Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

3 Likes

image

Sant nok ligner litt på 2008/2009, kanskje ikke 100%, men 95% kanskje?

7 Likes

Sier ikke han der det annenhver uke?

1 Like

Pål Ringholm har advart om krakk siden høsten 21, men jeg kan ikke huske at Hermanrud har gjort det før nå. Ikke så tydelig jaffal.

Hermanrud har vel advart flere ganger om krakk i en del år.

2 Likes

Ingen har krystallkule, men regner med at de fleste er enige om at vinteren blir tøff på mange måter.
Jeg kan ikke se en eneste grunn til at børsene skulle kunne stige kraftig herfra i alle fall. (Det måtte være «krigsøkonomi»)
Jeg tipper vi er en god del lavere til Påske.

2 Likes

Enig i det. Men når det er så åpenlyst og alle er enige så skjer mange ganger det motsatte.

I valutamarkedet så spådde jo 10/10 eksperter styrket NOK for noen år siden. Det var omtrent en selvfølge, men så kollapset jo krona omtrent.

2 Likes

Ja, det blir enten selvoppfyllende fordi folk snurper igjen lommeboka av frykt, eller at det går bedre enn forventet.
Jeg bear’er ikke, men er mye mindre eksponert enn vanlig.

Det vanskelige denne gangen blir arbeidsledighet i USA. Vanligvis betyr en økning i ledigheten (som trolig kommer) kraftige børsfall. Men nå ønsker man større ledighet pga inflasjon.

2 Likes
3 Likes

Jeg må innrømme at jeg syntes det er ganske morsomt når folk snakker om “verst tenkelig scenario” og så er vi ikke en gang på mitt bearcasenivå :slight_smile:

6 Likes

Hermanrud har vel meldt at boligmarkedet skal ned i hvert fall i et tiår?

2 Likes

Alle som spår krakk får før eller senere rett.

1 Like

Hermanrud blir vel spurt av journalister nesten daglig hva han mener. Han er i alle fall ikke «perma-bear» slik Harald Magnus Andreassen har vært i boligmarkedet.

« Jeg tror det blir et bra børsår. Jeg tror børsen ligger 30 prosent høyere innen halvannet år, men det er verdt å få med seg at dette er gjetning, sier sjefstrateg Peter Hermanrud til NA24.

Han mener at det ikke er utenkelig at hovedindeksen på Oslo Børs vil stige med rundt 20 prosent i løpet av 2010.»

3 Likes

Jeg blandet de to :rofl:

Vise ord fra en vis mann (Ray Dalio)

The upshot is that it looks likely to me that the inflation rate will stay significantly above what people and the Fed want it to be (while the year-over-year inflation rate will fall), that interest rates will go up, that other markets will go down, and that the economy will be weaker than expected, and that is without consideration given to the worsening trends in internal and external conflicts and their effects

6 Likes

Dagen begynner med røde futures :muscle:

3 Likes

Har du noen giring på posisjonene?

For en herlig dag dere :sunglasses:
Tror det kommer mange slike gjennom vinteren :partying_face:

1 Like

Er du bear, eller bare i cash?