Det er bra rødt i us i dag, Netflix åpnet ned -30ish %
Når til og med Nekkar er ned 7,6% så må vi slutte å snakke om «rotasjon»?
Solgte den faktisk selv i dag, mental SL
Olja opp 1,5 usd nå snart siden 16:25. Dette er opplegg ass
Hva skal til for å få fart på sakene igjen nå mon tro. Hmm…fort gjort å bli pessimistisk
Et par trillioner USD gjør alltid susen
Men er det ikke de som ikke kommer nå da?
Helvettes amerikanske finansfjotter, sender oss ned 1,9% inn i helga og skyter seg selv opp fra -1% til 0% på 30 min. Blir vell opp på mandag da. Buy the dip som man sier.
Spørsmålet nå er;Får vi melt-up en siste gang mot/forbi ath før det sprekker, eller er vi i øvre sjikte av korreksjonen allerede
Hvis hele børsen bare har blitt holdt oppe av 0 rente og FED
Hva er det da som skal få det ordentlig opp igjen nå når rentene stiger og stiger og støttekjøpene er over ?
Ikke umulig vi er i nedre heller
Jeg har vært med på for mye av dette til å i det hele tatt bekymre meg. Det er bare å se foregående vanvittige korreksjoner hvor man tvilte på at markedet ville kunne nå nye høyder. Nå ser de liten ut.
Ledende indikatorer USA kom i dag (LEI), viste fortsatt oppgang.
Ikke glem inntjeningsveksten hos mange av de store og solide selskapene i verden. Mye luft i vekstaksjer og høyt prisede aksjer.
Ja, det ser vi jo nå. Mange har gått ned med 50-80% allerede. Og børsmeldinger om nye kontrakter har stoppet helt opp i nesten alle grønne vekstaksjer. Få tar sjansen på investere stort nå.
Det er vel mer trauste utbytteaksjer nå og/eller kombinasjonsfond og hedgefond
Kjøpte dippen
(Trader ikke med så mye, bare 5-20% av porteføljen, så blir ikke så mange prosent av det. Tenker at dette er sånt som retter seg i løpet av et par kvartalsrapporter)
Ja jeg har vell nesten bare verdiaksjer bortsett fra NANOV som er en lang historie jeg helst ikke vil snakke om. Telenor, TietoEvry, Pareto Bank, Brødrene Hartmann ++ er gode havner for min del.
Jeg har som sagt solgt halvparten i feb 2021 og resten i juli 2021. Grunnen var eventyrlig flaks i qfuel, Kahoot, Aow ,acc. Etc… og som jeg er en lykkelig mann i dag.
Men strategien er som følger.
Betale ned gjeld (har enda hyttelån, men under 7 siffer).
Sparer 15% av lønn inn i crowfunding 8% ish renter )
Har 100k trading. (Kjøpte flyr TR 10k overtegnet 30k) kjøpte ny short Tesla … verdens dyreste selskap. Jeg ente ned stop loss for 1 mnd siden da selskapet steg 13% pgr tapte da så jeg bommer jeg og MEN lærer )
Jeg kan ikke skjønne at Tesla skal være verd så mye… helt sinnsykt …
Ellers vente til ting blir mye mye mye billigere og låne penger og investere maks. Som jeg gjorde april 2020 og 2008….
Shorte selskap hvor sentimentet har snudd og prisen fortsatt er latterlig. Ikke noe som fortsatt er en kjemphype.
Skikkelig sterk bounce i usa nå
Pls, ikke jinx shorten våre