Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Du tenker riktig. Den vanligste idiot-feilen er man kjøper det som har falt mest, fordi de tror det skal bounce mest. Det er helt motsatt. Du skal ha de styrkede aksjene når tiden kommer.
Du skal kjøpe de som har holdt seg sterkest. Men der er vi ikke enda til å se hvor softspoten ligger.

3 Likes

Indeks :slight_smile:

1 Like

All den tid dollaren kommer til å svekke seg igjen når gi en dag kommer tilbake til de gode tidene så frister det heller ikke å kjøpe indeksfond pga overvekt i amerikanske aksjer. Synes det er litt vanskelig å plukke ut hva man egentlig bør kjøpe når det snur

Helt uenig. Slik markedet ser ut til å bli nå er stock picking tilbake for tidenes comeback.

3 Likes

Det er lov. Jeg er ferdig med alt av enkeltaksjer.
OBX vil alltid ha de 25 største. Hvis et av dem går dårlig kommer et nytt inn.

4 Likes

Alle faktorer peker på lost decade for å gjøre opp for gjelden, og da må man lete. Hardt. Reckless policy på begge sider har ført til at folk tror at indeks fungerer i alle sykluser fordi det fungerte siste 10. Ikke i den vi går inn i nå

4 Likes

Gjør det som funker for deg :wink:

3 Likes

Jepp, det er det viktigste!

1 Like

Det blir som akkurat når festen er i gang og man skal skåle og kose seg også begynner noen og snakke om de skal gå på tredemølle eller jogge i skogen kl 06 neste morgen. Nei glem det der akkurat nå. Nå skal vi bare nyte bjørnefesten og så kommer det tid for å jogge i skogen tidsnok en annen dag.

Håper dere har gjort som meg og er lastet til ripa med bjørner.

2 Likes

Sitter bare cash men gleder meg stort på dine vegne. (Litt på mine også :innocent:

I 1992 hadde jeg Sigbjørn Johnsen som idol. Han økte skattene for boligeiere på verst tenkelig tidspunkt. (reduserte fradragene). Det var som å plukke penger på gata.
Håper Trygve gjør det samme med børsen :rofl:
Jeg var 20 og det endret resten av mitt liv. Dette kan endre livet for mange, hvis man gjør riktige/gale grep.

4 Likes

Den laksebunnen tror jeg falt ut…

CB i Lerøy på 25 % ned…

Vår energi er opp. Vil vel fortsette å gå motstrøms nå fremover ?

Snakk om kjekkas holdning
Mange her som lider i dag, men på sikt blir det nok bra. Grunnleggende råd i indeks er å sitte stille også i perioder som dette og kjøpe mer jevnt og trutt.
Så du mener Storeulv ikke har skjønt noenting når han hamstrer Storebrand nå? Du vet best…

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/3E6Wbd/shoppehopp-i-august

Tegn på at rentehevingene ikke har hatt ønsket effekt?

Rett og slett at strøm blitt lite brukt og renter konsekvenser ikke ble sett med ferske feriepenger.

Hvorfor er det ingen som snakker her om at England annonserte QE istad?

De sykeste bevegelsene. Det er helt vilt.

  • Japan currency intervention tidligere forrige uke og kjøpte 3 trillioner yen forrige uke samtidig som QE.
  • Sør korea annonserte currency intervention, og QE
  • Taiwan annonserte ban short salg og “currency control”
  • Kina oppfordrer daglig til bankers minimering av salg og currency swaps, sjonglerer mellom foreign rate control og inland
  • UK annonserer “midlertidig” QE inn i 10% inflasjon
4 Likes

Så hva tror du ? Opp eller ned fremover ?
FED skal prate i kveld.

Hvis FED backer ut nå med 9% fortsatt i inflasjon taper image. Bare få dager tilbake svarte FED med at inflasjon er første prioritet.

Biden vil ikke ha børscrash tenker jeg.

Energi krisis i Europe blir ikke mindre.
Kriegen blitt økt.
Renter kaos komplett overalt.

Ned… tenker jeg.

2 Likes

Hvis denne artikkelen ikke er slakt, så vet ikke jeg :stuck_out_tongue:
https://www.ft.com/content/bd511177-f2a3-4787-937a-f67856e09c4e

Det ser rett og slett ut som England har tenkt å kjøre på som om de fortsatt har kolonier som dekke 1/4 av verden…

1 Like

For min del kunne jeg ikke brydd meg mindre akkurat nå ettersom jeg trader intra.

Jeg har hele veien sagt at dette er unprecedented. Det er ingen andre liknende situasjoner som den i dag. Alle prøver å pinpointe dette til en æra. Det er originalt, og når 30 uk gilt eksploderer 1% (dvs investorers krav om +1% høyere rente neste 30 årene) er det sykeste, og at de dagen etter kommer med QE forandrer alt igjen. Gir ikke mening det de gjør. Alt skjer i standardavvik som sprenger skalaer, og det skjer daglige vendinger. Ikke ukentlige, men daglige.

For eksempel at boligmarkedet er totalt frys for transaksjoner, største asseten er å unngå refinansiering og ikke gjøre noe(gitt 90% i US har fixed 30y på nå ref. over 7%) :

Eller at euro 600 real estate, ergo investorene som følger de 600 største eiendomsselskapene etter revenue priser kollaps:

Det var 100 ganger lettere med sterkere meninger på spx 4700 ned til 4000 enn 3600. Ingen som ville være enige da, nå er det for mange som er enige om bear. Kan godt være den mest opplagte bear traden noensinne, men jeg shorter ikke bunner for swings.

Fed i dag kunne jeg ikke brydd meg noe om, det er ikke rentemøte.

Reaksjonen på QE fra england bør være at GBP stuper. Markedet ville at de skulle ha nødheving, ikke QE. Lykke til med høyere importert inflasjon.

2 Likes