Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

2 Likes

Strømregning for desember for et 170m2 hus uten varmepumpe og uten rabatt hadde kommet på rundt 9000kr. En halvparten så stor hytte koster da kanskje 1000kr for en uke? Antar man har vedovn og litt ved også så blir det kanskje 500kr? :stuck_out_tongue:

– Vi kan ikke anbefale våre medlemmer å dra på hytta når strømregninga blir tre ganger så høy som normalt. Kombinasjonen av nettleieavtalen og manglende strømstøtte blir en økonomisk katastrofe for hytteeierne, sier Hagen. som er styreleder i Norges Hytteforbund (NHF).

Oh lord, hva folk klarer å få seg til å kalle for “katastrofe”. Når du først er på hytta, så kan du jo også skru ned strømmen litt hjemme. Så går vel sånn ca i null? Forutsetter riktignok at du ikke har 200m2 hytte med varmekabler i alle gulv altså. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Mange har strukket økonomien med å låne maks.
Så stiger strøm, bensin og diesel, renter og skatter.
Hvis noen må begynne å selge seg ned kan det forplante seg videre og snu stemningen.
Da er det egenkapitalen som forsvinner.
Time will show :blush:

3 Likes

Når folk bytter bolig i oppgangstider er det vanlig å kjøpe før man selger den gamle.
I usikre tider er det vanlig å selge før man kjøper.
I oppgangstid har altså mange 2 boliger i en periode.
I nedgangstider har de 0 boliger i en periode.

Bare denne stemningsforskjellen utgjør tusenvis av boliger totalt.

4 Likes
Ticker Siste I dag
OSEBX.OL 1182,89 -0,11%
OSEMX.OL 216,61 1,19%
OSESX.OL 841,51 1,10%

Ikke noe jeg ser så ofte

1 Like

Husk at det var et helt annet startpunk for indeks - børsen var rett og slett mye billigere da.

Jeg tror xact bear har mer å gi, litt konsolidering her også videre opp med støtte fra gold cross? Jeg er tålmodig. Når sma 50 og 200 ligger så nær hverandre og flatet ut, så er det et godt utgangspunkt for en kraftig bevegelse etter hvert (må bekreftes så klart).

Screenshot 2022-01-27 at 19.27.05

3 Likes

Fant dette short long aksjer fond i USD og kjøpte der i dag. Må kjøpe for 100 k men prisen var ikke så verst,3000 for 3 år. Da regner jeg med minst dobbling.

1 Like

Blir det endelig brudd ned her i dag?

3 Likes

2 store oljeselskap leverer earnings før åpning i morgen, om det vil ha noe si.

Hvordan går’e med strekene der ute? Blir det no bra trades eller🧐

Jeg går bull straks. Er så mange bjørner nå, rekord put/call, rekord pessimisme. Leter etter en bounce, men må se kollapsene fra tsla, Netflix, nvidia osv roe seg først.

1 Like

Har ikke gjort noe enda.

Men indexene i USA ligger fremdeles og tester til nedsiden.
Hvis det holder i dag blir det 3. dagen på rad hvor man ikke klarer å bryte til nedsiden av den klimatiske baren på mandag. Som jeg nevnte tidligere ligger det meste til rette for bjørnene, og det er opp til dem å kapitalisere på svakheten i markedet. Foreløpig har dem ikke klart dette hvis man ser bort ifra det initielle droppet.

Ser man på timebasis har man en form for kompresjon på siste leggen ned. Volumet holder seg jevnt, men resultatet til nedsiden uteblir.

Apple legger vel frem resultater etter stenging i dag. Så tror det er litt avventende.

2 Likes

Fikk i hvert fall ny laveste dagssluttkurs på s&p :muscle:

2 Likes

I dag ble det satt en helt insane commodity short squeeze-rekord en time før stengetid. En februar future gasskontrakt var opp +72% intradag, den største intradag økningen noensinne. Mega shortsqueeze, basert på spådom om kaldere vær i februar.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-01-27/u-s-natural-gas-for-february-delivery-jumps-as-much-as-72

:apple: leverer veldig solide tall.

1 Like

Jeg venter på at strekene mine skal fortelle meg at det er på tide å investere igjen :slight_smile:

Forventer egentlig en tur opp til 4 500 - 4 550 spx, kanskje mot slutten av neste uke, og så selloff derfra. Men det er da rom for litt nedtur i morgen, eventuelt mandag, før det går opp enten fra mandag kveld eller tirsdag i ett sånt scenario.

Closer fredag/mandag under 4 250 er scenarioet dødt i mine øyne.

3 Likes

Hvordan så den lista ut på ATH for noen uker siden? Strong buy? :see_no_evil:

3 Likes

Så med samme logikk, så skal du 100% ha shortet ved fall under forrige trendlinje med en stoploss? Da regner jeg med at du gjorde det? Skal fungere begge veier

Og med samme logikk, uten bounce opp så kjøper du på neste streknivå? Eller kjøper du nå? Eller venter du til tirsdag før du skal kjøpe? Du kan ikke vente for lenge hvis bouncen er såpass kort som du har tegna inn, dvs en 4,5% bounce til +4500. Og shorter du da ved 4500? Gjerne forklar hvordan du tenker

Klarere ? Jeg forventer potensielt test av støtteområdet, men jeg forventer test av det jeg anser som motstand per i dag som mer sannsynlig før man eventuelt krasjer.

Ellers var det greit for min del å se klare faresignaler i markedet tidligere, noe som har gjort det lettere å holde avstand.

Jeg forstår at du ikke har troa på TA, og ikke liker TA, osv. Det er greit. Det er ingen som trenger å forholde seg til TA hvis man ikke vil.

Men noen av oss bruker det for å se hvordan markedet faktisk oppfører seg.

1 Like

Hvis ikke OSE åpner ned over 1,5% i morgen så skjønner jeg null-niks-nada.