Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Den følger futures, de kan du følge f.eks på Investing.com :ok_hand:

1 Like

https://www.investing.com/indices/us-spx-500-futures den handles helt sikkert på futures som underliggende index. Før man handler disse produktene så må man alltid sette seg godt inn i prospektet for produktet (nøkkelinformasjon) fra utsteder.

Hvis ikke vet dere jo ikke hva dere egentlig handler?

1 Like

Solgt SP Bear x 20 og OBX x 10.
Flotte gevinster :+1:

3 Likes

Da valgte vi samme strategi. :ok_hand:

Jeg likviderte bjørnene mine nå. Også mini futuren mot S&P500. God avkastning på få dager :+1::+1:

Nå blir det spennende å se om de klarer å sy sammen en godkjent krisepakke i US, det vil styre retningen for dagen/morgendagen. Jeg tror de klarer det, men det er jo nesten som bingo nå. Så da sikrer jeg heller gevinst. :sunglasses:

2 Likes

Takk! :+1:

Jo, jeg mente jeg hadde satt meg inn i hva jeg kjøpte, men husket feil. Trodde det var indexen og ikke futures. Men da ble det hele litt mer forståelig. Takk!

1 Like

Dette var gull, fikk doblet bull posisjon her nede

1 Like

Dere bulls må passe litt på å spå “rally”. I disse tider hadde man tapt flere ganger enn man hadde tjent de siste ukene.

Sier ikke at man skal være enten det ene eller andre, men vær nå litt realistiske ifht. videre gang når de siste 3 ukene har vært 20% down på de fleste indekser short term.

1 Like

Optimisten som jeg er så kjøper jeg OBXEXDBULL når markedet er bear. Blir som regel 1000 stk og har da blitt over 10.000,- nå siste 2 ukene

Likviderte selv rett etter åpning. 106% avkastning siden fredags morgen må vell være innafor i disse dager :grin:

4 Likes

God strategi. Tror midlertidig at S&P kommer til å droppe ved open i dag, så skal sette en BEAR til i dag før jeg er ferdig. :wink:

Jeg feiga ut nå . la meg på 8,80 men slapp meg ned på 8.30. ble 97% avkastning da :slight_smile:

4 Likes

Kommer til å bli blodrødt i statene. Bare å holde på bearsa og droppe alt annet. “Drop it like it’s hot!”

Sitter med Bear i laks. Men den er seig :smiley:

Laks (i allefall Mowi) holder seg bra i dag!

Forstår ikke at OBXen holder seg så bra :thinking: Og i mine charts så er 650 i ingenmannsland, enten får den komme seg til 660 eller 630.

Edit: Dette kan forklare 650. Klarer den å holde?
image

Det har vært ganske sidelengs utviklingen siden jeg begynte å snitte meg inn. Var i pluss før åpningen i dag, nå litt minus, siden jeg snitter meg inn er det ikke så ille. Men jeg bruker liten gearing.

1 Like

OBX har ligget bak US lenge under hele fjorårets bullrun. Når NOK nå svekkes så betydlig, (30%) ish sist mnd, da må nesten følgelig kursen justeres på de selskap som har inntekter/utgifter i USD. Eller enda bedre: inntekter i USD/EUR og utgifter i NOK. De er det en god del av på OSE…

Enn så lenge er det slik jeg ser det en en krone som stuper som redder OSE. Mcap målt i USD på OSE er ikke like hygglig lesing.

1 Like

Jeg satte faktisk en liten Bull DAX x12 for dagen. Tror redningspakke i US (eller rykter om at de kommer i mål) kan løfte Europa litt i løpet av dagen. DAX har falt mye mer enn SP500.

Men jeg blir ikke sittende lenge! :laughing:

Det drypper inn med negative nyheter, og allikavel holder børsen seg. Er allerede så mye av det negative priset inn?

1 Like

Kjøpte mitt første bear sertifikat noensinne fredag ettermiddag, NQ100 x15, som har gitt 140% avkastning nå. Takk til alle her inne som bidrar til at en “fattig student” som er fersk i aksjemarkedet, kan tjene litt ekstra i disse tider. Jeg lærer utrolig mye av å lese her inne, og dere gjør en glimrende jobb i å formidle kunnskap om markedene!

6 Likes