Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Enig i det. Så en tweet her om dagen, mange aksjer som er tilbake på veldig lav verdering sett til fremtidig inntjening nå. Sånn her gikk det under covid krasjen og du kan ta samme eksempel i alle store nedganger.

Er flere på den listen jeg vurderer, de har falt relativt heftig mange av de også… Kjøpte H&M på fredag, klær må man ha uansett :slight_smile:

Er ikke ekstra klær det første folk vil spare inn på i nedgangstider?
Sikkert kjøpsmuligheter for gode aksjeplukkere nå, men for noen bedrifter er PE basert på historiske earnings meningsløst hvis det blir en global resesjon

5 Likes

Sentralbankene reddet børsene under pandemien. Det samme skjer neppe nå.

2 Likes

Kommer nok veldig an på hvilken bransje du ser på nå fremover ja. Stockpicking blir viktig :slight_smile:

1 Like

Tja, har kone og 3 døtre… Synes ikke de gjør annet enn å kjøpe klær uansett situasjon i verden…

Fordelen til H&M er jo også at prisene er relativt lave, tror det påvirker de kostbare merkene mer.

3 Likes

Hva med Sats? Folk kommer vel til å trene uansett.

Finnes det en tråd her der man kan diskutere alle mulige aksjer? Aksjer i tiden diskusjon

Laget tråd nå, vet ikke om den er innafor… Men prøver.

1 Like

Finnes vel en tradertråd som nesten ikke brukes.

Ikke dumt å ha en tråd hvor man snakker sektorer som er eller kan bli aktuelle.

I nedgangstider gjør vel egentlig spilleselskaper det bra. Veldig mye underholdning for lite penger.

3 Likes

Ingen grunn til å kjøpe med 25% rabatt nå om du får 50% om et halvt år.

4 Likes

Etter bratt fall fredag, hva tror dere om mandag på OSE?

  • Opp
  • Ned
  • Relativt flatt

0 stemmegivere

Superfondet for de rike får virkelig kjenne på det :sweat_smile:

2 Likes

Kjøpt alt som er/ble hypet opp, svir når segmentet snur da…

Hittil i år

5 Likes

Og her Sverige som ikke har fått Oljehjelp :sweat_smile:

4 Likes

Veidekke og Af gruppen er fine langsiktige aksjer :slight_smile:

1 Like

Selvaag også

At vi skal gå inn i en uke med opptur klarer jeg ikke forestille meg, men mulig blir grønt fra start i morgen. Hoper seg opp med såpass mye negativt for tiden så at det skal snu opp på ordentlig nå, er det noen som tror det?