Solgt det meste idag da jeg også tror på ny korreksjon nå.
Hadde jeg fått en krone for hver gang noen hintet til at nedturen begynner nå så hadde jeg ikke trengt å holde på med aksjer
Aha, det er derfor SP 500 kun har steget 20 prosent på litt over 3 ukers tid🤪
Lurer på om du kan være inne på noe, ganske sterk rejection her i beltet nær 0.618 fib.
Som jeg nevnte på mandag har jeg diskutert med en del amerikanere på discord som mener dette nivået er nivået de avventer for å gå long / short. Samme gjeng har nå gått short (om man kan stole på anonyme folk på et chatteforum da )
Trenden er snudd på hourly, må ta ut 2790 for å snu den på 4 hr.
Ville jo ikke vært rart om det snur her, S&P 500-indeksen er nå på vei mot sin beste måned siden 1987 med en oppgang hittil i måneden på 11,4 prosent, ifølge CNBC.
(Edit: jeg ser hva du mener @Spekulars - men jeg tror og håper dette vil utvikle seg til en HS )
Om man legger godviljen til og tenker Stephen Hawking så kan det fort minne om en OHS
Se de siste 4 dagene på SPX. 3 av dem starter med ett større salg. Kanskje litt konspiratorisk eller kanskje ikke…
Spennende hvis du gidder å sjekke mønstre for de siste 30 dagene for å se om du da finner samme mønster.
Blir det ikke litt for opplagt at den skal snu på motstand 2890, og så går alle short.
Gjør seg vel bedre med et falsk gjennombrudd hvor langt flere går long, hvor det så bærer utfor? Og det ville jo være rart om ikke FED sørger for at det lukkes over 2890 i dag gitt alt de har holdt på med de siste ukene?
En annen mulighet selvsagt er at det lukkes under 2890 i dag og mange går i short-posisjon. Og så kommer FED på banen i morgen kveld etter møtet med sterke virkemidler som knekker mange shortere.
Ikke lett å spå, her er det mange muligheter.
Jo, nå trader flesteparten av de jeg chatter med intradag (day-tradere) så jeg stoler ikke veldig mye på informasjonen, men det er bare interessant å observere tekniske signaler - alle sitter jo og ser på de samme nivåene / strekene, så det blir litt selvoppfyllende profeti slik mange sier TA er.
Men; som du sier er FED den store jokeren her. Jeg tror også et scenario hvor vi får en spike opp og over 3000 ville vært ideelt, det ville trigge en rekke SLer for folk som alt er short + mange vil gå long. Hvis vi så får en reversal vil de som gikk long kanskje bare tenke det er en throwback. Slik ville man fange mange flere bulls og bears ville fått større moment når de hiver seg på shorts på vei ned.
Men; vi får bare vente og se hva som skjer. Foreløpig har bulls en vellykket test av bruddet, men nå må de lage en higher high over 2921 - noe som muligens kan bli litt vanskelig på kort sikt?
Ja, det henger jo ikke på greip, massearbeidsløshet og børsene knapt ned i år. Sommeren og høsten er gjerne en dårlig tid å være i aksjemarkedet, tror ikke det blir bedre i år.
Litt morsomt å sjekke sentiment blant tradere også, gå inn på Tradingview og klikk på fanen “ideas”.
Velg så US Indices. Sjekk ratio av folk som sier dette er toppen og “short” kontra de som sier long
Tror som både Nocturne og deg at det i løpet av noen uker/måneder materialiserer seg en ganske betydelig nedtur. Det ville være ganske unikt hvis en verdensomspennende shut down med skyhøy arbeidsledighet skal kunne ristes vekk på børsen i løpet av et par måneder. Det har jeg liten tro på, men holder selvsagt døren på gløtt for at det motsatte kan skje.
Legger ved denne artikkelen fra DN som viser at det kan gå noen måneder fra det første fallet ved en krise, så flere og flere føler seg trygge på å investere i markedet igjen, før det virkelig går nedover:
Jepp, et bearmarked vil aldri bare være rett ned. Derfor man må passe på å ikke gire for mye.
Jeg følger bare chartet - og undervurderte desverre styrken i bevegelsen, samt FED.
Eneste grunn til at jeg har beholdt posisjonen er fordi jeg er overbevist om at vi skal ned igjen.
Jeg har argumentert både fundamentalt og teknisk her for hvorfor, nå ser jeg mest på det tekniske,
det fundamentale er uforandret i stor grad, og vil nok ikke endre seg selvom man åpner opp (tvert i mot, det snakkes jo om en ny bølge med smitte, og potensielt en ny lock-down pga. det).
Rent teknisk ser mitt chart slik ut: brudd ned fra wedge, legg merke til at selv om vi har klatret høyere har trendlinjen vi brøt ned fra fungert som motstand de siste fem handelsdagene.
Target for formasjonen er nær lows fra Mars. Før den tid tror jeg vi må fange flere bulls, så ned til 2700, opp igjen til 2800ish for å danne en HS, og så brudd ned fra denne. Bare synsing selvfølgelig
Støtter ideen om at flere bull må fanges før det virkelig går ned igjen. Skal ikke se bort i fra at SP 500 skal opp til neste motstandsnivå på 3000-tallet før vi får se en betydelig nedtur. Det kan ta uker evt måneder på veien dit. Er temmelig sikker på at vi minimum skal teste forrige bunn, og mest sannsynlig godt under det.
USAs børs stengte ned, blir spennende om det påvirker børsen her i morgen.
Futures ned bare 0,06%
Google som pushet den opp igjenn etter close. Blir spennende hvilken retning det tar i natt, men som nevnt flere ganger her. FED og mange makrotall i morgen er det som vil føre an
Ingen tvil om! Kan være en fake-out vi så i dag. Ser også at de største har falt mye i dag. Overraskende at ikke SP500 har gått mer ned.