Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

3 Likes

Solgte meg ut og sikret gevinst.
Venter litt på oljen før inn igjen :grin:

Virker ikke som noe biter på, det skal bare en vei…

Hva med å se det så enkelt som at oljeprisen stiger fordi man begynner å øyne underskudd innen få måneder. Det betyr igjen at de tror verdensmarkedene vil bedre seg og vil ha behov for mer olje, land åpner opp mer og mer, veksten bedres i samme takt? Eneste som kan stikke kjepper i hjula nå er en forverring av korona og ny runde med restriksjoner og nedstengning?

2 Likes

Må vente til høsten for det. Om det ikke skulle komme kur/vaksine innen da

Ikke lett å være bjørn nå som alt åpner igjen…

1 Like

Har ikke vært lett å være bjørn i dette markedet i det hele tatt :sweat_smile:

1 Like

Siste krampetrekning nå for oksene. De siste skal lures inn i bobla.

Gullet bryter opp:

3 Likes

Vet ikke jeg. Sitter enda med endel bjørner men vurderer å ta tapet her. S&P kan lett bryte over 3k og da tror jeg det blir en shortskvis :disappointed_relieved:

Nå er det ikke så lenge igjen før det går nedover igjen :wink: Sikkert tegn når selv standhaftige bear-folk som du og småspareren begynner å bli trøtte av oppover-rally.

6 Likes

Hehe, ja, skulle ikke forundre meg :sweat_smile:

Ser bare ikke hva som må til når 33 millioner arbeidsledige amerikanere ikke er nok…

1 Like

Jøss, han her er virkelig en dyktig analytiker…

2 Likes

Det kommer, det kommer. Må bare gjenta meg selv, det tar ofte tid fra det første brutale fallet til det virkelige fallet kommer. Se tidligere kriser, ofte 4-8 måneder. Alt det fundamentale tilsier brutalt fall.

@rayman har du lest rapporten hans, eller dømmer du ut ifra hva som står i media?

Akkurat her dømmer jeg utifra overskriften, for det sier seg selv at Equinor kommer til å tape mye i Q2. Samme med andre selskaper…

Noe mer du lurte på?

Nå har jeg ikke peiling på hvem han analytikeren er, men media kan jo få en hver person til å fremstå som en tulling med måten de formulerer artiklene sine på.

https://www.cnbc.com/2020/05/07/coronavirus-european-airlines-drop-2020-earnings-guidance.html

Hva annet vil ta år å hente seg inn? :roll_eyes:

Ingenting, det ser du jo på børsen…

Tror tiden for billige flyreiser er over :confused:

Men renten ? :slight_smile: