Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Teknisk analyse betyr bare at du ser på volum og prisutvikling, ikke salg og kostnadsutvikling, kan være like ikke lineær eller lineær som fundamental analyse. Å lære deg opp i teknisk analyse tror jeg er utenfor hva jeg kommer til å legge min fritid på.

3 Likes

Så ingen rask vurdering og analyse om dagens situasjon sett fra et ikke lineært teknisk utgangspunkt?

Men fraser og metaforer som « Jeg har sett corona bli beskrevet som “the pin that burst the bubble”, det er vel ganske beskrivende» er god analyse og meningsutveksling?

Du får lære oss opp med dine ikke-lineær dype analyser da, jeg har tydeligvis gått glipp av dine dyptgående analyser som du har delt med oss.

4 Likes

Nei, for min del er denne situasjonen veldig ny sett fra et markedsøkonomisk perspektiv. Dessverre

Men vil gjerne ha innspill i hvorfor denne kan sammenlignes med andre perioder.

Er enig i at markedet har vært priset høyt i lengre tid. Så muligheten for en gjeldsboble som følger av dette er en mulighet, men om det tilsvarer den nedgangen fra “det store krakket” ga, er diskutabelt.

Avventer å ser om den greier å bryte over 2890-2900 @S&P500 og evt stabiliserer seg der. Da kan den fint gå mye høyere…

Blir utrolig spennende uke med så mange earnings, makrotall og uttalelse fra FED

4 Likes

Ja, kanskje litt for spennende :sweat_smile:

1 Like

Absolutt litt for nervepirrende. Kan gå begge veier, både for bulls og bears :slight_smile:

1 Like

Jaja, her er alt som den nye normalen. Olja er ned flere prosenter og OSEBX er opp… :roll_eyes:

Ingen Corona løsning i sikte og myndigheter verden rundt tryller frem fantasillioner, det må jo være BULL. Løp og kjøp…

1 Like

Interessant, regner med grafen er YTD? Slik jeg tolker det, er det altså mye rom for økning her.

"Markedet fokuserer mest på 2021-inntjeningen, men når børsen har falt mindre enn 2021-estimatene også, så er det ikke priset inn noe rom for skuffelser, sier Harper.

Pris/bok på 1,43

Strategen forteller at pris/bok på Oslo Børs nå ligger på 1,43, og Harper mener det er en viss risiko for nedskrivninger i tiden fremover.

Han tror mange selskaper venter en stund før de gjør noe, ettersom det er vanskelig å vite hvor langvarig effekt covid-19 får".

Nei, nå er det nok børs for en stund.

Har vært bear siden starten av Corona og oljesmellen. Ettersom børsen for tiden går mot det jeg selv mener er riktig kaster jeg kortene og følger med fra sidelinjen.

Burde kanskje gått bull, men det har jeg ikke nerver til.

2 Likes

Du har ikke vurdert å satse på noen aksjer som sannsynligvis vil gå bra i denne perioden ( f.eks gaming ) og så ha short index som hedge ? Jeg burde jo gjort dette tidligere i år men lett å si nå når man har fasiten

4 Likes

Live stream av trading av sp500:

Hvilken retning velger vi? Trodde det skulle avgjøres i dag, men her tynes den tekniske formasjonen helt ut mot enden ser det ut til. Forslag til videre utvikling videre, basert hva som skjer mot stenging i dag og fra start i morgen.

WTI-oljen stuper ca 30% fra 17-ish til 12-ish, børsene i USA feirer med heftig oppgang.

Noen som kan forklare meg litt hva som skjer? Ingen rullering av månedskontrakt som skal gjennomføres på en stund nå vel?

1 Like

Alt negativt blir ignorert, nå er det kun fokus på åpning og få igangsatt økonomien igjen…

1 Like

USO har begynt rulleringen tidlig denne gang. De rullerer ikke kun til neste måned, men mange måneder fram. Det er med andre ord et stort salgspress på juni kontrakten for øyeblikket fra USO.

Jeg tok en sånn liten bamsemumsbjørn før stenging her. Må nesten tygge litt på den før jeg drar til dyreparken og ser hva jeg finner der :smiley: