Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Hmm

Man kan vel argumentere for at hvis markedet priser inn samme “max” rente som FED kommer til å sette over tid, så vil de investere tilsvarende. De slipper dog å betale mye rente hvis den settes opp over tid, så det går litt mindre til helvete med økonomien til selskapene.

Man kan argumentere for at FED vet at det tar tid før deres pengepolitikk viser seg i offisielle tall. Ved å agere langsomt så kjøper de seg tid slik at politikken de allerede har gjennomført får tid til å virke. Sånn sett slipper de å havne i en situasjon hvor de hever renten mye - og så faller ikke inflasjonen umiddelbart - men FED sier “vi har gjort nok, vi tror den vil falle om 6-18 måneder, så vi er ferdige.”

2 Likes

Hvilken avkastning sitter du med selv i år?

Tjente to-siffret million-beløp realisert inn på bankkonto ifjord fra krypto og det står nå på konto og eiendom.
Det som ble stående igjen på wallet er selvsagt gått i minus fra topp. Gjorde så noen små innskudd i år som da er i minus.
Har ikke regnet det om til prosent. Flere tusen prosent gevinst ifjord og noen prosent ned i år. Aksjer er det en stund siden jeg har eiet.

8 Likes

0.75 % :slight_smile:

Mer hawkish enn forventet, ny downturn.

1 Like

Jeg ser at de er optimistiske med tanke på å få inflasjon under kontroll, holde arbeidsledigheten nede, ingen større resesjon, osv.

Med andre ord: de setter opp rentebanen, men regner med at det ikke gir andre større problemer.

Jeg fortsetter å vente på at noe knekker tenker jeg? :slight_smile:

3 Likes

Skjer vel igjen? :rofl:

2 Likes

Angrer på at jeg kansellerte kjøpet av nordnet bear SP 500 x5
edit:kan se ut som det var priset inn…

1 Like

Klink!

Og ned igjen som en pannekake

Jeg har et viktig fibonacci nivå her i mitt spx chart som ser ut til å ryke, så da ser det ut som vi muligens skal ned en etasje her :money_mouth_face:

2 Likes

Brutt ned av en trekant - i første omgang er vel low fra Juni et naturlig target. Bearish engulfing på daily om dette holder seg. Target på selve formasjonen ligger rundt 3300 - kanskje mulig å shorte denne ved en eventuell re-test av brudd / dead-cat bounce.

Men stemmer dataene mine? Er SPX mer ned enn Nasdaq? :exploding_head:

4 Likes

Vært bra siste tiden denne

2 Likes

Tenker greie tider og bare holde på den? Eller kun trading som gjelder ?

Den holder jeg på. Eneste «hedgen» jeg har mot fall.

Resten i aksjer ?
Hvor mange prosent av totalen har du i bear?

Hva tenker du om Nasdaq100? Sitter med SQQQ som går veldig bra for øyeblikket

1 Like

I dag kan vi bjørner lene oss tilbake mens pengene gjør all jobben

3 Likes

Jeg blir ikke like klok på nasse. Forventet jeg et mye større drop…

Likevel er set up ganske likt som på S&P - brutt ned fra en trekant, men mindre % ned til første støtte - low fra Juni + her treffer vi også 200 ukers glidende snitt. Jeg forventer egentlig en ganske grei bounce om den kommer dit. Hvis dette nivået ryker er det bare å slukke lyset :sweat_smile:

1 Like