Slik har tankmarkedet alltid vært, så dette kommer ikke som en stor overraskelse. Det har også blitt nevnt flere ganger her inne
Bearchartet er interessant, jeg har en litt annen formasjon på den, får litt flere toucher på trendlinjen med følgende formasjon (som også er bullish selvfølgelig). Legg merke til to gaps i chartet som nå er tettet.
Legger også merke til at vi tok i mot på 200 dagers glidende snitt, og at 50 dagers er neste motstand. Volumet var også på vei opp igjen, men har avtatt de siste to dagene.
Håper de neste to løfter den videre
Noen som tenker på gull i portefølgen nå? Med den enorme utvanninga av dollaren, tror jeg gullet nå står foran et gedigent løft framover. Tenker at konsolidering snart er over, og at vi får et brudd opp mot 1800? Ser flere som opererer med kursmål på 4500 på 2-3 års sikt.
Helt klart, jeg har mye gull og sølv eksponering nå
Rooaaarrrr
Tror du ikke gullet vil følge markedet ned som det gjorde i mars? (Hvis vi får en nedtur såklart )
Jeg tror en kombinasjon av gull og bear kan være lurt
En risiko for det. I starten av nedturen gikk gullet opp, så ble det vel mange med behov for å få noen likvider til å fylle posisjoner med. Gullet kan jo svinge mye på kort tid, høy risiko. Hovedtrenden er definitivt opp. MEN man må ha mulighet for å sitte gjennom en nedtur også.
I et lengre perspektiv, kan vel formasjonen her fort bli en gedigen “cup with a handle”. Da snakker vi russiske prosenter.
Hva er en praktisk måte å investere i gull uten å måtte investere i gullgraverselskaper eller ha en gullbarre i bankboks?
ETF tenker jeg.
Et godt poeng! Har bare sett litt på Nordnet sine eft-er i gull. Stein-dyre, de tar noe voldsomt med provisjon. Umulig å sitte med disse over noe tid, da skal man ha flaks på timing. Andre som har noen erfaringer?
Fra E24 @cagey2
Slik endte det på Wall Street:
*S&P 500 ned 0,7 prosent
*Dow Jones ned 0,9 prosent
*Nasdaq opp 0,51 prosent
En rekke land, inkludert Italia og noen amerikanske stater, har lettet på enkelte restriksjoner denne uken. Dette medfører økt risiko for en ny smittebølge og mange analytikere advarer om at «rallyet» som har vært på de globale børsene kan bli testet.
Før børsåpning kom også antallet sysselsatte i den private sektoren i USA, som falt med 20,2 millioner i april, ifølge en undersøkelse foretatt av ADP Employer Services.
April-fallet er det verste i historien, skriver CNBC.
Legger også merke til at oljeprisen er ned en god del, fortsetter det slik i morgen er det duket for bjørnemat @Gostemning
Breaking news?
Dette blir spennende!
Er dette tall som skal publiseres i dag?
Ja, er vel hver torsdag dette
Kjører en intra-bear med litt ekstra giring. Potensielt ligger vi i en bullish wedge nå.
I tilfelle kan den få en touch til ned mot trendlinjen.
Chart: https://www.tradingview.com/x/pRPdjgNs/
S&P Futures i en trekant. Kan bli avgjort i dag eller i morgen.
Vet ikke helt jeg. Hode-balle, jeg mener hode-skulder formasjonen som vi har snakket om i over en uke, ser ut til å være ferdig tegnet. Ihvertfall om det går enda litt mer ned nå.
Tre alternativer:
-
Potensialet til formasjonen “utløses”, eller, hva skal jeg si
-
Kan hende vi får en test av undersiden av wedgen også?
-
Det skjer nada. Sidelengs. Venter på random twittermelding på Trump før det går enten mye opp eller mye ned.
Intradag: Jeg ser en bearish wedge her.