Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Aldri i livet at dette går bra når folk plutselig må betale dobbelt eller trippelt i renteutgifter, i tillegg til at alle andre utgifter stiger samtidig.

Jeg har mye cash på bok, og fastrente på lånet 1,29% rente som løper ut i desember. Om rentene fortsetter å stige slik at jeg kanskje får 4-5% risikofritt ved å betale ned lånet, hvorfor skal jeg da gamble dem bort på børsen? I så fall blir dette en sum penger som ellers ville blitt plassert på børs og drevet opp prisene om du ganger opp med N.

De fleste har dog mye mindre marginer i sin økonomi og blir nødt til å dra ned på både forbruk og sparing på børsen. Da får man både høyere multippler og lavere earnings.

12 Likes

Konverter det til et rammelån som du betaler med.
Så har mulighet til å «gønne på» om det dukker opp noen bra muligheter.

4 Likes

image

Lykke til :slight_smile:

4 Likes

Hang seng, nikkei kollapser til ny low. 10 åringen traff 4% nettopp. 30y gilt 1% move på 2 dager. Dette korthuset holder på å rase. Treasury kommer til å drepe alle andre assets når bobla sprekker. Alle indekser er nå i fritt fall. Markedet har skreket og det er det sykeste jeg har sett siste dagene. Aksjemarkedet er det eneste idiotiske som har holdt det oppe.

8 Likes

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-09-26/traders-who-just-want-to-survive-sit-on-5-trillion-cash-pile

For mye kontanter.

1 Like

Og det er helt ufattelig at det enda ikke har kollapset!

Blir spennende å se hva som skal til for at vi får en total kapitulasjon i aksjemarkedet.

1 Like

Vi tror Oslo Børs (OBX indeksen) åpner ned -0,7%, eller innenfor intervallet [-1, -0,4]%.

Roger Berntsen

1 Like

image

3 Likes

Kommer til å falle mye i dag. Følg med på laks lol

Mowi slippes snart, da kommer reaksjonen.

Sånn. -2%

3 Likes

En herlig dag hvor forskjellene mellom fattig og rik blir mindre :slight_smile:

Nå har de knekket utleiere, privat velferd og fisk. (I tillegg til strømbrukere, bilister og lånetagere)
Hvem blir de neste i kampen mot profitt ?

7 Likes

Matvarekjedene.

6 Likes

Fest setebeltene og hold i hatten

3 Likes

Kjøp laks low.

Håper de tar bensinstasjonene. Ser de er på saken

6 Likes

Hvorfor er alle Nordnet Bull-sertifikater stoppet?

-4%

Herregud så mye motstand fra nisser som skulle argumentere for oslo børs i en periode. Spis et eple eller noe. 6-8 måneder lag, som levert på et sølvfat. Gi det tid. -15% på 3 uker.

4 Likes

Sjelden har vel krakk i aksjemarkedet vært mer åpenbart enn det vi er vitne til nå.

De som ikke har solgt seg ut av alt av aksjer, fond etc enda kan pent takke seg selv.

8 Likes

Og de som sier jeg er perma bear:

De er fattigere i kroner men mye rikere målt i lærepenger

5 Likes

Hva tenker folk å kjøpe når krakket er overstått?

Selv mener jeg Yara er noe av det mest solide og langsiktige på OB

1 Like