Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

FED er ikke ferdig enda…

One primary area of interest for the central bank has been the ultra-tight labor market, which had been showing about two job openings for every available worker. That ratio contracted to 1.67 to 1 in August.

2 Likes

FED er ferdig når $ går for høyt å den er allerede for høyt.

Viktig å få fylt opp krigskassen på grønne dager slik at en kan handle på de røde. :smiley:

1 Like

Når det ikke går som jeg har tenkt prøver jeg å ta en time out før jeg gjør en ny vurdering. I mellomtiden kan jeg glede meg over comeback i PM

3 Likes

Det høres snart ut. Du sitter med relativt right stop loss? Manuell eller automatisk?

Tror timeout mekanismen er lur. Så har man tid til å resette seg til hva som skjer. Ikke hva man trodde ville skje.

2 Likes

Manuell stop loss / vurdering

1 Like

Betyr kanskje ikke noe for longs, men for trading er markedet perfekt. Volatiliteten er skyhøy og tilbyr muligheter begge veier. Må si rallyet er litt skremmende, 5% på to dager er ganske drøyt, spesielt også at 97% av hele markedet er opp. Ganske mange shorts som er fanget nå, og det vil potensielt gi mer bensin på bålet om dette fortsetter.

(CNBC) 97% of S&P 500 stocks are up for the third time in the past five trading days.

P.S - Artikkelen sier også at historisk så følger en “down-day” etter en slik stigning på så kort tid.
Men det kan sette opp higher lows og bull-flags. Exciting times :slight_smile:

4 Likes

Tak sjansen på mer SPXS på slutten nå.

1 Like

Solid volum i slutten på slutten!

1 Like

Det er penger det og

Kan se ut som det var planke å kjøpe Bear på den euforiske toppen i går.
SP futures ned 0.66% nå

Er vel fortsatt potensielt et par gaps som muligens kan tettes først, NDQ spesielt

Ikke lett å skjønne seg på det, bortsett fra det rent tekniske.

Ren bingo akkurat nå i mine øyne. Kan meget vel snu i pluss også og det blir opp og ned fremover. Stock picking heller og sørge for å ha cash også hele veien

4 Likes
1 Like

Normalt med litt ned etter et par sinnsyke dager - tipper vi skal opp mer enn 5%. På S&P med en del svigninger. Når bearsa blir bull igjen da skal vi ned. Frykt er deilig boys!:japanese_goblin:

2 Likes

Vi skal nok ned en del fra dagens nivåer før det skjer dessverre

2 Likes
2 Likes