taper på krypto taper også på aksjer. Klarer man ikke å ta gevinst på krypto, klarer man heller ikke det ved aksjer.

Finnes utallige eksempler på dette forumet om folk som sitter på aksjer med et snitt så ligger høyere en hva prisen er idag. NEL, NANO, PCIB, SCATEC, KAHOOT +++ pick your poison.

3 Likes

Problemet er delvis at trådene på forumet blir som ekkorom der de positive skulderdunker hverandre og fryser ut dem som kommer med kritiske motargumenter. Jeg forsøkte med noen kritiske innlegg mot nano på 115 kr men det var ikke så stor mottagelighet for slike tanker dessverre. Nå er kursen under 7.

bilde

4 Likes