Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Woops. Ja, mente stiger.

1 Like

Er alt man tar opp her bare bear? Ville vært forsiktig med bear også, for det er alt for mye FOMO og kortsiktige som håper på noen øre gevinst…

Men advare mot bear hvis du mener rapporten blir blodbad ?

Nå frem mot rapport ville jeg ikke kjøpt bear, pga FOMO. Mulig jeg formulerte meg feil, men ville ikke rørt noe som helst med Equinor akkurat nå…

Du mener masse folk skal inn nå før rapport fordi de tror den blir så bra?

Faren jeg ser er at folk posisjonerer seg fordi det er mye oppside i oljepris på 20 kr og utrolig nok har ikke Equinor falt noe særlig

Jeg tok gevinst i alle bear posisjonene. Avventer ny inngang til indeks tester 0.618 fib. Ser tendenser til at panikken ikke biter på børsen. Normalt med oljepriskrakk og slike negative overskrifter som har vært burde OSEBX handles langt under 700 IMO. Noe skurrer, som det har gjort lenge. Derfor jeg swingtrader disse posisjonene.

Ideelt sett skulle man bare kunne shorte indeks og bare la det skure og gå, men markedet vil det annerledes. Tenker også at kronesvekkelsen gjør børsen mer attraktiv for utlendinger.

@Bingo123 - Xact produktene fungerer på samme måte som den som gikk til knockout, med forskjellen at du ikke kan bli knocket ut. Mao. kan du risikere å tape alt. Market maker kan også “stikke av”, og da har du ikke lenger noen som regulerer kjøp / salg siden. Det er risikoen man tar ved å kjøpe girede produkter :slight_smile:

1 Like

Er det ikke Handelsbanken som har xact bear obx x 2? Kan de stikke av? Er ikke dette et veldig solid produkt som det alltid er mye omsetning i?

1 Like

Anbefaler deg å sette deg grundig inn i disse produktene, du virker i overkant nervøs :slight_smile:
I utgangspunktet er de forpliktet til å stille toveis-priser med forhåndsdefinerte minimumsgrenser for spread, ordrestørrelse og kvoteringstid.

Unntaket for denne regelen er følgende (merk min utheving) :

The member firms obligation to provide liquidity on a regular and predictable basis, in accordance with the Market Making agreement(s), shall not apply in any of the following exceptional circumstances (adopting the terms of MiFID II RTS 8 article 3, subsequently re-issued by the Commission under reference C(2016) 3523 final):

1. a situation of extreme volatility triggering volatility mechanisms for the majority of financial instruments or underlyings of financial instruments traded on a trading segment within the trading venue in relation to which the obligation to sign a market making agreement applies;
  2. war, industrial action, civil unrest or cyber sabotage
  3. disorderly trading conditions where the maintenance of fair, orderly and transparent execution of trades is compromised, and evidence of any of the following is provided:
  4. the performance of the trading venue’s system being significantly affected by delays and interruptions;
  5. multiple erroneous orders or transactions;
  6. the capacity of a trading venue to provide services becoming insufficient;
  7. where the investment firm’s ability to maintain prudent risk management practices is prevented by any of the following:
  8. technological issues, including problems with a data feed or other system that is essential to carry out a market making strategy;
  9. risk management issues in relation to regulatory capital, margining and access to clearing;
  10. the inability to hedge a position due to a short selling ban;
  11. for non-equity instruments, during the suspension period referred to in Article 9(4) of Regulation (EU) No 600/2014 of the European Parliament and of the Council.

Takk. Virker ikke som det er noe å uroe seg for. Overrasket over at du gikk helt ut av bear posisjoner, er det ikke nå det starter da?:upside_down_face:

2 Likes

Er såpass sikker i min sak at jeg sitter standhaftig i dette derivatet. Kan ikke skjønne annet enn at dette går den veien fiskeren peker. Kjøper DNO på 2 kroner.

Jeg foretrekker å gå inn og ut litt oftere enn å sitte stille, spesielt når posisjonen er så stor.
Portisen svinger med 5-siffrede summer intradag, så det er vanskelig å sitte rolig når man har gevinst :slight_smile:

Men ja, jeg er fremdeles bear - ikke noe som har endret seg selv om det skulle gå opp litt igjen.
Modus operandi blir å shorte bouncene nedover for min del.

3 Likes

Bare femsifret? Da hadde jeg vært helt rolig😁

3 Likes

Haha :grin: Har ikke mage til å trade med mer. Får høy nok puls av dette :wink:

1 Like

God plan, ingen grunn til å trade på seg magesår😁

3 Likes

Finn en feil… :slight_smile:
Screenshot_20200421_144626_com.android.chrome

3 Likes

Så herfra kan det bare gå oppover ?:sweat_smile:

Det vil tiden vise…

Kan råvaresjokk i olje spre seg til gull feks?

Olja er i allefall kraftig oversolgt, så ikke umulig det kommer en rekyl her i morgen :wink: