Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Null stress!

Ketchup løser det meste :slight_smile:

1 Like

Ikke helt bra det som skjer over dammen:

1 Like

Hvis sentralbankene ikke vil, så kjøper de bare sine egne obligasjoner? Hvis alternativet er hly rente på feil tid, så gjør de jo det? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Det er det som er så sprøtt. Jeg klarer ikke forstå det. Jeg skjønner mer Kryptofolket nå, hvorfor det er så viktig med desentralisering. Hvis man er for frie markeder kan jeg ikke skjønne hvordan man ikke kan reagere på det de driver med? (Her går det i Mojito og Gin & Tonic @GyldeN :wink:)

3 Likes

Hvorfor ikke kjøpe NOK spør du meg. Norge trykker ikke penger, har 11111mrd i oljefondet og har tatt av overskuddet det for å håndtere korona. Hvorfor er da kronen blir svakere mot dollaren hvor de har trykket 30-60%? Her kommer tyngdekraften til å slå til plutselig, som med en tegneseriefigur som har løpt utfor stupet. Da gjelder det å sitte i noe som man må ha, som kan gå opp i pris. Som olje eller elektrisitet eller mat.

3 Likes

Er krona blitt svakere mot dollaren ?? 22 mars 2020 var 1 dollar kr 11,77, og i dag 8,66, og lavere skal det :slight_smile:

usd

3 Likes

Grunnen til at jeg har lastet opp med bjørner her er også at jeg tror det er ganske høy sannsynlighet for at vi i hvert fall får en pull back her - tror markedet trenger en liten pause etter å ha jobbet seg oppover så lenge. Om det etterfølges av et større ras, eller nye boblehøyder trenger man jo strengt tatt ikke tenke alt for mye på nå. Jeg er åpen for begge muligheter :wink:

2 Likes

Men vi som sitter med norsk bolig og lån pluss norske aksjer er vel mer enn rikelig eksponert mot nok da

6 Likes

Neeei, du må også ha 60% av porteføljen i samme aksje. Så må man bare passe ekstra nøye på den ene kurven

4 Likes

Det er selvsagt viktig å understreke her at den kurven du følger nøye med på er der du har 5% av porteføljen. Den på 60% får bare gå som det går, for der har du troa :slight_smile:

5 Likes

Den har du i en bank hvor du ødelegger kodebrikken så du må vente en uke før du kan selge

3 Likes

Dere kjenner meg for godt :see_no_evil:

Det skal sies at jeg leser regnskapet veeeldig nøye. Følger Nekkar nå som jeg gjorde kitron før. De er faktisk overraskende forutsigbare. Derfor jeg våger å være såpass investert. Bommet med 1 øre for hovedscenarioet for 2020. Ignorer da selvfølgelig etterbetaling til macgregor, den er irrelevant.

4 Likes

Analysen er ikke så udelt bearish som click-bait-bildet her :man_shrugging:

2 Likes
1 Like

Spørs om ikke olja får en dipp dersom dette blir scenarioet på OPEC+ møtet på onsdag:

“OPEC IS SAID TO INCREASE OIL OUTPUT BY 1.6 MLN BBL PER DAY FROM APRIL: THREE OPEC SOURCE”

1 Like

3 Likes

911 et fiffig nivå på OBX. Brudd over, så blir det bjørneblot.

2 Likes

Siste (atter en gang) bounce opp før krakket eller??
Bear trådene siste året er jo virkelig noe for seg selv.

2 Likes