Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Å omgjøre 10 000 til 500 000 er greit å skryte av syns jeg :blush: Det er god risk / reward. Alle kan ikke starte med en kapital i millionklassen.

Havanna er fort oppe og går igjen om han gjør det samme.

Ja, men det var en kjapp måte å skrive at høy avkastning på en ørliten del av totalkapitalen teller ikke en dritt. Det er %-vis avkastning av totalkapitalen som teller.
Hvis du tjener 490.000kr på 10.000kr er det bra. Men hvis du tjener 490.000kr på 10.000kr samtidig som du har millioner stående på konto er det svakt.

En annen sak er at hvis man omgjør 10.000 kr til 500.000 kr har man tatt så stor risiko at man aldri kommer til å få millioner på konto. Man går heller konk. Det ligner mer på Lotto.

1 Like

Takker! Er på decent vei med sekssifret size på tradesa. Med samme daglig avkastning(som jeg ikke tar høyde for) som de siste 3 ukene er jeg tilbake med store trades innen utgangen av året.

13 Likes

Er det fordi det er det som er det naturlige når man må være blærete fordi man traff?
Spør for en venn…

2 Likes

Det er helt sikkert noen ferske som leser her inne. Av hensyn til dem synes jeg det er på sin plass å advare mot røverhistorier og mot drømmer som åpenbart er urealistiske. Det kan koste dyrt å satse for hardt. Det har jo Havana vist oss.

Jeg tror ikke på krystallkula hans, men jeg ser at noen ønsker å tro på den. Det er jo menneskelig å drømme. Om jeg blir upopulær er det helt greit hvis jeg har reddet noen fra å konke.

1 Like

Mange synes det er spennende med høy giring og dristige tradez, men det er viktigere å være tålmodig enn modig i dette gamet

6 Likes

Nettopp!

Jeg hadde ikke trengt å si noen ting, så jeg trodde at det og frivillig fortelle om tap var å vise ydmykhet i seg selv, men noen her som mener noe annet. At jeg må tweake tradingsystemet på er en læring videre for tradingselskapet mitt, ikke en straff.

Det å fortelle om å tape stort er en selvsagt advarsel for andre. Både milliongevinster jeg har vist til og stort tap blir møtt med sinne i hver sin ende. Den ene med stempel for cocky, og den andre for dårlig tradingsystem, og det blir sikkert det fremover også, så det er ikke vits å dele noe mer om tradingen her.

Trodde det å være transparent med tradesa kunne vise at man står for det man sier man gjør, og selv om jeg har fått feedback på at flere syntes det har vært verdi i det så er det ikke vits fremover.

Jeg kjører på uansett og er på vei tilbake fortere enn jeg hadde trodd.

Jeg trenger ikke din tro, den er ikke verdt noen ting.

Fortsett bjørnetråd. Kan gjøre om navnet også, det klargjøres ikke lengre, det er bjørnefest.

7 Likes

Du skal ha cred for å fortelle om konkingen. Bra !
Det er enkelte andre innlegg som viser mangel på ydmykhet. Det er flere enn meg som har bemerket dette.
Å fortelle om trades i ettertid har absolutt ingen verdi. Du har tydeligvis noe tid til å skrive da du i alle fall tidligere har skrevet lange innlegg. Men aldri (eller sjelden ?) om trader rett etter at de er inngått.

Skjønner at dette går på stoltheten din (klovnefjes), men med ditt ego kan jeg nesten garantere at du vil mislykkes. Det er jo synd i så fall

Psychological projection is the process of misinterpreting what is “inside” as coming from “outside”.

Denne Wikipedia artikkelen summerer opp de to leirene ganske presist

Some observers have regarded Livermore as the greatest trader who ever lived, but others have regarded his legacy as a cautionary tale about the risks of leverage to seek large gains rather than a strategy focused on smaller yet more consistent returns

2 Likes

Jesse Lauriston Livermore (July 26, 1877 – November 28, 1940) was an American stock trader.[1] He is considered a pioneer of day trading[2]and was the basis for the main character of Reminiscences of a Stock Operator , a best-selling book by Edwin Lefèvre. At one time, Livermore was one of the richest people in the world; however, at the time of his suicide, he had liabilities greater than his assets

6 Likes

Ed Thorp:

“One of the early things that I learned, fortunately, which was how much to bet on good situations. If you bet too much you’re likely to be wiped out. gambler’s ruin

Å finne kjøpssignaler er det minst viktige, bl.a fordi ingen har spåkuler.
Det hjelper heller ikke med kjøpssignaler uten penger.

1 Like

Er det her det er pissekonkurranse :nerd_face:

12 Likes

Børsene snudde opp nå :muscle:

1 Like

Tendenser til litt lettere skydekke her, kanskje man priser noe slakkere oppgang i rentene

Ligger en rekyl i lufta:

CBOE Volatility Index (^VIX)

Chicago Options - Chicago Options Delayed Price. Currency in USD

Add to watchlist

24.86-2.05 (-7.62%)

1 Like

Grei støtte på 3900.
Børsene burde vel nesten gå oppover nå som alle forventer kraftig nedgang.

2 Likes

https://www.ft.com/content/31d4ab69-c017-4d0f-967e-f0ef185c7b33?segmentId=b385c2ad-87ed-d8ff-aaec-0f8435cd42d9

In an interview with the Financial Times, Thomas Barkin, president of the Fed’s Richmond, Virginia, branch, said the central bank had already shifted its monetary policy towards much tighter settings to rein in the worst price pressures in roughly four decades.

However, he said that in order to restore price stability, the Fed would need to tighten policy further so that so-called real interest rates, which are adjusted for inflation, sit above zero.

“You do have to move to a level where inflation expectations come down in order to have enough restriction on the economy to bring inflation down,” Barkin said on Tuesday. “The destination is real rates in positive territory and my intent would be to maintain them there until such time as we really are convinced that we put inflation to bed.”

Several of Barkin’s colleagues, including John Williams of New York, have recently indicated that the federal funds rate will probably need to rise above 3.5 per cent and remain there in 2023. That is well above its current target range of 2.25 per cent to 2.50 per cent. Cleveland’s Loretta Mester, meanwhile, backed rates rising above 4 per cent by early next year.

Those levels “would not surprise me at all”, said Barkin, who noted he favoured using near-term inflation expectations to calculate what constitutes a positive “real” interest rate.

In terms of how fast the Fed should move to reach such a threshold, he said: “I have a bias in general towards moving more quickly, rather than more slowly, as long as you don’t inadvertently break something along the way.”

Åpner FED for å øke renta med mer enn 0.75% om 2 uker?

ps: når FED snakker om “rente over inflasjon” så snakker de om rente over core PCE, ikke CPI antar jeg.

1 Like

Nå klarner det opp litt med mulighet for et godt gammeldags lettelsesrally/short covering rally

1 Like