Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Nei, det er ikke krise for formasjonens del… ser taket ved neste treff ligger i området 720+.
Taket i den fallende trendlinjen ligger rundt 707. Jeg tok exit på en liten del av bears som ble kjøpt på torsdag og avventer å fylle på ved rejection rundt 707-710. Tror den kan sette opp et bullflag på 15 min nå. Pullback ned mot 691.

Bruddet på wedgen var jo klar og tydelig i går. Tar det som et første varsel for hva som snart kommer…

1 Like

Ja, bruddet var tydelig, men når vi bouncer rett inn igjen så kan det pr. definisjon kalles en fakeout.
Her er et potensielt scenario - som jeg skrev over så kan det se ut som 15 min bullflag som skal dannes.

Hvis du ser videre på 15 min så brøt vi opp av en bullish wedge og nådde target på open.
Nå vil bulls se continuation. Jeg tenker maks pullback til 691.80. Lavere enn det, og vi kan ikke kalle det bullflag lenger.

Dette bullflagget har potensiale mot 704, men psykologisk tror jeg 700 blank kan være tøff nok å knekke, og kanskje godt nok for en kjapp trade for bulls. SÅ; hvis man antar alt dette skjer og zoomer ut:

Så ser vi det sammenfaller bra med en Daily EQ formasjon. Kursen kan ligge i denne til tors/fre.
Det blir potensielt mest fordelaktig for bears om vi kan få et treff på toppen av den trekanten i morgen (705-707) og fange flere bulls, og så bryte ned av trekanten. Gir da potensiale for fall ned mot 653ish.

4 Likes

For meg ser det ut som om oksene begynner å bli slitne. Tror vi faller gjennom og bekrefter bruddet.

3 Likes

Ser det bullflagget på 15m ja, tør ikke trade på det…

Statistikken for april er vel like rundt hjørnet nå. Ned for hus og dyre villaer, svakt opp for leiligheter? Ref corona-skilsmisser :sweat_smile: Jeg ble umiddelbart bekymret for boligprisene allerede for to måneder siden. Postet vel noen lengre innlegg rundt det her da.

2 Likes

Jeg kjører en intra på det flagget 5x. Liten pott og babysitter den i tilfelle det er fake-news :slight_smile:

Edit: dekket den. Ser veldig fake-news ut. Nei, får sitte på hendene her til noe skjer.

1 Like

Da ble det bullflag-trade på meg også :slight_smile: Skulle egentlig la børsen styre utviklingen og holde meg unna, men denne ble for fristende! Oljen går veldig i dag, så det blir kanskje grønn dag i morgen også. Veldig bear på lang sikt, men veldig bull akkurat nå…

1 Like

3000 next :laughing:

S&P pumpes opp før pmi tall kl 16 :ok_hand:knall og fall eller rakett? To be continued

Regner med det vil fortsette opp uansett tall…

SP500 sett med ewt. Grå boks inneholder alle mulige targets for siste bølgen opp.

4 Likes

Fasit er det jo ikke, men om man tror på elliot teorien så er det noe slik man vil se.

Er uansett ikke et utenkelig scenario. Kanskje opp mot peak fra start mars og deretter ned mot 2850 for å lage en omvendt hode skulder?

Edit. Ser du tok vekk kommentaren @GyldeN så nå gir ikke dette svaret så mye mening.

Jaaa jeg ville ikke fremstå frekk :blush::face_with_hand_over_mouth: Men ja helt klart en mulighet :+1: Blir spennende reaksjon på jobless claims på torsdag. Første 3 gangane reagerte markedet opp. Nå sist reagerte det kraftig ned

Om S&P bryter 2885 ish kommer den vel inn i wegden igjenn, og gir rom for videre oppgang

2 Likes

Det finnes flere ulike scenarier mtp. EW telling. Men hvis vi nå er inne i en 5’er opp, så er jo det store spørsmålet, er det EW1 i større skala, eller er det kun en del av en korrektiv formasjon.

Uansett vil markedet korrigere ned når bølgen opp er unnagjort, men fra hvor og hvor langt vi skal ned gjenstår å se.

1 Like

Dersom dette er A i en større ABC er dette en mulighet:

Det er selvfølgelig mulig at 5’er opp vi nå er i ikke er ferdigstilt og at vi skal et leg til opp før det snur.

Ja, og det synes jeg er litt av problemet med Ewt. Det er så mange måter å regne på det at man ender opp med altfor mange mulige utfall. Det er også derfor jeg aldri bruker det til å trade.

Dersom 5 er inne, så kan det være en liten abc som er nå, men da kan vi ikke gå over 2900 på b. Hvis vi går over der så kan det alternativet utelukkes og man må regne på nytt…

Det finnes bare ett riktig svar :upside_down_face:, men problemet ligger i å identifisere og holde tellingen korrekt.

Ser at jeg tegnet opp feil dersom dette er en stor ABC. Retter opp senere når jeg kommer meg på pcen.

Ja, og det svaret vet man først etter at nivåene er truffet :slight_smile: Ser gjerne en tolkning fra deg hvis du bruker EW til vanlig! Men kanskje dette hører hjemme i teknisk-analyse tråden?

1 Like

Tror de fleste i denne tråden ikke har noe imot litt drøfting av teknisk analyse av indekser :slight_smile:

4 Likes

Har sett så mange varianter av tellingen at det ikke gir meg noe. Alle youtubere som bruker EW operer også med ulik telling (i.e, hvis dette er en 4, så… Hvis ikke så…). Er interessert i å høre din take men som @Hocki sier er min erfaring at EW er noe man ser i hindsight.

1 Like

Det er helt sant :laughing: , men det er de som klarer å bruke det til å analysere utvikling ganske nøyaktig basert på 2-3 mulige utfall med ulik grad av sannsynlighet, men jeg er absolutt ikke der.

Med forbehold om flere mulige feil så har jeg nå rettet opp tellingen fra det mulige utfallet som jeg mente å tegne opp tidligere.

Siden vi har hatt 5 bølger ned, og nå tilsynelatende 5 bølger opp (mest sannsynlig i en korreksjon), så vil det si at vi minimum vil fullføre bølge B med en telling på 5-3-5. Men det godt mulig at vi får en lengre korreksjon det.

3 Likes