Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Fed kan ikke redde hele verdensøkonomien. “Ease the pain” ja- men den negative spiralen er i gang: Økende ledighet, minkende forbruk, lavere produksjon, osv…

Olja og børsen har toppa ut for denne gang, nå starter utforbakken…

Hadde ikke forventet så mye bearpower mot slutten av dagen. Herlig.
Jeg tegnet flagget som en trekant, men same bearshit :sweat_smile:

(Opptrend / wedge er definitivt brutt)

2 Likes

Får gå litt bear også da :slight_smile:

Nu snakker vi! :money_mouth_face:

2 Likes

Brutalt!

2 Likes

Satt å på 750 osebx + lang trendlinje som sikkert flere så på, mangler bare dårlige oljelager tall nå :man_shrugging:

1 Like

Og spennende equinortall imårra. Spennende hver dag dette🐻

1 Like

Disse?

image

1 Like

Jupp, så jo positivt ut da iforhold til forventing.
image

Det er nok artikkelen om Equinor i DN i dag som har trigget nedsalg der. Når de har klart å rote bort 200 milliarder med oljeprisen på 100 dollar ser det dårlig ut for framtida med 30 dollar fatet… :see_no_evil:

1 Like

@Nocturne Har du Bear- Rapport for i morgen? “Hva som rører seg i markedet?”
Jeg skulle egentlig selge shorten min i dag men orker ikke gjøre det når oljen er på vei ned igjen og USA åpnet dårlig. Ser ut som at det er begynt å blinke grønnt der borte nå, dog!

1 Like

Hvis vi skal veldig mye lengre opp så er nok det der en mulighet ja, men hvis dette er en zigzag (5-3-5), hvor de første 5 nå står som du har satt det opp fra 2100-2900, så tror jeg den vil gå lengre ned før vi starter siste 5 opp. Jeg tror det blir litt mer komplisert enn en enkel zigzag.

Nei det har jeg ikke. Skal sette meg ned i kveld og se litt nærmere på det.

Ser DX (Dollar index) er på vei oppover, godt tegn for bjørner :smile:

1 Like

Har vært kjent lenge at de har tap mye i utlandet.

Denne formasjonen liker vi: xact bear. Potensiale til 60?

3 Likes

Nå har ikke jeg så god oversikt i hva som rører seg av krefter i oljeverden (Litt av grunnen til at jeg holder meg unna obx derivater).
Men hvis jeg har forstått dette rett så er det jo et spørsmål om supply/demand og demand er ned ganske mye pga. corona.

Dette med lave inventories av olje er jo dermed bra for oljeprisen? Men hvordan telles egentlig inventory? Snakker vi statseid olje eller er dette en sum av oljelagere hos div bedrifter i USA?

Og var det ikke snakk om at det var en opphoping av oljetankere som ikke fikk lov til å offloade oljen sin tidligere i uka? Bidrar ikke dette til falske tall mtp. lagring?

Hilsen en som prøver å forstå :sweat_smile:

1 Like

Er ingen som forstår olje, derfor analytikerne jobber i avisen og ikke trader olje selv :smiley:
Er selv for dum til å forstå/forklare hva som skjer kortsiktig, så jeg ser lengre fram i løypa når jeg vurderer selskap. Ser at Chevron og Exxon i usa reagerte ned på nyhetene, så antar det var dårligere enn forventet.

Men ta deg en gåtur og lytt til linkene under :slight_smile:

Denne podcasten fra 30Mars kan forklare litt hva som skjedde.

Part 2 vil fortelle om hva som skjer going forward.

2 Likes

Nice, takk for svar :grin:

Nå kom nedturen også i tank, akkurat som jeg skrev om tidligere. Blir ikke bruk for tankerne nå som oljelagrene er så og si fulle. Kjekt å ha en VLCC for å lagre olje til neste år sikkert, men absolutt ikke til 250 000 dollar dagen.

1 Like