En flott bjørnedag.
Jeg har hatt bjørne pause og gått i hi en mnd tid. her på tråden. Men er like bear .
Tja, synes oljen stiger veldig mye. Alt over 80$ tenker jeg er bearish. Ser ikke ut som produksjonen klarer å holde tritt med etterspørselen.
Nå er det jo bra at etterspørselen er høy, men det blir gjerne slik at når det blir kritisk går prisen i været også krakker alt. Det tenker jeg er over 130$
Nå sier jeg ikke at det er det som vil skje, men kanskje.
Samtidig, jeg er 70-80% i tre aksjer. Burde solgt episurf, men den ene tjener på trykk i oljesektoren, den andre har to års ordrebok og vil se veldig attraktiv ut hvis det går dårlig med alt annet av aksjer. Porteføljen er opp 1,5% i dag og veldig mye den siste måneden.
@anon80503862 Vi snakker om heelt forskjellige ting. Du snakker om verdivurdering, kapitalallokering og inflasjonshedge i transaksjonen. Jeg er helt enig i de poengene du nevner.
Jeg snakker om virkningene av penge og finanspolitikk, og msft er en av dem som har tjent seg stinn rike i qe perioden. Hvem ellers går penga til i qe? Det er bare å se på kontantbeholdningen og justere for sharebuyback programmet deres pluss utbytte så kommer det frem
Jeg snur snart på sentiment, begynner å bli alt for mange bjørner for fort. nasdaq nærmer seg 10% korreksjon på 2 uker. Jeg tror vi skal ha et siste sug mot toppen før systemet ristes.
Det er bra jobba i disse tider. Xact bear er opp i år 6+% og har veldig mye cash, men ellers er aksjer og fond i minus så langt. Beholdt heldigvis bare de helt langsiktige aksje-posisjonene som jeg kjøpte for flere år siden.
Takk! Hovedaksjen er opp 9% i år, 20% siste måned. Så det er jo den som drar hele porteføljen.
De mest populære aksjene på forumet har ikke gjort det like bra
Bare Coca-cola og Kitron i pluss i år
Nasdaq -2,6%
s&p -1,9%
Så og si alle selskaper som har levert q4 har hatt negativ reaksjon i markedet
Obligasjonsmarkedet rister. Selges unna i rekordtempo og yielden spiker.
Kun 1,5% ned i USA da
Mulig det har vært nevnt på tråden før. Men nå er altså Country Garden, i Kina, i trøbbel.
Kinas største utbygger i antall eiendommer.
Derfor blir det merkelig å se på p/e forventning i et miljø som vi er i nå. Forventet høy inntjening fra rekordhøy inntjeningsnivå med høy inflasjon. Legg til tightening og energikost, lukter trøbbel lang vei…
Kommer an på hvilken indeks du velger deg. Russell 2000 er ned mer enn 3% i dag
Det er Dow Jones jeg alltid ser på
Blir litt som å se på OBX for å skjønne hva som skjer på oslo børs.
Dette er vel en så bearish tolkning som man får det. En kompleks HS-formasjon med to venstre skuldre. Skuldrene er på ca samme nivå, mens halslinjen er litt i bratteste laget. Volumet er ikke etter boka.
Når skal folk slutte med det «overrasket» over vedvarende høy inflasjon? På tide å våkne opp til realiteten at det er ekstremt vanskelig å få ned inflasjon med dypt negative realrente. Hver eneste måned er folk overrasket, og denne mnd var det mat, restauranter og hotell som var den største driveren. Er den plutselig transitory den nå eller? Økt pengemengde som løper etter samme type varer!
Det meste handler vel om sentimentet den dagen de rapporter vel, det har vi lært oss nå.
Bank of America-aksjen er opp nesten 4 prosent i tidlig handel.
Morgan Stanley slo også analytikernes forventninger i fjerde kvartal. Investeringsbanken hadde et resultat på 3,7 milliarder dollar, opp 9 prosent fra samme kvartal i 2020. Ifølge Bloombergs konsensusestimat var resultatet forventet å være 3,46 milliarder dollar.
Morgen Stanley-aksjen er opp rundt 4 prosent i tidlig handel.
“Det har vi lært oss nå”. Nedlatende måte å snakke på, ikke mindre dustete er det når det i tillegg er feil. Du har åpenbart ikke sett mange nok rapporteringer til å skjønne at man fint kan avvike fra sentiment like mye som å følge det på rapporteringsdag
Det var i tillegg feil det jeg meldte om GS, så ikke det jeg burde ha sett etter. men det sjekka vel ikke du.
Jeg skrev det ganske så bevisst fordi du har svært god innsikt og kan mye / følger godt med. Jeg tok argumentet ditt som en knagg for å vise et bearish syn på markedet uten at du selv la til grunn at fallet skyldtes en negativ overall stemning som preget kursutviklingen.
Jeg mente bare å si at vi som har holdt på noen år vet alle at hvis sentimentet er bearish i markedet, så blir de fleste selskaper gruset. Dagens to bankrapporter visste at det er ingenting feil med inntjeningen til de amerikanske bankene, og da stiger de. Beklager hvis jeg stod frem som ufin, ikke meningen.