Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Problemet med gearing er at om man bruker det gjentatte ganger så får man en akkumulert risk som er mye styggere enn for en enkelt handel. Derfor må man også ha klare stop loss regler for å overleve i lengden, uansett hvor dyktig man er. Stusser litt på at du ikke brukte opsjoner istedet for gearing, da hadde du tålt større volatilitet.

1 Like

Problemet var ikke “stop loss” eller “akkumulert gearing-risk”, problemet var for høy volatilitet x intensity x gearing. Det var mange trades og ikke 1 trade, så det jeg ikke var god nok på var å tweake tradesa.

Opsjoner er et fint valg, men det er en annen måte å trade på.
Litt mer avhengig av riktig retning med riktig durasjon, og du bør være ganske god på å se om den implisittte volatiliteten og durasjonen er god for deg. Opsjoner kunne vært brukt og det er fint for å begrense nedsiderisk. Det som hadde vært mer riktig for meg hadde vært en otm call opsjon som en hedge, det kunne vært et smart play.

5 Likes

Fy faen :see_no_evil:

4 Likes

Noen som vet hvorfor Bear OBX X3 ND står
i 0% i dag selv om børsen er blodrød ?

Det har ikke vært noen handler i produktet i dag

1 Like

Da er handlene i gang.
Lurer på om det er lurt å kjøpe mer nå og bli sittende litt eller om det er lurt å ta gevinst
Brent meg på bear før…

Gi meg et øyeblikk, må sjekke i spåkula

North Korea United States Summit 06092022161017

1 Like

Veldig surt. Tipper stressnivået var relativt høyt under den økta der :sweat_smile:
Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere :muscle:

2 Likes

Skrekk og gru,hva skjer nå ? Er glad jeg sitter over 90% i cash nå.

4 Likes

“Så lenge man lyktes med å øke salget hvert eneste år, har virksomheten blitt finansiert av en stabil strøm av innbetalinger til kassen fra de mange som kjøper leilighet, sier Påhlson.”

Altså en gigantisk pyramide. (“Ponzi scam”)
Ny finanskrise til vinteren?

4 Likes

Det er for mye greier i artikkelen til å gjengi. Vi kan i hvert fall være glad for at oljebransjen trekker opp denne gangen.

3 Likes

At ikke flere shortet obx siste 2 ukene skyldes enorm sløvhet. Den mest åpenbare shorten på lenge.

Fint om du skriver når du ser det komme, heller enn i ettertid.

8 Likes

:point_up_2:

2 Likes

Spar meg for det der.

Jeg er ikke aktiv her lengre, og har vist mange ganger at jeg treffer på turns.
Jeg skrev nå fordi @Christian tagget meg i går og spurte om jeg er tilbake, hvis ikke hadde jeg ikke giddet å kommentere her.

Forrige innlegg, det eneste innlegget siste 5 uker var 2 dager unna turn på obx og var en grunn til at jeg tok meg tid til å skrive det og kunne skrevet et nyhetsbrev på det tidspunktet. Fall på -7% etter det, etter 60 dager med oppgang til 20 august.

spx hadde bear rally på 63 dager til 12 august og jeg var 6 dager unna turnen.
Det er primærmarkedet jeg følger, men jeg har vel ikke kommentert noe på at ndx har hatt turn på -12% som er primærmarkedet jeg shorter? Nei.

5 Likes

Du er flink og treffer ofte, men det er også viktig å være ydmyk - det kanskje hjelper deg neste gang så du slipper å tape hele trade kapitalen når du bommer på marginalen

5 Likes

Jeg kom meg ut av bear med bra gevinst nå i sted
Ser ut som det snur litt nå, futtene i pluss også

1 Like

I mitt hode er de flinkeste dem med høyest avkastning, ikke de som konker.

2 Likes

Ydmykhet gjelder når du snakker med familie, kolleger eller venner. Det er en helt annen ting.
Her inne er det svart på hvitt hva man gjør, og man kan backtracke konstant.

Virker som det er vanskelig for noen å skjønne hvordan tradingen gikk feil, ettersom det kan skje på mange måter. Bommet ikke på marginalen. Turn var nærme, men jeg bommet ikke på marginalen.

Aha sånn å forstå? Kunne ikke vært mer uenig. Jeg er enig hvis jeg skulle forvaltet andres penger - da er det ikke sjans i havet å holde på slik - da er det en helt annen profil, med en helt annen size og posisjoneringer blir helt ulik med ulike tidshorisonter. Stabil avkastning er da key.

Foreslår at du tar deg en liten lesning i f.eks hedgefund market wizards serien hvor du kan få samling av intervjuer av 50-60 styk i serien hvor de aller største forvalterne/traderne blir intervjuet, eller se på klassiske tradere som jesse livermore osv - hva har alle til felles?
Alle har til felles at de har tapt “alt” opptil flere ganger før de tweaket og optimaliserte tilnærmingen på tradingstilen.

4 Likes