Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Haha - må jo snart være «buy the dip».
Det er jo ikke som at verden eller økonomien skal gå under i morgen liksom. :joy: Fyller på hele veien!

Hva kjøper du? For meg virker dette som panikk.

1 Like

Haha - folk er vettskremte. Ingen tvil om at man skal ned - men da får man jo mulighet til å kjøpe selskapene man tror på litt billigere. :joy:
Kjøper litt av alle selskapene jeg har troen på i porteføljen - har allerede fra før av har god average. Tror jo tross alt på fremtiden til disse selskapene!

Ett år frem i tid - så er dette glemt.
Hjelper å vite at vi bor i verdens beste land og at verden ikke skal gå under i morgen! :fireworks:

2 Likes

Er vel psykologien som spiller inn nå.

“Alle” har ventet på større korreksjon nå. Selvoppfyllende profeti vil jeg tro nett nå.

Det litt spesielle her nå er at verken FED har hatt møte, eller noen av de større selskapene har hatt earnings rapporter enda denne uken.

De få som jeg har sett utifra plansjen under. Leverte på eller over forventet. Men mesteparten kommer utover i uka :man_shrugging:

2 Likes

Korreksjon er på overtid. Tipper fallet blir i minst 2 omganger der «buy the dip» folka prøver seg halvveis og feiler. Håper på minst 15% fra toppen. Da kan oppgangskonjunkturen fortsette 1 år til før det blir resesjon med 50-75% fall :sunglasses:

2 Likes

Har/Hadde allerede over 12% fra toppen i dag på S&P. Så ikke så mye igjen for å nå 15%.

1 Like

Ja jeg solgte på 0.62 turde ikke mer. Kjøpte på 0.45 fredag. Nå var de -8% helt sykt på toppen av - 5% på fredag. OG det var gearing x3 :joy:
Jeg kan leve lenge på denne ….
MEN tenk alt jeg ikke tapte i dag pgr ingen aksjer det er mye mer enndisse high risk trades….og gull er opp Best Day Ever…

En tweet fra musk og vi er plutselig i pluss…

3 Likes

Bare husk at Tesla kommer med tall på onsdag. Alt kan hende.

Gull har holdt veldig solid i dag.
Bitcoin har vist utrolig svakhet, og for stor korrelasjon med vekstaksjer.
Så jeg tipper «Big Money» vil velge førstnevnte framover.

1 Like

Ja det var derfor jeg solgte med 30% avkastning på 2 dager. (Desverre lever på denne)

Men tror vi “endelig” har startet bear….

Jo

Men Musk har alltid hatt evnen til å overraske.
Mye annet dritt man kan gå kort imot.

1 Like

Sell the rumers….

Kommer alltid muligheter.

USA henter seg inn en del nå
Nasdaq fra - 4,6 til -1,6

Du treffer ofte bra :+1:t2:

1 Like

Russel 200 er ned 20 % fra toppen , de tre største har falt 10 % eller mer i dag. Nasdaq var ned 15 % fra topp. Dette lokker nok frem en del kapital.

Det har vært ni slike muligheter siden 1991.

5 Likes

Tipper det kommer et «aftershock» om 2 dager. Mange som har rotert pensjonssparing ut av fond i dag.
Hørte selv noen ta det opp i samtaler i løpet av helgen.

Dessuten er risikoen for en systemisk failure skyhøy.

1 Like

Helt enig Det er ekstremt og utfordringene pgr inflasjon er enorme.

Deflasjon er neste utfordring. Vi kommer fra høye nivåer nå snart siden inflasjon måles på year-over-year basis. Når vi ankommer sommeren så vil deflasjon være på alles lepper. Stigende renter i tillegg vil bygge opp rundt deflasjon. Det vil nok bli diskutert som aktuelt tema etterhvert om FED og verdens sentralbanker henger for langt etter markedene og makroutvikinger som vil skifte hurtigere fremover.

1 Like

Det blir FEST :partying_face: er det ikke inflasjon så er det stagflasjon eller noe nytt…

4 % intradag recovery på Nasdaq.

Blir det sell the rally siste halve timen og 2 % ned, eller vipper alt over i grønt? Spennende og volatilt nå, sånn skal markedene være!

3 Likes

Russiske og ukrainske tjenestemenn skal møtes i Paris onsdag, opplyser president Emmanuel Macrons rådgiver.

Frankrike ser en vei mot nedtrapping av den spente situasjonen, sier Macrons rådgiver mandag kveld. (NTB)

1 Like