Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Ja, ser jeg trykte på inc :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

image

6 Likes

Kommer den, denne gang da?
Men ja, det skal bli greier når neste finanskrise inntreffer.

1 Like

Fed gir og fed tar. Er det nå de skal begynne å ta?

Don’t fight The fed :wink:

2 Likes

Ja, hvem vet.
Skulle tro de var sugen på litt rolige dager i stedet for at helvete skal brake løs.

2 Likes

Slapp av. Markedet er noen prosent ned - kom tilbake om en uke eller to! :man_dancing:t2:

Slapper av jeg

Har du noen bjørner i sekken?

Ja, absolutt!

Mitt bet: Det kommer en korreksjon nå som verdensrentene øker, og når de fleste skriker på rundt 5-10% korreksjon, da tipper jeg 10-åringen kommer mellom 2.2 og 2.6% som gjør at fed må lette på trykket fordi usa ikke klarer å betjene gjelden de skylder til verden og samtidig øke skatter for å betale sine kreditorer, også får man et lettelsesrally som ikke likner grisen, før hele dritten kollapser.

Håper jeg tar feil men det skal utrolig mye til å for å få dette til å gå med så mye gjeld. usa tåler ikke renteoppgang, de har ikke råd til å betale den rundt smertegrensen 2,5% på en tiåring

Denne da :grin:

Hvilken short sitter du på? Jeg sitter på nasdaq, letta meg for sp500 tidligere før fedmøtet via nordnet, det var grei tabbe men frykta annen tone. fikk ikke rørt noe etter det pga stengetid 20

1 Like

Sitter med xact bear

1 Like

“What is harder to forecast is to what level of market selloff they are willing to tolerate before changing course — is it 15%? or 20% ? — we believe the Fed will endure some short term volatility in the stock market in order to remove all of the monetary accommodation they’ve injected into markets, however, they are still likely to heed warnings of recession from the stock market (e.g. a drop of close to 20%) and would pause their activities in that event,” wrote Zaccarelli.

2 Likes

Det er jo derfor alt kommer til å smelle en dag, fordi tapen dikterer inngripen fra myndigheter? Er jo helt utrolig

Blir spennende å se når WSB oppdager puts

Oljeprisen er uberørt så langt. Den sektoren kan få et ytterligere løft om det strammer seg til og det skal roteres.

3 Likes

Som igjen er en av de største driverene til inflasjon :sweat_smile:

1 Like

Dette går vel som det pleier å gjøre hver gang bjørnene lukter blod. Vi faller 5 - 7 % og så vender det opp igjen.

Nasdaq er ned 5 % på to handledager, Dow og SP er en annen story.

Se forøvrig til valutamarkedet. Kronen har styrket seg mot CHF siden i går, et tegn på at mange proffe aktører ikke frykter for så mye.

Nervøse markeder = svekket krone. Det ser vi ikke nå.

Fallet i nasse er lik det vi har sett flere ganger siste tre mnd. Det sagt, så er jeg helt klart mer bull på verdi enn vekst fremover, samt EM.

5 Likes

Når ble fedme smittsomt? Jeg snakker om Covid-19 og en pandemi med et virus vi vet kan gjøre de smittede dødssyke. Og at den eneste måten man kan øke sannsynligheten for ikke belaste helsevesenet er å ta vaksinen. På den måten kan man bidra til at den kapasiteten sykehusene har kan benyttes til dem som av ulike grunner ikke KAN ta vaksinen og dem som blir alvorlig syke, selv om de har tatt vaksinen.

Men jeg skjønner jo at enkelte ikke evner å innse sitt ansvar, men velger å kun fokusere på seg selv og gi en god dag i andre mennesker rundt seg.

Unnskyld meg, men jeg har ingen respekt for den slags egoistisk tenkemåte. Jeg vil ikke forundre meg om disse personene ville trengt seg ombord i livbåtene på Titanic og gitt en god dag om kvinner og barn måtte stå igjen ombord.

God natt!

3 Likes