Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Så det kan fint være fond som selger nå? Fordi det er kvartalsslutt? :stuck_out_tongue:

1 Like

Går mot grønn åpning i USA

Dere snakket om aksjer, om det er risk assets eller “safety” som faller? Fond har måttet tvangsselge treasuries. Det er det boe var redd for skulle kollapse, ikke aksjemarkedet. Hadde vi sett tvangsselging i aksjemarkedet hadde man sett det annerledes. Dette er bare en annen del av markedet. Rebalanseringseffekten er interessant, kommer den nå, eller øker de ikke eksponeringen mot gjeldsmarkedet? Det har ikke kommet ut som store reaksjoner i aksjemarkedet etter min mening. Da hadde du fått en mye mer plunge reaksjon. Samme som har vært i treasury.

I dag kunne dere hatt +25% på et 0 gearet produkt som skal være det mest stabile i verden - Statsobligasjoner. Derfor skal man gå long-duration når resesjonen nærmer seg

1 Like

Pensjonspengene da. skal de være i korte eller lange renter?

Fantastisk problemstilling

Det er akkurat det jeg gjør, bare ikke her.

2 Likes

Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men @havana12 driver hovedsakelig med intradagstrading. :smiley:

1 Like

Hvor ligger du ut dette?

1 Like

En svale gjør ingen sommer men so far so good :slight_smile:

4 Likes

Jeg prøvde å advare dere. Var ingen respons på dette - alt for få som følger gjeld, treasury, creditspreads, ios, fx, fx swaps. Ser kun på enkeltaksjer.

Ekstremt close på å krasje.

“At some point this morning I was worried this was the beginning of the end,” said a senior London-based banker, adding that at one point on Wednesday morning there were no buyers of long-dated UK gilts. “It was not quite a Lehman moment. But it got close.

"But a senior executive at a large asset manager said they had contacted the BoE on Tuesday warning that it needed “to intervene in the market otherwise it will seize up” — but the bank failed to act until Wednesday. It declined to comment."

https://www.ft.com/content/756e81d1-b2a6-4580-9054-206386353c4e

5 Likes

Hva tror dere?
Tør noen å kjøpe på denne «dippen» ?

Tror begge leire er usikre, bulls har gått på en del smeller i det siste mens bears ser ting har gått litt vel langt, for fort. Mest sannsynlig setter vi opp et bearflag for videre ned, spørsmålet da blir hvor mye opp man skal før så skjer… rent teknisk gambler jeg på steady chop oppover de neste par ukene, så går jeg nok cash igjen… :roll_eyes:

3 Likes

Hva snakker du om? Jeg satt tight, jeg… :sweat_smile: :sweat_smile:

3 Likes

Har min pensjonskonto fra arbeidsgiver i Sparebank 1, og kun Sparebank 1 Aktiv Renter, laveste risiko.
Ser likevel pengene er snart ned over 2% og ser ingen mulighet og flytte pengene over i cash, noe en har mulighet til hos bla. Nordnet.

Kanskje en bør flytte over til Nordnet hvor investeringsvalget er mye større ?

Noen meninger om dette ?

3 Likes

Samme hos Nordea, men tror det er mulig å velge rentepapirer fremfor aksjer der. Ikke dumt med noe avkastning på pengene fremfor å la inflasjonen spise av verdiene?

1 Like

Åpningsestimatet til Roger bommet stort i dag. Får vi en ny legg nedover snart ?
Da tror jeg den siste optimist blir negativ

2 Likes

Stille her i dag. Feirer dere at forskjellene blir mindre for hver dag ? :partying_face:

1 Like

ALLE indekser i europa. ALLE stuper gjennom til nye lows. Fall mellom -1 og -2,5%

2 Likes

“Something will break”

2 Likes