Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Da skjønner du mindre enn jeg trodde.
De fleste driver nok med børs for å tjene penger. Hvis du ikke skjønner at kapitalkontroll er en viktig del av dette har du veldig mye å lære.

Lykke til videre.

Einar Aas har dårlig avkastning de siste årene. Han virker oppegående for det om

1 Like

Med “kapitalkontroll” så mener du risikostyring, eller?

Som sagt hvis du leser litt rundt hva de aller beste traderne i gamet har gjort før i sin karriere, så kan du komme tilbake å si at jeg tar feil. Du kommer til å bli overrasket hvis du mener å gå på smeller=udyktighet. Det handler om hvordan man responderer på det og endrer seg.

Dette er ulike profiler med ulik tilnærming. Jeg driver med discretionary trading med makro og mean reverses, ikke porteføljeforvaltning for Alfred Berg kapitalforvaltning eller long asset picking ala buffet.

5 Likes

Unnskyld meg, men det er bare vås. Poenget er å få best mulig avkastning på kapitalen, ingenting annet. Mister du kapitalen mister du også muligheten til å “spille videre”.
Mange tullinger skryter av enorm avkastning på trader. So what, hvis innsatsen var 10.000kr :slight_smile:
Det er avkastningen på totalkapitalen som teller. PUNKTUM !

Kapitalkontroll betyr å satse optimal mengde på tradene/investeringene slik at man får best mulig avkastning på totalen over tid. Risiko er en av parameterne.

2 Likes

Igjen, jeg anbefaler deg å studere de beste traderne, du kommer åpenbart til å bli overrasket.

Jeg er ferdig med å diskutere det her med deg.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Wow. Jeg er ikke sur i det hele tatt, og kom tilbake i dag fordi @Christian tagget meg og spurte om jeg dreiv på fortsatt, noe jeg gjør. Dette her er helt merkelig oppførsel.

3 Likes

Jeg synes bare det er litt merkelig at du fortsatt ikke finnes ydmyk etter å ha konka. Det forteller meg at du aldri kommer til å lære.

image

8 Likes

Enig i det, men jeg ønsket ikke å gni inn at han er konk.

1 Like

Å omgjøre 10 000 til 500 000 er greit å skryte av syns jeg :blush: Det er god risk / reward. Alle kan ikke starte med en kapital i millionklassen.

Havanna er fort oppe og går igjen om han gjør det samme.

Ja, men det var en kjapp måte å skrive at høy avkastning på en ørliten del av totalkapitalen teller ikke en dritt. Det er %-vis avkastning av totalkapitalen som teller.
Hvis du tjener 490.000kr på 10.000kr er det bra. Men hvis du tjener 490.000kr på 10.000kr samtidig som du har millioner stående på konto er det svakt.

En annen sak er at hvis man omgjør 10.000 kr til 500.000 kr har man tatt så stor risiko at man aldri kommer til å få millioner på konto. Man går heller konk. Det ligner mer på Lotto.

1 Like

Takker! Er på decent vei med sekssifret size på tradesa. Med samme daglig avkastning(som jeg ikke tar høyde for) som de siste 3 ukene er jeg tilbake med store trades innen utgangen av året.

13 Likes

Er det fordi det er det som er det naturlige når man må være blærete fordi man traff?
Spør for en venn…

2 Likes

Det er helt sikkert noen ferske som leser her inne. Av hensyn til dem synes jeg det er på sin plass å advare mot røverhistorier og mot drømmer som åpenbart er urealistiske. Det kan koste dyrt å satse for hardt. Det har jo Havana vist oss.

Jeg tror ikke på krystallkula hans, men jeg ser at noen ønsker å tro på den. Det er jo menneskelig å drømme. Om jeg blir upopulær er det helt greit hvis jeg har reddet noen fra å konke.

1 Like

Mange synes det er spennende med høy giring og dristige tradez, men det er viktigere å være tålmodig enn modig i dette gamet

6 Likes

Nettopp!

Jeg hadde ikke trengt å si noen ting, så jeg trodde at det og frivillig fortelle om tap var å vise ydmykhet i seg selv, men noen her som mener noe annet. At jeg må tweake tradingsystemet på er en læring videre for tradingselskapet mitt, ikke en straff.

Det å fortelle om å tape stort er en selvsagt advarsel for andre. Både milliongevinster jeg har vist til og stort tap blir møtt med sinne i hver sin ende. Den ene med stempel for cocky, og den andre for dårlig tradingsystem, og det blir sikkert det fremover også, så det er ikke vits å dele noe mer om tradingen her.

Trodde det å være transparent med tradesa kunne vise at man står for det man sier man gjør, og selv om jeg har fått feedback på at flere syntes det har vært verdi i det så er det ikke vits fremover.

Jeg kjører på uansett og er på vei tilbake fortere enn jeg hadde trodd.

Jeg trenger ikke din tro, den er ikke verdt noen ting.


Fortsett bjørnetråd. Kan gjøre om navnet også, det klargjøres ikke lengre, det er bjørnefest.

7 Likes

Du skal ha cred for å fortelle om konkingen. Bra !
Det er enkelte andre innlegg som viser mangel på ydmykhet. Det er flere enn meg som har bemerket dette.
Å fortelle om trades i ettertid har absolutt ingen verdi. Du har tydeligvis noe tid til å skrive da du i alle fall tidligere har skrevet lange innlegg. Men aldri (eller sjelden ?) om trader rett etter at de er inngått.

Skjønner at dette går på stoltheten din (klovnefjes), men med ditt ego kan jeg nesten garantere at du vil mislykkes. Det er jo synd i så fall

Psychological projection is the process of misinterpreting what is “inside” as coming from “outside”.