Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Dette er ikke noe quick fix. Kan være over i morgen, men det kan lett ta hele 2023 også. Man må tilpasse seg. Lage komplimentære trades, tilføye treasuries, jobbe litt for å ikke bare trade enkeltaksjer på oslo børs. Det funker rett og slett ikke.

Hvis du ikke vet hva du skal gjøre, så ikke gjør noe. Spesielt ikke shorte med mindre du har lang erfaring.

3 Likes

Bear obx x 3 er ikke den største posisjonen, men tenkt som en fast hedge fremover nå
Lurer på å sitte i cash for det meste ellers og heller kjøpe aksjer igjen nå det ikke ser så grusomt ut som nå

Dette gir meg veldig lyst til å gå bull. Ikke personlig, men det er slik jeg arbeider med mean reverses. “When the time comes to buy, you don’t want to”

Finnes mange måter å hedge seg på. Den beste av dem alle er long term treasuries med fx hedge mot dollar. Ergo lange renter kryper inn dersom markedet faller.

Treasury fortsetter fallet sitt. Dette er insane!

2 Likes

Jeg er også veldig fristet til å bulle nå, frem til mandag/tirsdag

1 Like

Jeg kan tenke meg en bounce mandag (under 1100 osebx?), men jeg tror det er reell sjanse for at markedet i USA nå skal jobbe steinhardt for å få FED til å snu på desembermøtet, og at det vil dra ned det meste av aksjer de neste månedene pga likviditetsskvis.

1 Like

AI har talt, promptet bear market rally :joy:

3 Likes

Ikke gjør det. Vent på større kapitulering. Risk/reward er elendig. Bevegelsene i treasury i UK er den største i historien. Bevegelsene i aksjemarkedet er ikke det. Resten av gjeldsmarkedet eksploderer det også.

3 Likes

Bull nå? Ser bare skyer på horisonten

Bear konto endelig over 1,7 millioner :champagne:

13 Likes

Har ikke gjort det, men ville ikke forundre meg om FED kommer på banen med uttalelse for å stoppe krasj.
Men dette kan være starten på en svært dårlig vinter.

1 Like

Jeg tror FED ønsker ett krasj. Bare det ikke går for langt.

Men så var det den greia med å være tankeleser da :slight_smile:

1 Like

Det tryggeste er nok å ta ferie frem til Påske :sunglasses:

1 Like

Jeg har hatt børspause i mange måneder og vært stort sett ute siden januar/februar.

Jeg er alt for negativ som person til å kunne shorte, jeg ville mistet all kapital før det faller :slight_smile:

5 Likes

Enig Bamse, litt risky å åpne short posisjoner her nå som momentum er banket ned i gjørma… men det er bearmarked og jeg ser ikke hvilke positive nyheter som kan løfte denne elefanten. Det eneste positive er vel at mye er bakt inn på kort sikt, men det betyr ikke at det ikke kan komme ting som velter lasser mer.

2 Likes

Momentum er nedover, hvorfor skal det snu akkurat her? (Ble svar til noccern men var ment som et generelt innlegg)

1 Like

Utover at det har snudd cirka her et par-tre ganger, ingen.

@holmes Du har tydeligvis ikke vært gjennom hvordan markeder tar kriser? Hvis folk ikke skjønner at tidenes største fall i treasury i uk blinker rødt så skjønner de ikke risk. Trenger ikke skje noe, men det kan skje noe. Hadde ikke blitt overrasket om turnen kom for en absolutt trap.

Du vet at 15 september 2008 da Lehman kollapset gikk børsen opp +6% de neste 5 dagene før markedet falt gjennom -32% to uker senere?

Hvis du leser market wizards serien kommer du til å få gjentatte hendelser fra de beste hvordan de tolket ulike krisescenarioer gjennom 1900-tallet hvor kriser blir tolket av markedet som bullish rally for den plunger. Alle har blitt overrasket. Noen ganger holder bullish seg, kommer an på krisen og hvor i syklusen man er. Typisk fuck-up og feiltolkning fra markedets side om at ting har nådd smerte og er tid for å gå bullish/trappe bulls.

3 Likes

Som jeg har skrevet før ser jeg mer på 10-års renta mot den korte FED-renta istedenfor mot 2-år som er vanlig.
Denne inverterer alltid senere enn 2år/10år dvs nærmere krakket. Nå er det like før også denne inverterer.

Vi er langt lavere til våren, trur eg :slight_smile:

1 Like

Hvor langt kan NOK falle mot USD?
Vi er jo ikke i nærheten av en kapitulasjon ennå.
12kr? 13?

Har heldigvis noen valutakontoer.
Vanskelig å time konvertering til NOK. Men å overføre euroene hjem nå er veldig fristende.
Venter med $ en stund til.

1 Like

Leste du hva jeg skrev? Hvorfor skal det snu akkurat her

Markedet ser ut til å bryte gjennom et gulv som har vart flere måneder og momentum peker nedover.

1 Like