Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Tja, PE ttm er på vei ned og har vært der siden i høst. Ellers enig i mye av det du skriver.

1 Like

Fikk en tydelig breakdown her om dagen. Karakter får meg til å tro den skal testes igjen. Spørsmålet er om den holder eller ikke.

Jobber mot en tydelig motstand. Så strategien din med å sette en short her når du ser tegn til reversal på kortere timeframe er helt logisk. Brytes motstanden har du potensielt mål ned mot 1105. Som er en god risk/reward i mine øyne.

Slik det er nå ville ikke jeg personlig gått long herifra. Da man på kortere sikt er i en nedtrend. Og det er meget volatilt.

Man kunne eventuelt tatt hatt stoploss under siste bunn. Men kan fort bli kastet ut ved en “springtype” action.

Siste tids oppførsel er også ulikt noe vi har sett på en stund. Så vil nok ta litt tid for markedet å jobbe seg gjennom volatiliteten.

Hvis volatiliteten fortsetter, og man lager lower lows, med tilhørende svake rally. Vil jeg nok helle mer mot en større korreksjon.

Men foreløpig vil jeg se hva det teknsike gjør.

“One of the strongest signals, is a failed signal”

2 Likes

Det er jo ingen tvil om at utviklingen i det siste viser at momentet nå har snudd. Man får ikke til å tegne en regression channel lik som den vi ser nå tidligere i denne oppgangen.

Hvis man sammenligner med S&P så er denne trendendringen mye mindre klar.

Jeg skylder på oljen:

3 Likes

Omx er også svakere enn spx, det er noen få amerikanske selskaper/aksjer som fortsatt tøffer på

pre-covid - nå

Siste to måneder

P/E på S&P vs OSEBX er noe heeeeeelt annet :stuck_out_tongue:

Tror du det er tilfeldig at media og myndigheter kjører hetskampanje mot uvaksinerte nå?

Fixed

Du kan gjerne mene noe annet enn meg, men å endre andres tekst, er ikke greit.

2 Likes

Hetskampanje? Denne delen av befolkningen sørger effektivt for at mange andre pasienter ikke får den behandlingen de burde ha fått, så å beskrive det som hets at det blir trukket frem at deres valg får alvorlige konsekvenser for andre er ikke hets. Det er deling av fakta.

I tillegg gir det enorm påkjenning på de ansatte i helsevesenet, og det skinner klart igjennom i intervjuene nå at de som behandler de uvaksinerte gjør dette med blandede følelser. De må fordi de har forpliktet seg til det, men det er egne valg som har gjort at de havner der med alvorlige problemer.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes
1 Like

Nasse er fin og rød i dag.

1 Like

Er det en omvendt hode skulder jeg ser i Dow?

SPX - har den møtt veggen? Avvist mange ganger nå mot toppen. Detter samtidig på nytt ut av wedgen. Skal korreksjonen / fallet komme nå da?

3 Likes

Here we go again:

3 Likes

Dette er veldig bra mener jeg. Håper vesten på litt sikt kan frigjøre seg fra Kinas klamme produksjons-grep!

4 Likes

Bare ti dager etter at kitron meldte at de måtte stenge en fabrikk. Oppdatert! :see_no_evil:

1 Like

Mulig Kitron nevnte 1 fabrikk, men her snakker vi om fabrikker. Dvs det øker i omfang.

Alternativt en finfin VCP

1 Like

Det kreves store endringer over lang tid for at man skal flytte produksjon hjemover og beholde konkurransedyktigheten, men er helt enig!

1 Like