Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Hvis USA fortsetter ned i kveld og i morgen tipper jeg FED vil komme med beroligende uttalelser for å roe markedet igjen.
Vurderer derfor en kort bull-trade I dag eller i morgen hvis det faller kraftig.

2 Likes

Kjøpte Bear OBX Bear x3 nå. Bommet sikkert på inngang igjen

Jeg tror vi er oversolgt, og derfor høyere mandag/tirsdag enn i dag.

Men tror vi er mye lavere til Påske

Skjønner ikke noe av ND Bear OBX x3 produktet
Kursen var høyere da børsen var i pluss tidligere i dag enn ved close
Når man holder over natten, hvordan bestemmes startkurs i morgen ?

Dette ble en grei dag! Gratulerer bjørnevenner!

3 Likes

Noen mener vi nærmer oss en bunn. Kun tiden vil vise.

Sitter helt stille i bjørnebåten og setter stadig nye highs (uten å løfte en finger).

Nå kan markedet gå mot kapitulering.
Det kan enkelt falle -5% i dag om likviditeten er dårlig nok og markedene flytter kapitalen mot safety.

Følg med på treasury. Versten dagen noensinne i England i enkelte deler av yieldkurven.

Alle indekser har brutt gjennom til nye low. Mangler bare us. Kina, hele eu-sonen.

Men treasury og currency er der det gjelder. Der brytes det gjennom i alle markeder.

USD presser alle ned. India og kina(foreign traders) er de mest utrolige, men euro bryter gjennom til 0,97.

BoJ hadde currency intervention i går for å unngå kollaps i yen, så de kjøpte valuta for første gang siden 1997 for å backe opp. Skapte tidenes rally, men fortellingen er ikke over der enda. De venter fortsatt på at markedet skal “endelig” prise inn kollaps og at de slipper å gjøre noe. Selv med intervention så presser markedet BoJ igjen.

18 Likes

Hadde vært strålende å få det overstått først som sist (selv om jeg antar det mest sannsynlige er at det skal kjøres opp igjen på touch av US-lows).

Vrient å vite hva man skal gjøre. Sitte stille i båten eller selge alt unntatt bear og gå inn igjen når disse store situasjonene i verden er mer avklart…
Hvordan fungerer den bear OBX x 3 når ma sitter med den over tid, blir som en aksje, hvis den feks slutter på 4,7 i dag og børsen starter ned mandag så vil den åpne høyere enn close i dag og følge indeks x 3 ?

Dette er ikke noe quick fix. Kan være over i morgen, men det kan lett ta hele 2023 også. Man må tilpasse seg. Lage komplimentære trades, tilføye treasuries, jobbe litt for å ikke bare trade enkeltaksjer på oslo børs. Det funker rett og slett ikke.

Hvis du ikke vet hva du skal gjøre, så ikke gjør noe. Spesielt ikke shorte med mindre du har lang erfaring.

3 Likes

Bear obx x 3 er ikke den største posisjonen, men tenkt som en fast hedge fremover nå
Lurer på å sitte i cash for det meste ellers og heller kjøpe aksjer igjen nå det ikke ser så grusomt ut som nå

Dette gir meg veldig lyst til å gå bull. Ikke personlig, men det er slik jeg arbeider med mean reverses. “When the time comes to buy, you don’t want to”

Finnes mange måter å hedge seg på. Den beste av dem alle er long term treasuries med fx hedge mot dollar. Ergo lange renter kryper inn dersom markedet faller.


Treasury fortsetter fallet sitt. Dette er insane!

2 Likes

Jeg er også veldig fristet til å bulle nå, frem til mandag/tirsdag

1 Like

Jeg kan tenke meg en bounce mandag (under 1100 osebx?), men jeg tror det er reell sjanse for at markedet i USA nå skal jobbe steinhardt for å få FED til å snu på desembermøtet, og at det vil dra ned det meste av aksjer de neste månedene pga likviditetsskvis.

1 Like


AI har talt, promptet bear market rally :joy:

3 Likes

Ikke gjør det. Vent på større kapitulering. Risk/reward er elendig. Bevegelsene i treasury i UK er den største i historien. Bevegelsene i aksjemarkedet er ikke det. Resten av gjeldsmarkedet eksploderer det også.

3 Likes

Bull nå? Ser bare skyer på horisonten

Bear konto endelig over 1,7 millioner :champagne:

13 Likes

Har ikke gjort det, men ville ikke forundre meg om FED kommer på banen med uttalelse for å stoppe krasj.
Men dette kan være starten på en svært dårlig vinter.

1 Like