Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

1 Like

Helt ekstremt …

OSEBX i morgen:

5 Likes

Fy f… for en turnaround. Helt galimatias. Tipper OSE 2% open imrg.

1 Like

Og hvorfor steg nasdaq igjen? Noen grunn? Hvorfor falt den? Haha jævla idiotisk alt sammen

Det er helt sinnsykt -4 % til + 0.25% samme dag på frykt og ja vet ikke helt.

At dette er en knekk for bull er jo sant men jeg er jo bear enda og tror vi har startet nedgangen til krakk. Men vi får se denne uken blir Mega spennende.

FED styrer showet…

1 Like

Skulle bare close gappet! Ned igjen i morgen!

… neida, tror ikke noen selger på den bunnen i panikk en gang til akkurat med det første. Fomo melder seg nok.

Samtidig, tror ikke vi setter noen ny high med det første heller. Men 10-12% er en veldig tight range å holde seg i fjor en indeks…

Fasit for dagen.
Fire syke barer… :joy:




3 Likes

Kommer vel nyhetsdrypp om Russlandforhandlinger som dytter markedet frem og tilbake i dagene/ukene fremover.

Jeg tror vi skal opp i morgen, og så sette en kortsiktig topp enten sent tirsdag eller onsdag. Men om vi skal ned rett etterpå, eller ned og teste 1. februar (månedsrullering fond), det har jeg ikke klart å gjøre meg opp noen mening om.

Jeg baserer tanken min på at jeg tror Microsoft skal presentere svært gode resultater i morgen. Bommer de, så bommer jeg garantert :slight_smile:

Jeg tror det vi så i dag var opsjonsfredag, og så en masse folk som skulle hive seg på og shorte fordi “nå krasjer det” - og de fikk betale for det. Men, den traden er ferdig snart, så jeg tror ikke vi skal rett opp til ATH igjen. Mer sannsynlig i mine øyne at vi skal teste ned en gang til, men ikke umiddelbart.

Så får vi se om jeg bommer igjen :slight_smile:

2 Likes

Microsoft leverer hver gang, tror ikke du bommer der. edit : har ikke satt meg inn i hva som forventes

1 Like

Ja, kommer til å bli vrient å vurdere om man skal selge det meste i morgen eller sitte videre. Mye som skal tas igjen så “grådigheten” kan spille et puss

Ser ut til at vi har en midlertidig bunn…

Eller skal vi helt ned hit? Tror det evt blir etter en liten pause:

1 Like

Jeg tror kanskje forventningene er alt for høye, og at det skal ikke mye til for at resultatene blir litt dårligere en vi forventer. Tenk alt som har skjedd i Q4 med tanke på kostnadene. alle varene som har kommet inn nå er dyrere en før pgr Økte kostnader for lønn og ikke minst frakt problemene i USA. Salgen it Jul har jo skuffet generelt pgr mangler osv. Tror det blir kjempespennende, og oss bjørner kan tjene gode penger på de “rette tradene” ned over.

Men jeg har brent meg mange ganger i aksjer med og være inne når resultatet kommer, så det jeg gjør nå er at jeg sikkert kommer til og gå på indekser og shorte de i forkant i stedet for aksjen som leverer resultat. (en short på Nasdaq kan kanskje være en god timing (og mindre risk enn Feks Tesla)

1 Like

image

Hva gjør dere?

  • Ingenting
  • Kjøper dippen
  • Selger bouncen

0 stemmegivere

2 Likes

Alle bare: hva skjer nå! :thinking:

2 Likes

I følge finansanalytikerne i Hedgeye er vi nå inne i det de kaller Quad 4.

5 Likes

Jeg greier ikke helt å tro på deflasjon enda. Vi har massivt boligunderskudd i Usa som må bygges, og det knyttes “alltid” opp mot råvareboom.

Litt dårlig bounce så langt idag?? Føles litt som markedet venter på en retest.

1 Like