Så lenge det er så mye sug inn mot markedet så tør jeg ikke å øke. Virker som det bare er en og annen rød dag innimellom
Ja, forstår bekymringen. Planen min er å gjøre som med Nano, trade med en del og sitte long med en annen del. Jeg har ingen tro på at dette vil vedvare, om så vi går opp mot ATH. Da er det greit å hedge med noen bull posisjoner i tillegg (aka. aksjer man har tro på).
Har kjørt dette i flere av de store posisjonene mine og synes det har funket bra. Det har jo hendt at det hadde vært like greit eller bedre å bare sitte med alt men som amatør kan man ikke treffe på alt. Jeg liker også å holde stressnivået nede
En dyktig amatør har like stor om ikke større sjanse for å lykkes med trading enn profesjonelle da man er langt friere og mer fleksibel i det man gjør.
Enig. Det kommer jo også litt an på conviction. Jeg er som nevnt før ingen permabear og må planlegge for alle scenarioer. Selv om hovedhypotesen er bear, har det f. eks vært smart å ha Nano i portisen som har gått bra i det siste. Det har utlignet fallet i bear posisjonen frem til torsdag.
In other news:
To tanker i hodet på en gang:
Solgte alle mine bears i dag, før open (SPX). Ser ut som at det var riktig avgjørelse. Nå blir det earning plays, før jeg returnerer til den fornuftige siden
Var jo en ganske grei call, vurderte det selv, det pleier sjeldent å falle 3 dager på rad i dette rallyet, men jeg er overrasket over at closen ble så svak. Mesteparten av oppgangen kom den siste timen.
Ser på CNBC. De sa Nasdaq bare er ned - 3% i år. Tygg litt på den. Lock down, 30 mill arbeidsledige i US alene, og en masse, masse tap for bedrifter og en av de store indeksene er ned - 3%. Jeg er skremt.
At NASDAQ er så lite ned er ikke vanskelig å forklare. FAANG selskapene har blitt lite påvirket av pandemien. Noen av dem har faktisk levert veldig gode resultater i denne perioden.
Jepp. Kan jo ikke gå annet enn ned… til slutt. Men ikke like lett å se når… FAANG holder seg oppe, men de vil jo bli berørt de også, hvis det virkelig smeller.
At Apple blir påvirket er det liten tvil om. Men hvor mye blir Google, Facebook og Netflix påvirket? Amazon er også veldig diversifisert og ting som cloud servicen deres blir nødvendigvis ikke så hardt truffet av pandemien?
Det er et godt poeng, men det er flere merkelige ting med rallyet. Det ene er at de store selskapene (især FAANG aksjene) drar indeksen opp alene. Det andre er at det er oppgang på stadig lavere volum. Det tredje er at økonomien er i full meltdown men det males et bilde av at alt ordner seg. Jeg liker det virkelig ikke. Det føles som en ballong som kan sprekke når som helst.
Når det gjelder Netflix vil de nok slite etterhvert som de går tom for nytt innhold. Vet ikke hvor stor backlog de har å ta av, men de får ikke produsert nye ting så lenge viruset herjer. Her vil nok Q3-Q4 bli dårlig, tror jeg.
Alt blir bare spekulasjoner fra min side, og andres også - svaret er vel at ingen vet. Men jeg er enig, hvis ikke ting åpner snart så vil også FAANG aksjene take a hit, de kan jo ikke leve i et vakuum. Tror mye avhenger hvor lenge dette varer. Om alt blir låst ned i et par måneder til så ser vi nok ytterligere fall fra nåværende nivåer også for disse.
Sjekk russel 2000. Inneholder nok endel selskap som nok ville vært på osebx hvis de var i Norge.
Jepp, og Russel har underperformet ifht. DJIA, S&P og Nasdaq. Regner derfor med at OBX bør falle mer enn S&P siden vi har mye smallcaps, oljeservice og offshore.
Futtene vaker såvidt i pluss, får se om de klarer å holde seg slik over natten
Hvor skal vi i dag da @Nocturne? Så for meg i går kanskje noe ned og så opp og teste motstand i underkant av wedgen, men med oljeprisen opp i går kveld ser det dårlig ut.
Berntsen sier vi skal opp en drøy prosent, isåfall hopper vi rett inn i wedgen igjen og gårdagens lille røde kryssing blir en false breakout Hadde jo vært veldig hyggelig for bjørnene om vi ble værende på nedsiden av linja, dvs opp til 690 og avslutte på 695-ish, men det er kanskje å håpe på for mye
Scenario jeg operer med i dag er test av 695-700 rangen. Over 700 og jeg vil begynne å bli nervøs. Maks 703 i denne omgang. Lavere timeframes har rom for oppgang. Tror dette vil føre til en EQ / trekant til i morgen. Klarer ikke å se for meg den skal ta ut 710 sånn på rappen etter gårsdagens fall.
Ingen krise om det går til 710-712 en tur til?
Det hadde for min del vært ideelt om vi gikk en ny tur til taket av wedgen, sånn at jeg får kjøpt en skikkelig stor bamse. Men da må vi nesten opp dit iløpet av bare et par dager. Økt volatilitet nå hadde for min del vært tegn på at noe er i gjære. Ned 3% i går, opp tilsammen 4% i dag og onsdag, ned 5% torsdag og fredag hadde vært nice…