Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Crude oil ned -6%.
Oslo børs ned -3%.

Hvor er olje OSEBX bulls nå?

1 Like

Før den blå streken (Russland innvaderer Ukraina) var det tight og prisen hadde gått opp 1,1$ på 12 mnd. Etter det har prisen gått opp 1,4$ på 4 måneder.
image

1 Like

Det er vel som vi diskuterte en flaskehals et annet sted i systemet (raffinerikapasitet) som fucker det til for dem :stuck_out_tongue:

1 Like

Tja, jeg har fått høre så mye at oljeselskaper er done deal og olje kan kun gå en vei.

Dette er resesjon- selloff. Ingenting er endret, rent makro har det blitt tightere i dag mtp drone-angrep i russland osv. Dette er kun resesjonsfrykt.

Jeg trader kun bull nå. Shorter aldri dypere hull.

3 Likes

Hva vil endre meningen din her? Større fall i prisen på den amerikanske 10-åringen (at renten går opp)?

Har ikke OSEBX mye å gå på når det kommer til shorting i en resesjon?

1 Like

Link?

2 Likes

At markedet bouncer oppover, da vil jeg shorte. Jeg shorter ikke i bunn -2% intradag. Derfor shortet jeg i går på +2-3% oppgang, jeg shorter ikke hullene. Hvis indeksen bryter gjennom nye lows med intradag momentum shorter jeg.

Powell skal foran senatet så jeg er litt forsiktig begge veier, markedet kan gjøre mye rart.

Hvis intradrag grinder nedover kan jeg shorte, at olje drar ned energimarkedet som har holdt oppe en del av indeksen så kan jeg shorte indekser som er eksponert den retningen.

Jeg så XLE/EXXON spread med olje/gass sell-off(resesjonsfrykt) med equinor på OSBX vekting som ikke har solgt unna enda som var hovedårsak til OSEBX short. Se på equinor vs aker BP feks. Det fungerte perfekt og man fikk tid til å tenke seg om. kapitalmarkedene gjør jobben sin.

Hvis det er resesjonsfrykt så bekreftes dette med omvendt treasury bevegelse. AKA at folk flykter til treasury og drar yield nedover.

Og da kan jeg bare si med en gang at det skjer:

1 Like

Hvis det er resesjonsfrykt så bekreftes dette med omvendt bearish treasury bevegelse. AKA at folk flykter til treasury og drar yield nedover.

Normalt er dette bullish, men dette er resesjonsbevegelse og da er det motsatt. Da vil jeg kunne gå bull intradag dersom treasury flipper og snur oppover. Det er ganske intenst arbeid og det er dynamiske bevegelser som kan endres av.

Det kommer til å være en vanskelig dag å trade, fordi noen tror yield-fallet er bull for risk-assets. Så noen vil kjøre intra bull-rally og noen vil shorte.

Igjen; Er kollaps i bcom bull eller bear? Inflasjonen faller men økonomien slower? Folk kommer til å gå insane.

2 Likes

Allerede nå har ndx futures gått fra -2,3% low til -0,98%. Derfor shorter man ikke hull. Det er bear market, og man må arbeide på en helt spesiell måte som endres hele tiden.

Resesjonsfrykt bekreftelse: Olje ned -7%
Resesjonsfrykt bekreftelse: Treasury ned fra 3.3% til 3.18%, flight to safety
Resesjonsfrykt bekreftelse: S&P ned 1,4%, nasdaq ned -1%

1 Like

Dette er demand destruction. Det er det man ønsker.

image

3 Likes

Hmm lurer på hva Dn.No går på… hmmm (jeg vil ha det… Beste overskriften til nå Styrket seg 0,24% men nå 0…)
Da ser det ut som cash skal bli dyrer noe som betyr mindre handel mindre marginer for selskaper som betyr fortsatt nedgang i aksjer… + Inflasjon forsetter opp en stund til… Perfect Storm…

Lite som tyder på at det er smart og være i askjemarkedet, med mindre du er BEAR :slight_smile:

image

Not even funny #facts

5 Likes

“Råvarer er så overprisa nå” Nope…

3 Likes

De chartsa der henger ikke sammen med setningen du skriver.

Hvis du tar energy stocks/commodities VS us equities og vi vet at priser i commodities er svært høye historisk sett så bør det si noe om overprisingen for resten av markedet, ikke energimarkedet. Chartet fikser seg selv over tid bare ved å holde råvarer konstant og andre prisinger går mot mer edru.

Ergo faller E i P/E så er forward prisingen latterlig høyt. Wall street har så vidt nedjustert estimatene sine. Så er det Tesla til 7 trillioner kroner som skal nedover, eller er det råvarer som er for billig? Førstnevnte gir mer mening. Gir ikke mening at Amazon har p/e på 55…

Det er utrolig komplisert å sammenlikne råvarepriser på tvers av tidsperioder. Man er rundt smertepunktet for flere varer, og råvarer+energi har priset inn mild resesjon siste 2 ukene.

3 Likes

Råvarer har aldri vært så billig i forhold til aksjer .Makroøkonomiske forutsetninger, og forespørselen av råvarer…

Du kan jo høre hva Luke Gromen har og si om prisingen her fra 6 minutt… " peak cheap energy and commodities"

Han tror forøvrig at FED snur igjen i August.

Du leste ikke hva jeg skrev åpenbart.

Det går helt fint at du ikke er enig, og lykke til med bull energi og råvarer - jeg er helt uenig. Blir veldig enkelt å backtracke det her om en stund. Jeg hører på samtaler mellom hedgefondforvaltere hele tiden så å finne folk fra begge sider er ikke noe problem

Jepp. Vi kan oppsummere på slutten av året :yawning_face:

Da regner jeg med at du tar frem energiporteføljen din også og viser resultatene dine end 22’, og ikke bare er en som sier noe uten å investere deretter

Hva har det med saken å gjøre ? Er ikke alle som har behov for å flashe at de har vært heldig med sine bull/bearx8 instrumenter

3 Likes