Laks (i allefall Mowi) holder seg bra i dag!
Forstår ikke at OBXen holder seg så bra Og i mine charts så er 650 i ingenmannsland, enten får den komme seg til 660 eller 630.
Edit: Dette kan forklare 650. Klarer den å holde?
Det har vært ganske sidelengs utviklingen siden jeg begynte å snitte meg inn. Var i pluss før åpningen i dag, nå litt minus, siden jeg snitter meg inn er det ikke så ille. Men jeg bruker liten gearing.
OBX har ligget bak US lenge under hele fjorårets bullrun. Når NOK nå svekkes så betydlig, (30%) ish sist mnd, da må nesten følgelig kursen justeres på de selskap som har inntekter/utgifter i USD. Eller enda bedre: inntekter i USD/EUR og utgifter i NOK. De er det en god del av på OSE…
Enn så lenge er det slik jeg ser det en en krone som stuper som redder OSE. Mcap målt i USD på OSE er ikke like hygglig lesing.
Jeg satte faktisk en liten Bull DAX x12 for dagen. Tror redningspakke i US (eller rykter om at de kommer i mål) kan løfte Europa litt i løpet av dagen. DAX har falt mye mer enn SP500.
Men jeg blir ikke sittende lenge!
Det drypper inn med negative nyheter, og allikavel holder børsen seg. Er allerede så mye av det negative priset inn?
Kjøpte mitt første bear sertifikat noensinne fredag ettermiddag, NQ100 x15, som har gitt 140% avkastning nå. Takk til alle her inne som bidrar til at en “fattig student” som er fersk i aksjemarkedet, kan tjene litt ekstra i disse tider. Jeg lærer utrolig mye av å lese her inne, og dere gjør en glimrende jobb i å formidle kunnskap om markedene!
Jeg tror at Europa og dess økonomi er priset inn. USA er usikkert, men delvis priset inn. “Alle” vet at USA har det tøfft men at Trump kommer til å trøkke penger av bare fossen for å holde det gåendes
Mest sannsynlig ikke, men tradere og svak krone kan gjøre mye med en liten børs
Det store spørsmålet er når blir sjømatindeksen påvirket. Olje og bank er fair priset foreløpig, men sjømat mener jeg har unaturlig høy prising. Husk at fisk/sjømat ikke akkurat står øverst på prioriteringslisten i krisetider…
Fisk luksusvare?
Norsk laks selges i stor grad til hoteller og restauranter, ikke akkurat først i køen de neste månedene…
Og alle har fylt opp skapene med Toro ertesuppe
Og mye til Cruisenæringen
Da er det etterspørselen som vil minke, ikke at det er luksusvare noe det ikke er her i Norge Internasjonalt vet jeg ikke
Ikke undervurder Toro ertesuppe, mettet mange mager det…
Fair enough, korrigerer.
Dei fleste er nok del-hedga på valuta, men klart at dei tenar grovt på det som blir solgt no. I tillegg var det storhamstring av laks i supermarkeder i USA.
Verden treng mat.
Verden trenger korn, ikke laks
Nå er det slutt på mye av flyfrakten til US også. Franske ferskvaredisker stengt ned.
Laks vil få det hardt framover (trur eg)