Ikke dumt å ha en tråd hvor man snakker sektorer som er eller kan bli aktuelle.
I nedgangstider gjør vel egentlig spilleselskaper det bra. Veldig mye underholdning for lite penger.
Ikke dumt å ha en tråd hvor man snakker sektorer som er eller kan bli aktuelle.
I nedgangstider gjør vel egentlig spilleselskaper det bra. Veldig mye underholdning for lite penger.
Ingen grunn til å kjøpe med 25% rabatt nå om du får 50% om et halvt år.
Etter bratt fall fredag, hva tror dere om mandag på OSE?
0 stemmegivere
Kjøpt alt som er/ble hypet opp, svir når segmentet snur da…
Og her Sverige som ikke har fått Oljehjelp
Veidekke og Af gruppen er fine langsiktige aksjer
Selvaag også
At vi skal gå inn i en uke med opptur klarer jeg ikke forestille meg, men mulig blir grønt fra start i morgen. Hoper seg opp med såpass mye negativt for tiden så at det skal snu opp på ordentlig nå, er det noen som tror det?
Er ikke dette litt crazy?
"The losses eclipsed underlying earnings of A$8.2 billion and left the central bank with an accounting loss of A$36.7 billion. It also ate up all the RBA’s reserve funds, leaving it with a negative net equity position of A$12.4 billion.
Bullock noted that while this would bankrupt a normal commercial entity, the RBA’s liabilities are guaranteed by the government.
“Furthermore, since it has the ability to create money, the Bank can continue to meet its obligations as they become due and so it is not insolvent,” said Bullock.
“The negative equity position will, therefore, not affect the ability of the Reserve Bank to do its job.”
The RBA intends to hold the bonds until maturity and likely make a profit at that time, so offsetting the valuation losses.
Greit å ta med seg denne biten.
Sant nok, kick the can down the road. så er det nok likely that it will be all good.
Kredittkassen ble tatt over av staten på 80-tallet. Var god business det.
Husk på at obligasjonslån får oppgjør før aksjonærer ved en ent konkurs. Det kan selvfølgelig bli stygge tap, men såååå ille blir det neppe. Bare ingen som vil sitte gjennom noe slikt med egne penger.
Men banken vi snakker om her:
The Reserve Bank of Australia ( RBA ) is Australia’s central bank and banknote issuing authority.
Er allerede 100% eid av staten.
Ja, poenget mitt er at selv om noe har liten verdi nå, så behøver det ikke bety at det ligger null verdi bak. Det bare krever en eier som aldri kan få likviditetsproblemer.
Når alle roper selg, skal man kjøpe. Det er tydelig at vi ikke er der ennå.
Krakket er fortsatt bare i sin spede start.
Vi er langt unna total kapitulasjon. Etter at fallet i 2008 startet på tidlig sommeren så nådde ikke markedet bunnen før man var i november.
Nå er det bare å sette seg på gjerdet og vente på at flere og flere skal kaste kortene. Vil se flere dager på rad med et fall på 5-8%, da kan man ta og føle på desperasjonen. Da er nok tiden inne for gode kjøp.
Jeg ser på Yara og Norsk Hydro som indikatorer for kjøp. Yara under 200 og Hydro under 30, da tror jeg er der hvor man kan begynne å gjøre langsiktige kjøp
Sikker på at du ikke tegner opp et litt vel dystert bilde nå?