Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Hvis børsen åpner ned på mandag også så lønner det seg å sitte med bear x3 over helgen, ikke sant?

Så klart

1 Like

Veldig fascinerende å se på. Obx ned snart 4%.

Edit:
Hvor langt ned skal vi? Jeg tipper rundt 20% ned. OBX stopper på rundt 820.

2 Likes

Så da kjøper du bear for alle penga ?

Nei jeg tar en pause. Følger med fra sidelinjen :relaxed:

3 Likes

Tror det kan være smart i denne tiden, gjør det samme

2 Likes

Hmmmmm…

When the time comes to BUY, you WON’T

6 Likes

Jeg tror som sagt det blir et nytt BMR fra pluss-minus noen prosent fra disse nivåene. Og jeg er ikke like bekymret som andre for at verdipapirer ikke er holdbart fremover. Markedene har historisk vært lavere før resesjonene og hentet seg inn før ting blir bedre.

2 Likes

Oslo-børs har vel så vidt startet nedturen. Tror også den børsen skal et stykke ned. Tipper 20%++ som jeg skrev. Men synes det er deilig å slippe stress forbundet med investeringer, så dropper bear/short-veddemål.

3 Likes

Joa, men om olja skal ned, så trenger vel ikke det trekke alt annet med seg?

Tenker så lenge de gigantiske situasjonene er helt uavklart og truslene henger over oss, sammen med inflasjon og rente galopp, så er det ikke mye som taler for en bull periode med det første

Husk at du ikke aner hvem den enkelte er eller hva de har gjort før :wink:

2 Likes

When the time comes to sell, you WON’T

7 Likes

Jeg har 14 handler i dag. 8 short, 6 long. Jeg ser etter gruppetenkning og psykologi. Det er akkurat det jeg finner.

Helt riktig. Det var i november og desember 2021 og jeg SKREK her inne(ikke deler av small cap, kom før). Mange ganger. Jeg hadde så mange innlegg og møtte så mye motstand. Så den kunne ikke truffet bedre. Aka småinvestor “faen hva skjer med nano, desert control og mpcc i dag, er det korrupt, den er undervurdert”?

2 Likes

Jeg ville gått long (US) indeks nå, hva ville dere?

  • Long
  • Short

0 stemmegivere

Tja, skal vi si en uke, kanskje 2? Ville jo fulgt med og sett om eventuell rekyl hadde noe substans.

Close 23/9:

Tidshorisont update?

Ikke for å stikke deg i siden, men ble ikke du wiped? Var i bear marked rally om jeg ikke husker feil.

Går jo begge veier i det du sier, man vet aldri hvordan man kan time markedet.

Når det kommer til nano så feilet studien totalt, ikke noe med makro å gjøre

Tradingvolumet er 7sifret igjen, så jeg kan svinge hardt ja! Gikk drit fort. Takk som spør. Er en privat dm hvor jeg gir daglige observasjoner, tradingideer og tradingupdates.

6 Likes

September og oktober er bjørnemåneder, mandag og tirsdag er bjørnedager, men vi er oversolgt så da kan det ikke falle videre.

Jeg er fornøyd med min utvikling denne uka - håper det går bra for dere også, god helg!

2 Likes

Vi er langt unna der blodet flyter i gatene.

FED skal punktere markedet først. Når så har skjedd, da kan man gå inn i aksjer igjen

2 Likes