Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Nå må noen snart bytte navn på tråden tror jeg

2 Likes

Postet i feil tråd! Godt du følger med @holmes !

Var ikke ment sånn :slight_smile:

Bare tenkte at «bjørnefella» burde byttes ut til «honninghimmelen» eller noe om utviklingen fortsetter

Synes det er et veldig dårlig tegn at Moskva er ned nesten 9% i dag. Og Helsinki over 4%.

Passer jo bedre i makro og indeks tråden.

Jeg er ikke hårsår - så det går helt fint :slight_smile:

1 Like

Aldri sett før:

6 Likes

Tja, jeg synes det er bra om MOEX (Moskva børs) faller mye mer enn i vesten.
Bare bra om det blir dyrt for Putin.

2 Likes

Hvis Putin invaderer Ukraina så blir det sanksjoner. Det er bear for Russland sin økonomi og børsene der borte.

Så hvis børsene deres priser inn reell sjanse for krig (og sanksjoner, og problemer for økonomien), så er det mer negativt enn positivt i mine øyne.

Men ingen vet hva Putin bestemmer seg for enda.

3 Likes

Det er jo stort sett bear for alle parter med sanksjoner, ikke bare for Russland. Spesielt olje og gass kommer til å gå som en kule hvis de innvaderer.

På den andre siden, hvis Russland og Ukraina klarer å nedskalere og komme til noe enighet, så vil i hvert fall det være muligheter for at Nord Stream 2 åpner og mye lavere gasspriser i Tyskland (og resten av EU).

1 Like

Hvor mye tror dere S&P må falle før det vil utløse store stop loss og store problemer.
Jeg tror jeg har lest at gearingen i aksjer er helt ekstrem men har ikke funnet tall på det (håper noen har noen gode fakta)

Se på netflix fredag, 25% ned fra start og så hentet den seg litt inn til bare 21% (men future ned i dag og).Jeg tror virkelig at Tesla kan komme i samme posisjon (om ikke Musk kommer med noen gode Tweets…). og Tesla har vel og 42 000 BTC som har falt litt i verdi…

Spennende tider .

Apropos det…

RUSSLAND: HAR SUSPENDERT VALUTAKJØP FOR Å MOTVIRKE VOLATILITET I RUBELEN

Oslo (Infront TDN Direkt): Bank of Russia har suspendert valutakjøp for å motvirke volatilitet i rubelen.

Det rapporterer Reuters.

USDRUB-krysset står i øyeblikket i 79,72, mens krysset mandag morgen klokken 08.00 sto i 77,04. I starten av desember sto krysset i 73,60, ifølge Infront-data.

Banken skriver videre i en melding at de har nok verktøy for å motvirke finansiell stabilitet, ifølge Reuters.

TDN Direkt finans@tdn.no

Typisk Russland.

Krakk i Tesla i hverfall i dag…
image

2 Likes

Krakker både her og der i dag :raised_hands:

1 Like

OBX Consumer D.

28% opp fra covidbunnen. 44% ned ifra toppen etter covid…
:joy:

OBX Utilities

Bear X20 is back on the menu boys

1 Like

Fint moment i xact bear :chart_with_upwards_trend:

4 Likes

Jeg har trodd, og tror, at det skal bounce i USA i kveld. Men, klarte jeg å få kjøpt i dag? Nei.

Sier litt om conviction :frowning: :frowning: :frowning:

1 Like

Bare krakk linjen holder stand i S&P. Inntil videre.

Og nå skulle jeg jo ønske jeg var litt mer bear @holmes :joy:

Har fortsatt litt cash hvis det faktisk krakker.

3 Likes

Ikke ofte jeg må si jeg har truffet blink. Men Tesla short på fredag morgen da Tesla var kun -2% var jammen flaks. :grinning::champagne:

14 Likes