Hermanrud har vel meldt at boligmarkedet skal ned i hvert fall i et tiår?
Alle som spår krakk får før eller senere rett.
Hermanrud blir vel spurt av journalister nesten daglig hva han mener. Han er i alle fall ikke «perma-bear» slik Harald Magnus Andreassen har vært i boligmarkedet.
« Jeg tror det blir et bra børsår. Jeg tror børsen ligger 30 prosent høyere innen halvannet år, men det er verdt å få med seg at dette er gjetning, sier sjefstrateg Peter Hermanrud til NA24.
Han mener at det ikke er utenkelig at hovedindeksen på Oslo Børs vil stige med rundt 20 prosent i løpet av 2010.»
Jeg blandet de to
Vise ord fra en vis mann (Ray Dalio)
The upshot is that it looks likely to me that the inflation rate will stay significantly above what people and the Fed want it to be (while the year-over-year inflation rate will fall), that interest rates will go up, that other markets will go down, and that the economy will be weaker than expected, and that is without consideration given to the worsening trends in internal and external conflicts and their effects
Dagen begynner med røde futures
Har du noen giring på posisjonene?
For en herlig dag dere
Tror det kommer mange slike gjennom vinteren
Er du bear, eller bare i cash?
cash
Jeg er nesten aldri bear. Bare noen dager under pandemien.
Det eneste signalet som mangler nå er at ledigheten begynner å stige, og etterhvert at rentene når toppen. Da blir det moro
1,5 ganger
"Nå får du 2,75 % rente på din Komplett Bank sparekonto!"
Prøver meg på en selge bear og kjøpe tilbake flere andeler trade
Hvilke aksjer var det som stod for mesteparten av den kraftige innhentingen på slutten ? Ingen av mine ihvertfall…
Store likvide selskaper med god cash flow? Type Orkla og Equinor
MPCC gikk fra -4,8 til -1,87 relativt raskt. Ikke at det påvirker mye men.
Bitcoin hentet seg også inn ganske mye
Tok tilbake her, ble en rask trade, men noen xact bear andeler rikere
Har tjent 15,2% på å trade meg til flere andeler, og 31,70% på underliggende. Totalt blir det 51,7% - rentes rente osv. Har ikke lagt mye tid på tradingen, men prøver meg iblant.
Det er så mye usikkerhet fremover at får du til dette fremover tålig greit så er du på 3 sifret før du aner det er jeg redd