Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Nå skal de spytte inn fire tusen milliarder dollar, tja… vet ikke hvor mye det er, men høres mye ut :joy::joy::joy:

Jeg har begynt å kjøpe, så får det bare gå som det vil. Har mer penger for å snitte ned om det så skulle gå mer ned, tenker så enkelt som at mange aksjer er fint priset nå og at de har falt mye fra toppen.

2 Likes

Synes alltid det er fascinerende å se personer som enten er bull eller bear. Jeg er begge deler. Jeg har to long posisjoner som er virkelig long og en trade-pott på siden som jeg trader med (mest long, men kommer til å gå mer short fremover om dette vedvarer). Long posisjonene fyller jeg på med jevne mellomrom av gevinst fra tradingen.

Mitt syn er at ingen har fasit og at dette er traders market. Volatiliteten er herlig og gir mange muligheter for de som har tid å følge med. I disse hjemmekontortider tenker jeg det er en del av oss som følger ekstra nøye med :sweat_smile:

10 Likes

De fleste her som nå er bull har vel byttet over fra bear. Jeg solgte min bear posisjon mandag 16. mars og har snittet meg inn på bull. Kommer til å kjøpe mer bull fremover uansett om det går opp eller ned.

1 Like

Fordi alle flykter til dollar i usikre tider. Mye handel er bare i dollar.

Stengte handel av futures 5 min etter handelen åpnet nå eller er det bare lite aktivitet?

Tror ikke de er åpne enda, de ble bare “resetta”, med noe attåt :smiley:

Klokkeslettene har begynt å endre seg

1 Like

Men de blir grønne når det åpnes :+1:

Hehe, edit: klokkene foran altså…

2 Likes

Futtene allerede ned 3%

Edit : 4%

1 Like

Se der ja :+1:

Når det eneste grønne er klokka og vix…

2 Likes

Nå skal alle mann ut virker det som, med
tanke på alle pengene som nettopp ble trykket. Ser vi en ny finans krise nå? :worried:
Har selv godt cash i aksjer. Regner med selskapet mitt må leve på lån i halvår nå, dette blir gøy…

Er ikke mye positivt her heller gitt, er kun klokka som er grønn her også…

#smekkpåpungenogmåsnittenedimorgen

1 Like

CB på futures nå

Ja, ser den. Artikkelen til @Verde er inne på noe av det samme. Hørte en interessant podcast i dag hvor en økonom slo et slag for helikopter money. Jeg har jo hele tiden ment det var tull men han sa det var den smarteste måten å øke forbruk på. Ikke vet jeg. Hadde jeg fått 10k inn på konto nå hadde jeg nok betalt ned gjeld eller satt til sparing enn å bruke det på forbruksvarer. Men folk er forskjellige.

Er dollaren rett og slett too big to fail? Vet jo Kina har mye av sin gjeld i dollar… :thinking:

Problemet her vil jeg tro ( alltså virker det som ) at psykologien med å komme seg ut nå, da helikopter pengene fungerer mot sin hensikt. Skaper panikk…

1 Like

Hva betyr CB? Det første stedet hjernen min går når jeg leser CB på futures er at de gikk i Limit down, så altså Cock-Block på futures? :joy::joy:

Circuit breaker, men tror ikke det heter det på futures.

edit : Ser i hvert fall at noen bruker det om futures.

1 Like

Nice try :rofl:

Circuit breaker. :ok_hand:

1 Like