Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Det har de vel ikke sagt de skal gjøre? De har bare sagt de skal kjøpe mindre?

Dette er det siste de har sagt, right? Federal Reserve Board - Federal Reserve issues FOMC statement

EDIT: redigerte noe jeg hadde formulert om tiltakene klønete. :slight_smile:

1 Like

Nei. Det er hele poenget at bond-markedet selger unna som faen, dette er ny vending.

Tar ofte et par dager før markedet tar inn over seg hva som blir sagt uansett, og det er ikke offisielt, men en stordel av de som er i fomc.

1 Like

Så hvordsn påvirker sell-off I bond markedet aksjemarkedet?

Blir spennende å se om FED faktisk strammer inn, eller om de lar det skje mer naturlig ved å la bondsa utløpe naturlig også redusere passivt.

Det påvirker veldig negativt. Mange ting som spiller inn, og noe vil bevege seg inn i aksjemarkedet, men på generell basis er det negativt fordi det er så store enorme summer og det har vært et bull-marked i bonds så lenge nå pga lave renter. Generelt sett så er økte renter veldig bearish verdipapirer. Hitill så har jo ikke obligasjonsmarkedet priset inn noe, også sier det bare pang nå hvor alle selger også øker yielden som følge av det. Du får tilstrammet økonomie

nå er nasdaq ned -2%

Nå øker 2 åringen med 70 basispunkt vs 30 åringen 15 basispunkt. i et sunt marked skal lange renter øke mer ettersom det innebærer høyere risk - det priser inn økt resesjon i slike bevegelser, men bare en høyere sannsynlighet.

2 Likes

image

Nytt møte for Fed den 27. Januar.
Er vel ikke sagt når de skal starte? Ingen signifikant svar?

Sist gang ventet de 2 år med å redusere balance sheet etter tapering.

Overreaksjon. Fortsatt nyttårsrally!:fireworks:

image

ref: Stock market news live updates: Technology stocks drop, Dow pulls back from record high after FOMC minutes

Skjønner ikke helt hva du vil frem til? Har jo skrevet ganske mye om arbeidsmarkedet og inflasjon tidligere?

2 Likes

image

Jeg ser null potensielle problemer med å nekte helsehjelp til folk fra Romania (sigøynere), Polen, Somalia, Syria, Eritrea, Russland, Romania, Latvia, osv. De og andre fjols som er uvaksinerte kan dra tilbake der de kom fra, eller dø på gatene. Kynisk ja, men hvorfor skal vi gi dem helsehjelp?

Må da være stuerent å hate utlendinger nå som vi hater alle uvaksinerte. Eller?

Noen ganger lurer jeg på om folk tenker gjennom hva konsekvensene av forslagene deres er. Dette ville vært noe av det mer strukturelt diskriminerende vi kunne implementert. Men for all del, hvis vi ønsker å være litt smårasistiske, utlendingshatende og selvgode, hvorfor skal jeg stoppe deg?

Det er vel 3-6 ganger så høy risiko for alvorlig sykdom / død av covid som overvektig også. Hva med ett fedmepass - har du BMI over 30 så betaler du alle kostnader selv? Så vi kan få i gang litt skikkelig diskriminering av fjols som ikke tar hensyn til egen helse? Når vi først er i gang mener jeg.

11 Likes

Ligger ann til en kjøpsanledning i morgen.

SP tester det som bør være en rimelig god støtte.

3 Likes

Følg med på krypto, front running

2 Likes

Tuller du ?

Nå trader ikke jeg krypto, men ser man på den potensielle HS formasjonen så kan et short bet gi klingende mynt. Inntreffer HS kommer det til å gå en smule varmt på Long btc for life gutterommene, kloden over.

3 Likes

Nasdaq ned-3% snart.

BTC ned til 44k.

2 Likes

Er vel ned 0,86%

huh?

Lars Mouland, kredittsjef i Nordea, påpeker at tonen i kommunikasjonen fra Fed har gjort en totalomvending siden begynnelsen av 2021.

– I starten av året i fjor var Fed veldig tilbakeholdne og sa at de ikke ville gjøre noe med pengepolitikken og de holdt også fast ved at inflasjonen var forbigående. Siden det har Fed snudd seg 180 grader, sier Mouland.

Kredittsjefen påpeker at den amerikanske sentralbanken nå er veldig interesserte i å få opp de lange rentene. Han er samtidig overbevist om at dersom Fed ønsker det, har de midlene til å få opp rentene.

– Jeg er veldig sikker på at hvis Fed har lyst til å få opp de lange rentene så får de det til, sier han.

Mouland trekker frem salg av statsobligasjoner som en mulighet.

– Fed ønsker nok at de lange rentene stiger nå. En måte å få til det på er å slutte å kjøpe lange obligasjoner. Samtidig har Fed kjøpt og eier veldig mange obligasjoner så det de også kan gjøre er å begynne å selge de.

2 Likes

0,91 % nå.

Er vel heller du som tuller litt her tenker jeg… kek

1 Like

Dette er eierselskapet bak mange børser rundt omkring i verden, har ingen relevans til Nasdaq indeksen :laughing:

2 Likes

image

2 Likes