Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Klink!

Og ned igjen som en pannekake

Jeg har et viktig fibonacci nivå her i mitt spx chart som ser ut til å ryke, så da ser det ut som vi muligens skal ned en etasje her :money_mouth_face:

2 Likes

Brutt ned av en trekant - i første omgang er vel low fra Juni et naturlig target. Bearish engulfing på daily om dette holder seg. Target på selve formasjonen ligger rundt 3300 - kanskje mulig å shorte denne ved en eventuell re-test av brudd / dead-cat bounce.

Men stemmer dataene mine? Er SPX mer ned enn Nasdaq? :exploding_head:

4 Likes

Vært bra siste tiden denne

2 Likes

Tenker greie tider og bare holde på den? Eller kun trading som gjelder ?

Den holder jeg på. Eneste «hedgen» jeg har mot fall.

Resten i aksjer ?
Hvor mange prosent av totalen har du i bear?

Hva tenker du om Nasdaq100? Sitter med SQQQ som går veldig bra for øyeblikket

1 Like

I dag kan vi bjørner lene oss tilbake mens pengene gjør all jobben

3 Likes

Jeg blir ikke like klok på nasse. Forventet jeg et mye større drop…

Likevel er set up ganske likt som på S&P - brutt ned fra en trekant, men mindre % ned til første støtte - low fra Juni + her treffer vi også 200 ukers glidende snitt. Jeg forventer egentlig en ganske grei bounce om den kommer dit. Hvis dette nivået ryker er det bare å slukke lyset :sweat_smile:

1 Like

Hvis USA fortsetter ned i kveld og i morgen tipper jeg FED vil komme med beroligende uttalelser for å roe markedet igjen.
Vurderer derfor en kort bull-trade I dag eller i morgen hvis det faller kraftig.

2 Likes

Kjøpte Bear OBX Bear x3 nå. Bommet sikkert på inngang igjen

Jeg tror vi er oversolgt, og derfor høyere mandag/tirsdag enn i dag.

Men tror vi er mye lavere til Påske

Skjønner ikke noe av ND Bear OBX x3 produktet
Kursen var høyere da børsen var i pluss tidligere i dag enn ved close
Når man holder over natten, hvordan bestemmes startkurs i morgen ?

Dette ble en grei dag! Gratulerer bjørnevenner!

3 Likes

Noen mener vi nærmer oss en bunn. Kun tiden vil vise.

Sitter helt stille i bjørnebåten og setter stadig nye highs (uten å løfte en finger).

Nå kan markedet gå mot kapitulering.
Det kan enkelt falle -5% i dag om likviditeten er dårlig nok og markedene flytter kapitalen mot safety.

Følg med på treasury. Versten dagen noensinne i England i enkelte deler av yieldkurven.

Alle indekser har brutt gjennom til nye low. Mangler bare us. Kina, hele eu-sonen.

Men treasury og currency er der det gjelder. Der brytes det gjennom i alle markeder.

USD presser alle ned. India og kina(foreign traders) er de mest utrolige, men euro bryter gjennom til 0,97.

BoJ hadde currency intervention i går for å unngå kollaps i yen, så de kjøpte valuta for første gang siden 1997 for å backe opp. Skapte tidenes rally, men fortellingen er ikke over der enda. De venter fortsatt på at markedet skal “endelig” prise inn kollaps og at de slipper å gjøre noe. Selv med intervention så presser markedet BoJ igjen.

18 Likes

Hadde vært strålende å få det overstått først som sist (selv om jeg antar det mest sannsynlige er at det skal kjøres opp igjen på touch av US-lows).

Vrient å vite hva man skal gjøre. Sitte stille i båten eller selge alt unntatt bear og gå inn igjen når disse store situasjonene i verden er mer avklart…
Hvordan fungerer den bear OBX x 3 når ma sitter med den over tid, blir som en aksje, hvis den feks slutter på 4,7 i dag og børsen starter ned mandag så vil den åpne høyere enn close i dag og følge indeks x 3 ?