Jeg tolket også bevegelsen likt deg. Hadde hvertfall ikke forventet VIX ned når SPX var ned såpass mye. SPX tok også i mot på 200 ukers glidende snitt, men moment viser fremdeles rom for mer nedside. Føler vi er på et kritisk vippepunkt - hvor utfallet kan gå begge veier. Har sett en god del videoer nå (mest bearpr0n) hvor flesteparten peker på at en hendelse slik som den i England også kan skje i US. Geopolitisk er det også max uro. Dollaren spiser opp andre valutaer. Det er kaotisk.
Rent teknisk meget uheldig å stenge under low fra juni som jeg vet mange har sett på som potensielt støttenivå i SPX. Nå er ikke bruddet her faktum med mindre vi får follow-through til uka. For å kalle det en midlertidig bunn må vi over denne støttelinjen igjen.
Motsatt fall vil salgspresset fortsette.
Hvis det skjer så kan vi fort få en skarp spike ned og så v-shape opp.
Merk at vi ikke bare stengte under støttenivået, men også på low for uken.
Som en liten positiv ting kan man se at volum for 2 uker siden tilsvarer volum i uken som var, men SPX falt 6.85% da, ifht. 4.08% nå. @rosk82 pleier å snakke om effort vs. result, og det var like mye effort, men mindre result. Likevel veier de andre tingene jeg har nevnt tyngre for egen del.
Det er vanskelig å time bunnen, jeg tror fremdeles på rally ila. oktober, men er forberedt på en uke til med blod. Tror 200 ukers glidende snitt vil være psykologisk viktig å holde for bulls.
Neste nivå jeg ser mot om dette ikke holder er da 3385. Ser ikke noen umiddelbare katalysatorer for bouncen jeg har snakket om, men sesongmessig så skal den komme innen 4-6 ukers tid. Innen den tid kan vi få en wick ned til bunn av trendlinjen i megafonen som er under utvikling.
P.S - Verdt å sjekke historisk performance til SPX i midterm-election cycles.
(hint: det er gjennomsnittelig opp).
Nok en teknisk spennende uke i emning