Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Er ikke dette litt crazy?

"The losses eclipsed underlying earnings of A$8.2 billion and left the central bank with an accounting loss of A$36.7 billion. It also ate up all the RBA’s reserve funds, leaving it with a negative net equity position of A$12.4 billion.

Bullock noted that while this would bankrupt a normal commercial entity, the RBA’s liabilities are guaranteed by the government.

“Furthermore, since it has the ability to create money, the Bank can continue to meet its obligations as they become due and so it is not insolvent,” said Bullock.

“The negative equity position will, therefore, not affect the ability of the Reserve Bank to do its job.”

3 Likes

The RBA intends to hold the bonds until maturity and likely make a profit at that time, so offsetting the valuation losses.

Greit å ta med seg denne biten.

1 Like

Sant nok, kick the can down the road. så er det nok likely that it will be all good.

1 Like

Kredittkassen ble tatt over av staten på 80-tallet. Var god business det.

Husk på at obligasjonslån får oppgjør før aksjonærer ved en ent konkurs. Det kan selvfølgelig bli stygge tap, men såååå ille blir det neppe. Bare ingen som vil sitte gjennom noe slikt med egne penger.

1 Like

Men banken vi snakker om her:
The Reserve Bank of Australia ( RBA ) is Australia’s central bank and banknote issuing authority.
Er allerede 100% eid av staten.

2 Likes

Ja, poenget mitt er at selv om noe har liten verdi nå, så behøver det ikke bety at det ligger null verdi bak. Det bare krever en eier som aldri kan få likviditetsproblemer.

Tror flertallet er for optimistiske. Kanskje fordi dere har penger inne og håper å unngå tap?

2 Likes

Når alle roper selg, skal man kjøpe. Det er tydelig at vi ikke er der ennå.

3 Likes

Krakket er fortsatt bare i sin spede start.

Vi er langt unna total kapitulasjon. Etter at fallet i 2008 startet på tidlig sommeren så nådde ikke markedet bunnen før man var i november.

Nå er det bare å sette seg på gjerdet og vente på at flere og flere skal kaste kortene. Vil se flere dager på rad med et fall på 5-8%, da kan man ta og føle på desperasjonen. Da er nok tiden inne for gode kjøp.

Jeg ser på Yara og Norsk Hydro som indikatorer for kjøp. Yara under 200 og Hydro under 30, da tror jeg er der hvor man kan begynne å gjøre langsiktige kjøp

5 Likes

Sikker på at du ikke tegner opp et litt vel dystert bilde nå?

Det har skjedd noen utrolige ting i år, og i dag er kanskje den mest dramatiske økonomiske bevegelsen et enkelt land har hatt hittil i år. Alt beveger seg utenom aksjer.

1 Like

Er ikke helt enig i det – jeg ser veldig mye frykt rundt omkring. AII Investor sentiment survey noterte det høyeste bearish sentimentet siden mars 2009 i forrige uke.

https://www.aaii.com/sentimentsurvey

Mange husker kanskje også at dette var bunnen etter finanskrisen… :exploding_head:

Det samme viser fear / greed indeksen (Extreme Fear (!).

Legg til at veldig mange aksjer og sektorer er oversolgte, og på eller i nærheten av teknisk viktige støttenivåer (dette gjelder også indeksene), og at det er mellomvalg i USA i oktober.

Jeg tror børsene skal opp igjen på kort sikt :slight_smile:

Den virkelige smerten tror jeg kommer senere :ghost:

7 Likes

Problemet med å skrive artikler på børssider (investing . com i dette tilfellet) som er basert på hva som skjer i markedet i dag :slight_smile:

4 Likes

Hver dag forsvinner det penger inn i støvsugeren QT - så hvorfor skal børsen stige? :thinking:

5 Likes

Hvorfor skulle børsene stige raskt når alle land stengte ned?

To bokstaver QE

5 Likes

Tror du var inne på noe her i August, nocturne

Ja, men det var ikke åpenbart at det skulle være nok til å løfte børsene når viruset herjet som verst. Nå ser det helt innlysende ut. Men når det skjedde, not so much.

3 Likes

Husker jeg så på at pengemengden ble økt med 69% i USA sommeren 2020.

Dedikert til @havana12 som en illustrasjon på hvordan det går med UK obligasjoner i dag.

7 Likes

Investtech i morgendagens DN, for de som tror på slikt: