Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Hæ? Hvor? :thinking:

1 Like

Må ha litt spenning…
Jeg har hatt Tesla i 4 år og nå når jeg kjøpte ny bil fikk jeg følelsen av god kundeservice igjen.
Skal aldri ha Tesla igjen ever…

Hvis det er flere som meg tror jeg dette er en BIG hype og hvorfor ikke prøve og tjene noen kroner på det…

Fikk ingang på 1000$ og X3 så bra start i dag…

4 Likes

Ironi

1 Like

Meget hyggelig Tesla x3 short i dag…

Kan ikke forstå at de er mer verd en 250 dollar maks….

3 Likes

Ligger an til å bli enda en skuffende dag for dippkjøpere

Screenshot 2022-01-21 at 21.24.56

2 Likes

hehe nah.

Skulle det vært panikksalg så burde det vært bredt salg mens Europa var åpen :slight_smile:

Jeg håper det skjer mandag ! :slight_smile:

(sier kl 10 fordi ofte holdes futures kunstig oppe før åpning når europa skal selge)

Syntes egentlig markedet var sleipt i dag, EQNR begynte ikke å falle før helt på slutten av dagen.

2 Likes

En frosk som kokes langsomt er vel det farligste

1 Like

Fangen går rett i dass i hvert fall

Den skal muligens først ned til neste støtte på 6000, dvs 10 prosent til…

1 Like

Nå var det opsjonsdag i dag, og jeg har sittet tålmodig og ventet, så skal nok gjøre mitt forsøk på dippkjøp mandag.

Bør egentlig være ett interessant området teknisk. Så kjører jeg jo stop loss så får se om det blir tap eller ikke.

3 Likes

Dette er virkelig rart. Her ser vi 10år snur fullstendig i dag og siste 3 dager.
Markedet begynner og tvile på renteheving igjen (som er sant for USA har jo absolutt ikke råd)
Men Nasdaq fortsetter ned med Netflix og Tesla i tet…) tenk Netflix faller 23% forde de inser at markedet har fått masse konkurranse og de klarer ikke samme vekst som de har hatt. Ligner det på Tesla eller er det bare meg. De var først …som Tesla , de hadde fortrinn …som Tesla så inser mann at el bil er el bil… :thinking:
Og streaming er … (-20% snart på Tesla og :champagne:)

3 Likes

Du vet det nye ordtaket som har erstattet «buy the dip»?

Sell the rally :wink:

5 Likes

Spot on… me like…:joy:

Eller ikke. Voldsomme bevegelser! Tror det er en realtivt heftig dipkjøp mulighet, men så får man bare se.

1 Like

Greit å snekre litt på en liste over hva man kan kjøpe på billigsalg om dette fortsetter.

Noen selskaper i Biotech er allerede på salg.

3 Likes

Er det 14 dagers angrefrist på aksjekjøp over nett også? :slight_smile:

8 Likes

Skjer jo ikke så mye over helga, men litt interessant hva BTC finner på fram til mandag, hvis man håper på litt god gammeldags mandagspanikk i stedet for at dippen blir kjøpt fra kl 09:05 :slight_smile:

hyggelig at det har kommet så mange hit plutselig. Rart hvordan markedspsykologi fungerer, eller? Alle de som sitter i selskapene sine og gjør verdivurderinger eller tegner streker, hva har egentlig endret seg siden desember? Ingenting egentlig? Alle finansielle makrotall har kommet på linje med forventning, fed har ikke gjort noen ting siste dagene.

Krypto krakker alt fra -10-20% på tvers av alle typer akkurat nå. Dette er QT så det holder., Fed trenger ikke heve en eneste rente i dette tempoet her før det blir resesjon. Største fallet og volatilitet siden covid, men sett bort i fra det må vi til 2008 for å se samme bevegelser.

Market makerne tar rekordlav risk, spreads er høy, financial leverage er all time high, hva skjer når ekstremt høyt belånte posisjoner faller? De faller styggfort.

Jeg blir mer og mer usikker på om vi får en siste ekstrem oppgang i et bredt rally før systemet kollapser, eller om vi er begynnelsen nå.

Edit; krypto krakker fra alt fra minus 12- 30%. Nærmere kollapstall kommer man sjeldent

Joda… den skal fortsatt til 0 på et eller annet tidspunkt.

1 Like

Nye toner fra FED (høyere rentebane)

1 Like