Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Det er bra rødt i us i dag, Netflix åpnet ned -30ish % :sweat_smile:

1 Like

Når til og med Nekkar er ned 7,6% så må vi slutte å snakke om «rotasjon»?

Solgte den faktisk selv i dag, mental SL

1 Like

Olja opp 1,5 usd nå snart siden 16:25. Dette er opplegg ass

Hva skal til for å få fart på sakene igjen nå mon tro. Hmm…fort gjort å bli pessimistisk

Et par trillioner USD gjør alltid susen :smiley:

1 Like

Men er det ikke de som ikke kommer nå da?

2 Likes

Helvettes amerikanske finansfjotter, sender oss ned 1,9% inn i helga og skyter seg selv opp fra -1% til 0% på 30 min. Blir vell opp på mandag da. Buy the dip som man sier.

1 Like

Spørsmålet nå er;Får vi melt-up en siste gang mot/forbi ath før det sprekker, eller er vi i øvre sjikte av korreksjonen allerede

1 Like

Hvis hele børsen bare har blitt holdt oppe av 0 rente og FED
Hva er det da som skal få det ordentlig opp igjen nå når rentene stiger og stiger og støttekjøpene er over ?

2 Likes

Ikke umulig vi er i nedre heller :blush:
Jeg har vært med på for mye av dette til å i det hele tatt bekymre meg. Det er bare å se foregående vanvittige korreksjoner hvor man tvilte på at markedet ville kunne nå nye høyder. Nå ser de liten ut.

1 Like

Ledende indikatorer USA kom i dag (LEI), viste fortsatt oppgang.

1 Like

Ikke glem inntjeningsveksten hos mange av de store og solide selskapene i verden. Mye luft i vekstaksjer og høyt prisede aksjer.

Ja, det ser vi jo nå. Mange har gått ned med 50-80% allerede. Og børsmeldinger om nye kontrakter har stoppet helt opp i nesten alle grønne vekstaksjer. Få tar sjansen på investere stort nå.
Det er vel mer trauste utbytteaksjer nå og/eller kombinasjonsfond og hedgefond

Kjøpte dippen :joy:

(Trader ikke med så mye, bare 5-20% av porteføljen, så blir ikke så mange prosent av det. Tenker at dette er sånt som retter seg i løpet av et par kvartalsrapporter)

2 Likes

Ja jeg har vell nesten bare verdiaksjer bortsett fra NANOV som er en lang historie jeg helst ikke vil snakke om. Telenor, TietoEvry, Pareto Bank, Brødrene Hartmann ++ er gode havner for min del.

Jeg har som sagt solgt halvparten i feb 2021 og resten i juli 2021. Grunnen var eventyrlig flaks i qfuel, Kahoot, Aow ,acc. Etc… og som jeg er en lykkelig mann i dag.
Men strategien er som følger.
Betale ned gjeld (har enda hyttelån, men under 7 siffer).
Sparer 15% av lønn inn i crowfunding 8% ish renter )

Har 100k trading. (Kjøpte flyr TR 10k overtegnet 30k) kjøpte ny short Tesla … verdens dyreste selskap. Jeg ente ned stop loss for 1 mnd siden da selskapet steg 13% pgr tapte da :scream: så jeg bommer jeg og MEN lærer :+1:t2:)
Jeg kan ikke skjønne at Tesla skal være verd så mye… helt sinnsykt …

Ellers vente til ting blir mye mye mye billigere og låne penger og investere maks. Som jeg gjorde april 2020 og 2008….

1 Like

Shorte selskap hvor sentimentet har snudd og prisen fortsatt er latterlig. Ikke noe som fortsatt er en kjemphype. :see_no_evil:

2 Likes

Skikkelig sterk bounce i usa nå :see_no_evil:

1 Like

Pls, ikke jinx shorten våre :grin:

2 Likes