Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Ja det er vel de vanlige folk sin tur…

1 Like

Mye av inflasjonen kommer som en konsekvens av “covid” og det finnes ingen verktøy for å forhindre dette, det må justere seg selv over tid?! FED kan kanskje påvirke psykologisk?

1 Like

Noen som husker sist gang renta ble økt med 0,75%. Da gikk også børsen i USA til himmels. Men det ble opp som en hjort, og ned som en lort. Blåmandagen kom raskt.

3 Likes

Var det ikke rundt 15 juni den kom? Altså rundt bunnen. Har vel steget siden da. Selvsagt gått både opp og ned i mellomtiden, men det er jo ikke noe nytt da.

1 Like

We’ve discussed the case for this possibly being the end of this tightening cycle .
Jay Powell opened the door to that scenario today in the press conference. He called the (now) Fed Funds rate of 2.25%-2.50% neutral (i.e. not accommodative nor restrictive of economic activity). And he said they would no longer “guide” on policy, but take things meeting by meeting, dependent on the data.

Årsaken er trolig at verden ikke tåler høyere renter, så hvis inflasjonen fortsatt ikke kommer ned, og de dermed tvinges til å øke ytterligere,- da kommer krakket.
Jeg tipper fortsatt at vinteren blir hard. Resten av sommeren er jeg bull.

Sorry, havana12 :grin:

5 Likes
4 Likes

“En felle”

Ja, problemene blir virkelig store når/hvis det viser seg at dagens renter ikke dreper inflasjonen.
Neste inflasjonstall i USA kommer 10de august, men de viser ikke effekten av gårsdagens renteheving ennå.

3 Likes

Føles vondt å kjøpe aksjer nå.
Er vel slik det skal være i en bunn? :sweat_smile:

Hvorfor er det vondt?

Alle elsker jo salg

1 Like

Klarer ikke og se noen svakheter i US Dollar index.

Ser mer ut som en kjøps mulighet i $.

2 Likes

De fleste shorts skal nok likvideres før børsene faller igjen.

Lol… Du skal time markedet med konsensustrade?

Konsensus ???
Har du sett sentimentmålinger i det siste?
HINT - de er rekordlave

Du lo for noen dager siden også. Jeg har tjent noen %-er de dagene

1 Like

Nå må man opp i ringa om man skal dele informasjon som faktisk hjelper her inne, og ikke konsensus. Sentiment er konsesustrade.

Folk er ikke vant med høy inflasjon, energikrise, økte renter og QT.
Det enkleste i verden er å svare på en undersøkelse for å si at man er bearish under de forutsetningene.

Jeg ser de samme folkene som skriver at de er bearish, og de er også fortsatt plassert i markedene.
Det er ikke bearish. Da skjønner man ikke hva bearish på bunn-nivå er.
Mange markedsaktører under 35 år har ikke engang vært i en ordentlig resesjon i voksen alder.

Hvis s&p ned -15% er bearish, når median resesjon er -35%, da må skalaen gå mot minus dersom den skal gjenspeile den type bearishness som ville inntruffet da.

Sentimentmålingene er sammenstillet med nivået fra finanskrisen - og covid bunn.
Vi vet alle vet at markedet ikke er i nærheten engang i depresset nivå fra finanskrisen eller bunn covid, så når det er likt nivå da må man begynne å tenke hvorvidt.

«Jammen det er det verste starten siden» - Det er kun fordi nedgangen begynte første dag etter nyttår. Hadde det startet 4 uker før så hadde ikke det vært argument engang.

11 Likes

Å kalle det “konsensus” å være bull for tiden er ikke riktig.

Hvor står det at det er konsensus å være bull?
Les på nytt.

“Lol… Du skal time markedet med konsensustrade?”

Nei. Nå må du lese. Du skrev at du er bull nå frem til vinteren før du er bearish. Det er konsensus mindset ,målt gjennom forward kurver i ulike deler av markedet.

Jeg skrev at jeg er bull resten av sommeren

1 Like

Har ikke tid til å diskutere mer tull som det vi gjør nå, ingen andre som har interesse av å lese det heller. Kutter den der