Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Jeg pleier ikke å ha inflasjon, men når jeg har det, har jeg 9,1%

6 Likes

Konge… Det er deilig og ha en lang løpetur på sommeren. (jeg sjekker ikke renter lenger for jeg har ikke mer lån :slight_smile: ) forsikring er og i boks etter LO favør og sr bank har levert bra i 2 år.
nå er det mer og forbedre selskapet mitt og selge mer…

3 Likes

Ikke noe sjokk i markedet enda iallefall.

Mennesker vil slå alle andre dyr (inkl. hester) i et løp over en lengre distanse (maraton++). Fun fact.

Det er en grunn til at vi er Apex predator.

1 Like

Det stemmer!

anbefaler denne ‎In Our Time: Homo erectus on Apple Podcasts

For de som måtte tro at styrke (ren) er viktigere enn løping😎

2 Likes

Hvorfor er ikke dette ett sjokk, noen med noen tanker om dette?

Det kommer jo på oversiden av estimatene hver gang. Ikke spesielt overraskende sånn sett.

1 Like

The market can stay irrelevant longer than you can stay solvent. :blush:

5 Likes

Trodde det var trappen opp, heisen ned som var greia?

1 Like

Kjøpte en Huawei P20 til 5000 kr i 2018 og en Samsung S21 FE til 5000 kr nå i 2022. Ingen av de er helt top of the line, men de er rimelig tilsvarende. Såååå, 0% inflasjon? :sweat_smile:

Jeg tenker man må bytte handlekurven etter det folk handler. Leste en lengre artikkel om det, og når man brukte den metoden gikk det stort sett greit an å regne tilbake fra dagens pris og finne tilsvarende pris for 20-30 år siden.

1 Like

Det er så fucked å ikke ha råd til å eie. Markedet tar alltid det du såvidt klarer å betale.

Det som kommer godt fram er at inflasjonenstallene kommer til å være høye langt framover. Husleien bruker tid på å slå inn.

2 Likes

For min del, så er jeg ikke så glad i å trene, men jeg liker fjelltur, så da legger jeg opp til turer i bratt terreng som trening. Når jeg først er i gang, så blir det gjerne litt jogging også. Kjedelig å gå når kroppen takler mer. Jeg går aldri tur på vei, stort sett bare smale stier.

Til mat, så tenker jeg at mat du kan se hva kommer fra er bra. Fisk foran fiskepinner, et eple foran eplejuice. Også fungerer det veldig bra å ha brookoli i makaroni med ostesaus og til de fleste gryter kan man ta opp i litt linser.

Jeg følger ikke noe slavisk opplegg, men prøver å følge retningslinjene over.

Det er forresten billig moro jeg liker, turer er så å si gratis. :sweat_smile:

3 Likes

Hei all trening er bra trening.
Jeg varierer masse. Sommeren springer jeg 3 ganger i uken men jeg liker best og gå i fjellet , det teller, gå tur teller 15x3 push up teller. Det viktigste for meg er at jeg gjør noe bevist hver dag som tar vare på kroppen og forbedrer helsen (1 maraton hver dag er usunt, 4 i fett prosent er farlig, men være normalt sunn og aktiv).
Kosthold. Jeg spiser nesten alt men unngår sukker og prøver og redusere prosesert mat (men sier ikke nei om jeg blir tilbudt en grilla pølse)
Men velger jeg selv kjøper jeg rent kjøtt og mer grønnsaker.

Så litt som du men jeg ser over dette hver dag og da sjekker jeg at jeg gjorde som dagen før.

2 Likes

Jeg gidder dessverre ikke trene overkropp utenom svømming på sommeren, av og til litt pushups. Prøver å ta igjen på vinteren på langrenn, men vinteren som var nå var crap. I 2018 gikk jeg 656 km på ski, da hadde jeg skikkelig muskler. Nå har jeg bare litt bære slitne barn muskler. :sweat_smile:

Hadde alle vært som meg hadde økonomien krympet godt, for folk som kutter ned nå gjør det til min livsstil :joy:

2 Likes

Høy inflasjon for juni som forventet, nå forventes lavere tall for juli og dermed en noe pivot fra FED.

1 Like

Earnings blir viktigere enn inflasjon kanskje

1 Like
2 Likes

Det kan utspille seg og bli en realitet :sweat_smile:

3 Likes

Jeg tørr ikke calle noen form for bunn. Men når enda en CPI flause mer eller mindre ignoreres, mens det snakkes om 1 % økning fra FED, såå er det ikke voldsom nedside igjen. Skulle man tro.

Så da tar jeg sikkert feil.

2 Likes

Jeg tipper @havana12 har litt å si til oss om finansmarkedene…