Skjær det ut i pap…
Dette argumentet har jeg hørt fra andre også i det siste. Men har noen sett på hva dagratene på tankskip ligger på for tiden?
Type Equinor og andre store aktører har lange kontrakter med skip.
Olje fra feks Johan Sverdrup, Oseberg, Troll går i rørledning til land
Gooood morning bears!
S&P hadde en interessant utvikling i går. Det nærmer seg avgjørelse i alle indekser (se valutatråden for TA på S&P), også vår kjære OBX. Vi strammer skruen for hver dag som går, det positive med det er jo at når vi først bryter så tror jeg det vil utløse ganske mye volum og retningen blir dermed mye tydeligere, uansett hvilken vei det skulle bryte.
Bullcase: midt i bølge 5 av en 5-wave up. Target rundt topp av wedge, eller 722,
overshoot target 0.618 fib og 735. Utløses ved brudd på 688-690.
Bearcase: ascending wedge / bearflag som utløses ved volumbrudd på formasjon ved 673-665.
Good luck!
Hva skal til for at du kryper ut av bjørnehiet og hopper på oksekjøret? OBX opp forbi 690?
Godt spørsmål. Jeg har oppside target på fib.0.618 som best case. For å klare dette må OBX forbi 50 dagers glidende snitt (693ish) og 0.5 fib. (702). Tar vi ut disse to og får en vellykket test / brudd på ca. 735 (0.618 fib), så kaster jeg kortene.
Det er mao. langt opp før jeg endrer mening. Jeg har god tid og tåler å sitte med litt tap til vi snur.
Mye av grunnen er de realøkonomiske utsiktene. Skal ikke skrive en lang avhandling her, men kort fortalt synes jeg børsen er friskt priset ifht. estimater og vekstprognoser de neste 12 månedene.
Jokeren er som alltid sentralbankene. Hvis de begynner med aksjekjøp direkte slik de gjør i Japan er det bare å kaste kortene for godt. Det vil ødelegge markedet med å fjerne nedside risikoen, men det vil også kæppe oppsiden (risiko forutsetter en viss nedside).
OBXen har forøvrig også en OHS på gang som kan trigge en +5% oppgang hvis den blir utløst.
P.S - som alltid er jeg også betrygget av volumutviklingen siden bunnen i Mars.
Galskapen når nye høyder, hver dag…
Der brøyt s&p mostanden, og klarer den en retest av bruddet uten å gå ned går den nok opp opp opp…
Consumer confidende i dag kl 16
GDP Q1 i morgen kl 14.30
Pending home sales i morgen kl 16
Crude oil inventories i morgen kl 16
FED statement og rate decision i morgen kl : 20
Det er en viss logikk her Cagey, man må ikke se vekk fra bullfaktorene.
- Veldig mange er bear, det gjør det enklere å skvise shorts. Som jeg skrev i går nærmer vi oss nivåer som mange tradere følger med på. Ryker disse vil du få ganske mange shorts som ryker på SL.
- Sentralbankene har klart å stimulere markedet med uhorvelig mye penger. Men hvor lenge kan de trykke på knappen før hyperinflasjonen slår til? Jeg tror de vil prøve å unngå det til enhver pris.
- Det er ikke nok smerte i markedet. Først må nok folk bli overbevist om at viruskrisen er over. Når nok folk har gått long (altfor høyt) så kommer bjørnene tilbake.
Kort fortalt, det er ikke nok bjørnemat på bordet enda, men det nærmer seg. Gi det en uke eller to.
Sell in May har aldri vært mer aktuelt. Jeg har heldigvis som nevnt over mage til å sitte med shorten selvom det svir på kort sikt
P.S – OBX tester nå 50 dagers glidende snitt. 722-735 nivået må være perfekt å øke short på.
Da lukkes også gappet som ble laget på vei ned.
Takker for analysen Nocturne, jeg var en hårsbredd fra å stoplosse meg ut ved MA50, kjøpte masse bjørn i morges da jeg trodde den sidslengse rektangeltrenden skulle holde, noe den dessverre ikke gjorde… Snudde nå, så er spørsmålet om vi skal ned og bekrefte støtte der det tidligere var motstand
Nettopp hatt meg en fjelltur og første eg tenker når eg ser på løypegrafen er at eg har gått meg en Head and shoulder. Kanskje på tide med en TA pause
Ikke veldig ulik obx’en?
Alle blir vel bearishe nyheter, også kommer FED og redder stemningen kl. 20 imorgen
S&P 500 i US er dyrere enn gjennomsnittet de siste fem og ti årene.
Dette midt i den verste økonomiske katastrofen siden finanskrisen.
Den eneste logiske grunnen til at det skal videre opp og tilbake til ATH nå er hvis man tror verdensøkonomien bare har blitt satt på pause i 3 måneder, og man kan forsette der man slapp innen sommeren. Jeg tror bildet er mer komplisert enn som så…
Syntes det begynner å smake alt for søtt av OBX nå. Hvor sitter jeg den nye shorten min mon tro
Litt minus på bear traden, men overlever det når hele porteføljen har satt ny ATH i dag
Jada jada, markedet ser lenger frem…
Lurer på om korreksjonen ned begynte i dag. S&P500 lukket glipen og oppgangen ble avvist, også på blant annet DAX og andre europeiske børser. Salgsvolumet er økende og RSI på høyere tidsintervaller snur ned.
Det bør jo komme en test ned igjen snart, men FED møte imorgen så da er vel alt fryd å gammen igjen
Hva er det som styrer sp500 futuren når børsene i statene er stengt?
Ser ut som det er pump når børsene over dammen er stengt og så selloff når de er åpen.