Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ahh, selvfølgelig. Takk for svar!
Velger fortsatt å kalle det cock block jeg :+1:

4 Likes

Begynner for alvor og dra seg til i US, enorme krisepakker og stor smittespredning.

Følger rådet til min datter som fylte 6 år i går « Jeg tror ikke dette går så bra, nå må vi spare til dårlige tider».

En bedre bear indikator enn dette kan jeg neppe få, så kjøper obx bear x2 ( DNB ), kan være en grei sparebøsse denne uken,

2 Likes

Når taxisjåførene anbefaler en aksje, så er det på tide å komme seg ut. Men når selv kidsa sier at ting går dritt og at man må spare, er det et tegn på at bunnen er nådd? :wink:

5 Likes

Når 0 åringen din sine første ord er høyrentekonto, da er bunnen nådd.

2 Likes

Det kan hende :blush:

Men når en ser elendigheten over sammen som etter alle solemerker vil eskalere er det jaggu ikke godt og si :blush:

Jeg forsøkte meg for første gang med en BEAR SP500X15 ND rett før helgen. Kjøpte på fredag, og sitter fremdeles med den (symbolsk sum).
Spørsmålet mitt er - den ble oppdatert kl 09, som forventet. Men den ser ut til å bevege seg nå. Hva er forklaringen på det ettersom børsen i USA ikke er åpen? Bør den ikke ligge stabil helt til børsen åpner der borte?

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet dit Greenchilli, men av den grunn valgte jeg Dax x12 med symbolsk sum før helgen har foreløpig 102% oppgang på den :grin:

Det veier ikke opp for det andre som går ned men det hjelper jo :slight_smile:

Den følger futures, de kan du følge f.eks på Investing.com :ok_hand:

1 Like

https://www.investing.com/indices/us-spx-500-futures den handles helt sikkert på futures som underliggende index. Før man handler disse produktene så må man alltid sette seg godt inn i prospektet for produktet (nøkkelinformasjon) fra utsteder.

Hvis ikke vet dere jo ikke hva dere egentlig handler?

1 Like

Solgt SP Bear x 20 og OBX x 10.
Flotte gevinster :+1:

3 Likes

Da valgte vi samme strategi. :ok_hand:

Jeg likviderte bjørnene mine nå. Også mini futuren mot S&P500. God avkastning på få dager :+1::+1:

Nå blir det spennende å se om de klarer å sy sammen en godkjent krisepakke i US, det vil styre retningen for dagen/morgendagen. Jeg tror de klarer det, men det er jo nesten som bingo nå. Så da sikrer jeg heller gevinst. :sunglasses:

2 Likes

Takk! :+1:

Jo, jeg mente jeg hadde satt meg inn i hva jeg kjøpte, men husket feil. Trodde det var indexen og ikke futures. Men da ble det hele litt mer forståelig. Takk!

1 Like

Dette var gull, fikk doblet bull posisjon her nede

1 Like

Dere bulls må passe litt på å spå “rally”. I disse tider hadde man tapt flere ganger enn man hadde tjent de siste ukene.

Sier ikke at man skal være enten det ene eller andre, men vær nå litt realistiske ifht. videre gang når de siste 3 ukene har vært 20% down på de fleste indekser short term.

1 Like

Optimisten som jeg er så kjøper jeg OBXEXDBULL når markedet er bear. Blir som regel 1000 stk og har da blitt over 10.000,- nå siste 2 ukene

Likviderte selv rett etter åpning. 106% avkastning siden fredags morgen må vell være innafor i disse dager :grin:

4 Likes

God strategi. Tror midlertidig at S&P kommer til å droppe ved open i dag, så skal sette en BEAR til i dag før jeg er ferdig. :wink:

Jeg feiga ut nå . la meg på 8,80 men slapp meg ned på 8.30. ble 97% avkastning da :slight_smile:

4 Likes

Kommer til å bli blodrødt i statene. Bare å holde på bearsa og droppe alt annet. “Drop it like it’s hot!”

Sitter med Bear i laks. Men den er seig :smiley: