Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

cash

1 Like

Jeg er nesten aldri bear. Bare noen dager under pandemien.
Det eneste signalet som mangler nå er at ledigheten begynner å stige, og etterhvert at rentene når toppen. Da blir det moro :partying_face:

3 Likes

1,5 ganger

"Nå får du 2,75 % rente på din Komplett Bank sparekonto!"

4 Likes

Prøver meg på en selge bear og kjøpe tilbake flere andeler trade :pray:

Hvilke aksjer var det som stod for mesteparten av den kraftige innhentingen på slutten ? Ingen av mine ihvertfall…

Store likvide selskaper med god cash flow? Type Orkla og Equinor

MPCC gikk fra -4,8 til -1,87 relativt raskt. Ikke at det påvirker mye men.

Bitcoin hentet seg også inn ganske mye :stuck_out_tongue:

Tok tilbake her, ble en rask trade, men noen xact bear andeler rikere

Har tjent 15,2% på å trade meg til flere andeler, og 31,70% på underliggende. Totalt blir det 51,7% - rentes rente osv. Har ikke lagt mye tid på tradingen, men prøver meg iblant.

3 Likes

Det er så mye usikkerhet fremover at får du til dette fremover tålig greit så er du på 3 sifret før du aner det er jeg redd

1 Like

Feil tråd

Er vel en viss fare for at det kan bli verre på børs utover i uken

3 Likes

Friskt. Mer enn dobler rentenivået over natta… :hushed:

5 Likes

«Tøm og røm»

Silkehanskene er lagt på hylla

4 Likes

Kommer vel til å skje det samme i Norge.

«Slå ned smitte»-strategien anno 2022 blir å bekjempe importert og selvforskyldt inflasjon (pga strømkabler og energipriser) med voldsomme renteøkninger :blush:

5 Likes

Husker det var mye mer aktivitet og folk som prøvde seg på diverse bear trades i fjor når børsene fortsatt var på vei opp. Håper dere fortsatt er med og jobber i det stille.

3 Likes

Min strategi er bare å vente på at noe knekker :slight_smile:

8 Likes

Holde SQQQ over natta i dag? Any takers?

Klarer ikke se hva som skal sende børsene opp igjen nå faktisk. Først når verden blir litt normal igjen vil en ny opptursperiode kunne komme. Det vil ta tid! Vurderer å kjøpe OBX bear x3 og bare holde en stund. For hva er det egentlig som kan sende oss inn i en ny bull periode nå?

1 Like

Slutt på krigen og FED pivot f eks