Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Det er ingen (nesten ingen? :upside_down_face:) som kan spå fremtiden, derfor må man basere seg på sannsynlighet som ved all annen teknisk analyse. Og gjerne i kombinasjon med andre metoder for å se hva som sammenfaller.

2 Likes

Er helt med på det, poenget mitt er at jeg finner utfallsrommet med EW for stort. Teller man feil et sted får det så mange følgefeil. Ja, man kan diskontere for ulike scenarier, men det finnes enklere måter å gjøre det på (synes jeg).

For all del, hvis man klarer å bruke det til noe fornuftig må man jo bare kjøre på. Jeg sier bare at jeg personlig ikke får så mye ut av det. Har sett flere youtube som f.eks har vært bear som meg, men som har måttet justere tellingen kontinuerlig under oppgangen vi har hatt.

Apropos bear…

Ser ut som du får shortet på 720 likevel @Smaaspareren :see_no_evil:

unnamed

3 Likes
1 Like

image

2 Likes

@Nocturne, ja, det spørs, jeg fikk ikke dekket inn traden min i dag (som bestod i å kaste noen bjørner overbord og vente på lavere inngang). Har fortsatt ganske mye bjørn på lager, og tror jeg blir å holde dem.

Skrev vel for noen dager siden at det eneste som kunne få opp oljeprisen er om Trumpster fyrer i gang tredje verdenskrig, og så er det nettopp det som skjer at han begynner å true Kina.

Nå fortsetter FED å pumpe luft i ballongen også, sannsynligvis vil Trump prøve å stable korthuset fram mot valget, så kan jo børsen kollapse etterpå, det er bare viktig for Trump å finne/dikte opp/lage en årsak og ha noen å skylde på i etterkant.

Tegnet opp to scenarioer her nå, det ene er en hode skulder på 15 min som vi har snakket om tidligere, men med mulighet for at høyre skulder blir litt høyere enn venstre. Den andre muligheten er en leg opp til 720.

Nå er Norwegian bare et av svært mange selskaper som må restrukturere framover, så jeg venter at det blir mange aksjer som begynner å tippe bratt utfor. Da vil det monne litt for indeksen også. Men det kan ta litt tid, og kanskje faller det bare et og et selskap i begynnelsen. Er nok oljeservice som rammes hardest, selv om oljeprisen går opp i dag tror jeg ikke investeringsviljen er spesielt høy noe sted det neste året.

Så vil bankene etterhvert begynne å måtte ta store tap. DnB tok et større tap nå i Q1 enn de gjorde det verste kvartalet under finanskrisen, mon tro hvordan Q2 blir?

Men uansett mine dommedagsprofetier, så går det nok fort opp litt til i morgen. Noe overraskende at børsen ikke gikk mer i dag, lite dravillige okser, men med børsene i USA som dundrer opp i kveld så blir det nok billigere bjørner på oss i morgen vil jeg tro…

3 Likes

Kan se ut som du må vente litt på de billige bjørnene :sweat_smile:

S&P er hvertfall en del ned nå, tagget fib retrace 61,8% fra forrige top og prisnivået samsvarer ganske perfekt med venstre skulder i HS formasjonen det har blitt snakket om her inne.

1 Like

Ja, la også merke til det, men finner ingen news. Er det bare teknisk? Indeksen er fremdeles i pluss, men droppet er markant! Kanskje bjørnene overrasker likevel? Dette markedet slutter aldri å forundre. Jeg blir gal. Verste berg og dalbanen jeg har vært med på :joy:

1 Like

Bankene er vel endel mer solide nå enn i 2008 pga krav . Dnb er allerede priset som om de skal tjene 25% mindre de neste 20 årene enn man trodde for et par måneder siden.

1 Like

Så noe om at airbnb skulle si opp (1900?) ansatte elns. men har ikke sett noe annet en det.

Voldsomt spennende tider vi lever i :sweat_smile:
Skulle vel kanskje prioritert eksamenforberedelser men med S&P live i bakgrunn er det lett å bli distrahert for tiden

3 Likes

Hahahah

image

3 Likes

“Det snur snart”
408ppt

2 Likes

Når jeg skrev liten abc fra din nr 5, så tenkte jeg slik. I såfall bør den ikke over dagens high på rett under 2900.

Har du sett på muligheten for at bølgen ned til 2100 var en C?

1 Like

Dette skjedde i dag ved close

2 Likes

@Thefunkybunch så litt nærmere på chartet og så at fallet kom siste del av dagen, samme som i går, med motsatt fortegn. Skal ikke bli konspiratorisk her, men kan tenkes noen tegner de signalene de vil? :thinking:

Ble uansett en perfekt rejection fra en dobbel-topp på fib. 0.618. Gravestone doji som @GyldeN påpeker også. Får vi follow-through i morgen eller torsdag så er bearish reversal complete. Synes også det ligner en stor HS som du sier, men jeg vil si vi er i hodet, ikke venstre skulder. Kan poste chart i morgen.

Dette blir mer og mer spennende. En ting er sikkert, noen kommer til å bli rekt. Blir det bulls eller bears? Stay tuned :face_with_hand_over_mouth:

3 Likes

Synes jeg ser overskriften på e24 i morgen:

Spår børsen opp i intervallet 1-1,9, oljeprisen og USA trekker opp. Blandet på asia børsene…

Lett jobb det der :slight_smile:

3 Likes

Potensiell high? 15 $ i slutten av mai?

1 Like

Synes også det ligner en stor HS som du sier, men jeg vil si vi er i hodet, ikke venstre skulder.
Kan poste chart i morgen.

Den er langt fra perfekt. Jeg er ikke sikker. Synes egentlig mest det ser sidelengs ut på kort sikt.

S&P i en liknende set up. Spørsmålet er om det blir for obvious.

Slik som denne wedgen vi har fulgt lenge, den har ikke fått volumreaksjon ned på brudd,
så formasjonen er egentlig ikke så viktig lenger, med mindre det ikke kommer en voldsom reaksjon innen i morgen. Ser derfor etter set ups på lavere timeframes. Kan fort gå sidelengs en stund :rage:

3 Likes

Ser sidelengs ut for meg og, nøkkelen ligger i å slå ut 750-752 på OSEBX, da får vi tegnet ferdig skulderen. Det skjer i morgen eller fredag, ifølge min dårlige strektegning som jeg tegnet for en uke siden :joy:

I mellomtiden fortsetter jeg å se gjærtegnene på Snapchat. I serien "minner fra et år tilbake*, så befant jeg meg for akkurat et år siden i Rocky Mountains i Colorado, der jeg skulle finne en fin spot for å fotografere blåtimen.

På Snapchat var derimot fokus på alle de hysterisk morsomme varselskiltene, du vet du er i USA når det står skilt for hver tredje meter om ting du må passe deg for. Lagde en serie videosnutter med haugevis av varselskilt før jeg kom fram til destinasjonen. Gjett hvor jeg endte opp?

Veldig treffende for det samme terrenget vi befinner oss i om dagen. Alle varselskiltene er der, og hvor ender vi opp til slutt? På tynn is i Bear Lake, selvfølgelig :bear: Med en bjørn i hælene!

4 Likes

Hyggelig for Stordalen, ikke så hyggelig for forsikringsselskapet. Tenker det blir tunge måneder både for bank og forsikring.

1 Like