Eller slanke seg, ta d-vitaminer, og komme seg i form hvis man kan. Ta ansvar for egen helse. Minimere risikoen for egen del OG hjelpe helsevesenet.
Selvsagt bidrar fedme til trykket på sykehus. Som er hovedproblemet, korrekt? For hvis ikke bør vel folk få lov til å være dumme? Eller er du en av de som lever i troen på at hvis alle vaksinerte seg så fikk vi stoppet pandemien? I så fall bør du lese deg opp, den fantasien har vi forlatt for lenge siden.
Jeg er vaksinert. Men jeg mener andre skal ha lov til å gjøre som de vil. De aller fleste er fornuftige mennesker som vaksinerer seg. Men, noen har av mange årsaker valgt å ikke gjøre det - og det er noe de bør kunne velge selv. Helst i samråd med en lege, og ikke konspirasjonsteorier på nett - men tror du på tull, og dør av den grunn, så er det etter mitt syn din frihet, ditt valg, ditt liv.
Med mindre vi skal beskytte sykehusene mot å få noen hundre pasienter - i så fall er jeg tilbake på logikken med fedme. For det er akkurat samme sak. Igjen: vaksinerte blir smittet, smitter andre, holder pandemien gående, helt fint uten de uvaksinerte. Det er ren fantasi å tro på noe annet.
Jeg har ingen respekt for denne hatefulle uttrykksmåten. Jeg vet det er superpopulært å skylde på “de slemme andre” men vi trenger ikke gå i mot vitenskapen bare fordi vi har lyst til å hate noen.
Hatet og tiltak mot uvaksinerte er skremmende all den stund vi VET at dette ikke stopper pandemien, selv om de vaksinerte seg. Ikke synsing, ikke ubegrunnet tøys - rene skjære fakta som alle bør ha fått med seg nå.
Det å innføre vaksinepass som straff, nekte å behandle uvaksinerte, osv, er ekstremt diskriminerende og går stort sett utover utlendinger. Som bringer meg tilbake til poenget: er det greit å hate de jævla utlendingene nå, så lenge vi kan skryte av å ikke være egoistiske? Høres ikke bra ut for min del.