Ligger ann til en bear uke, i alle fall i USA.Økende smitte og Trump truer med å sparke helseminister.
I tilegg kvartalstall fra store firmaer.
Nå er det jo også den tiden av måneden hvor regningene gjerne skal betales. Sell in May and stay away har aldri vært mer aktuelt.
Jeg har brukt helgen på å høre podcaster, lese meg opp for å se hva jeg misser og jeg innså en ting jeg har misset i mine analyser: valuta.
Det er egentlig ganske enkelt om man tror på dollarkollaps som jeg gjør. For hva skjer om dollaren taper seg i verdi? Jo aksjer blir dyrere, i likhet med alt annet. Mao, jo mer penger som trykkes, jo mer inflasjon blir det, og assets skal i teorien da opp, ikke ned.
Nå er ikke inflasjon et faktum i realøkonomien på lenge, men kanskje det kan forklare noe av denne oppgangen på lavt volum som vi har sett på børsene?
Regjeringen her hjemme kommer også med en ny krisepakke til oljenæringen, er ikke det også bullish?
Prøver bare å tenke som en bull her, selv om det ikke er enkelt når man er så bear som jeg er for tiden
Angående valuta. Anbefaler denne tråden. Postet den på makro tråden
Frykten og diskusjonen i USA er nå at det kommer en deflasjon, reduserte lønning og oppsigelser.Da må investorer som har lån på investering selge unna. Det er mye som tyder på at vi er på vei dit nå.Skyhøy arbeidsledighet, store tap (etter hvert) og lav rente på bonds etc. Markedsprisene kan kollapse og alle aksjonærer ut døra samtidig.Tut tut
Skal sjekke det ut. Kan se ut som krona har svekket seg enda mer, eller er bare mattekunnskapene til journalisten på bærtur?
" Eiendomskjøpet skal ha kostet milliardæren 43 millioner dollar, tilsvarende 454,7 milliarder norske kroner etter dagens kurs.
Edit: ser de har endret teksten nå
God morgen!
OBX futures er opp +1.38% sammen med US futures som også er opp rundt 1%.
Igjen skjønner jeg ikke hva greia er her siden oljeprisen er ned rundt 5% på Brent’en
Derfor, drit i det fundamentale og se på chartet
Triple top reversal?
OBXen har dannet stadig lavere topper, men det kan potensielt også tolkes som en trippel topp formasjon, da toppene er nokså nære hverandre i både tid og lengde (4 hr chart).
Kombinerer man dette med den større formasjonen jeg tror vi er i (wedge / bearflag), ser det slik ut:
Nå må man være åpen for at dette kan gå videre opp. Det er rom for det i formasjonen. Det er ikke unormalt at man retracer rundt 33-50% av et slikt brått fall som vi hadde i Mars. Men da må OBXen ta ut de tre topppene i bilde 1 først, og det tror jeg kan bli vanskelig. Det er en rekke selskap som skal rapportere denne og neste uke, og det kan være med å dra lasset den ene eller andre veien.
Lykke til
Synes det var interessant å se chartet fra i sommer til nå sammenliknet med samme chartet opp mot krasjet i 1929, uten at verden trenger å gå dit igjen.
50% ned herfra er et scenario men helt klart bør ta med. Det er ikke usannsynlig.
Jeg har vel skrevet det før, men på 1800-2000 på S&P begynner jeg å se på sakene.
Ja men kan gå til 1500 også
hvilke forutsetninger legger dere til grunn (bortsett fra en lineær-teknisk metode) for å sammenligne nedganger mot andre nedganger? Dere som bruker historiske krakk (bobler) opp mot en nedgang som skyldes en pandemi og lock down?
Jeg ser mest på teknisk analyse, ikke nødvendigvis lineær
Det var en trigger, men markedet var voldsomt oppblåst og lampene blinket lenge før Corona var en faktor.
EDIT:
Man kan mene hva man vil, men jeg synes det er mange gode tanker her - uten at man skal sluke alt. Se fra 17:55 f.eks.
Jeg har sett corona bli beskrevet som “the pin that burst the bubble”, det er vel ganske beskrivende.
Som hva? Gi meg en liten innføring i ikke-lineær TA.
At det en korreksjon skal føre til mellomkrigstendenser må begrunnes med mer enn et brud og en geometrisk likhet i kurver og konvergeringslomme i et selektivt intervall.
MSNBC
7.2 Milliarder dollar ble solgt ut av fond sist uke, mens 10.7 mrd. fløt inn i bonds.
Antall cash på sidelinjen ligger på 126 milliarder dollar (aner ikke hvordan de regner ut dette).
SP500 futures er i skrivende stund over 1% opp. Det indikerer vanligvis at markedet åpner opp noe tilsvarende. Jeg kjøpte noen posisjoner i BEAR SP500 på fredag, og doblet posisjonen min i dag morges, men frykter at det kan bli en smell dersom ikke det kommer noen skikkelig stygge kvartalstall i dag.