Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Det er et vettugt argument, men hittil utspiller ikke det seg. Mulig det kommer mer og mer ja

Kan du si litt mer om dette? Til nå har man bare gått på bakrommet, satt på pengeprinteren, ført det opp som gjeld og brukt $$ som fulle sjømenn.

Jeg tror ikke du bør svinge så mye. Markedet er slik, akkurat nå, litt ubestemmelig. Man må ha tålmodighet, og is i magen. Ikke minst, conviction. Som @holmes sier, forventer også en lower high her.

Sjekk forøvrig 4hr chart og sett på 50 EMA. Den har enda ikke brutt over dette snittet. Massiv motstand. Bryter den tipper jeg det skal høyere, inntil videre ser det greit ut for bears.

1 Like

Håper de fleste reflekterer mer over investeringene sine enn å søke bekreftelse på det de allerede mener.

Tror flere må slutte å ta ting personlig. Aksjer og investeringer er ikke som å holde med en fotballklubb.

10 Likes

Fasiten !

edit !!

tenor

6 Likes

Flesteparten i denne tråden er like ensporet og all in bear som de mest evangeliske pcibbullsene er all in long i småprattråden der. Best risk/gain ligger nok et sted i mellom.

7 Likes

Flere av oss i tråden som solgte med gevinst i bear i går :wink: de fleste her vet at ting går ikke bare opp eller ned, og posisjonerer seg forhåpentligvis der etter. Det er tross alt en BEAR tråd… og den generelle enigheten her er at på SIKT skal markedet lenger ned. Ikke nødvendigvis i dag eller i neste uke…

4 Likes

Det tror jeg du har rett i. Jeg har sittet long i diverse aksjer de siste 5-6 ukene, og er opp ca 30% på den porteføljen, men i dag solgte jeg alt. Nå har jeg en liten bear-posisjon og noen opsjoner (både puts og calls) med utløp i juni, tenker å sitte slik inntil jeg får noen overbevisende signaler på hvilken vei vi skal.

2 Likes

Prove my point. Personlig gevinst, personlig.

Etterfulgt av «morsomme» klisjeer og ekko.

Jeg foreslår at dere oppretter “Den store bull tråden” Så kan vi komme inn med jevne mellomrom når børsen er nede for å fortelle dere hvor dumt det er å være permabull :crazy_face:

6 Likes

Prove my point two.

Det generelle problemet på forum er jo at det, uansett tema/aksje, i hovedsak er folk som er enige om retning som diskuterer og gir hverandre bekreftelse.
Er jo ingen begrensning på hvor mange ganger en aksjonær gidder å fortelle hvor fortreffelig selskapet er mens en som er lunken til selskapet gidder sjelden å gjenta det alt for ofte. Så man må virkelig ha filter som siler facts fra tro, håp og følelser for å få noe vettugt fra slike forum :slight_smile:

2 Likes

Og hva er agendaen din i denne tråden? Frelse folk til å bli bull? Hva er det du ser som vi ikke ser mtp at markedet skal gjøre det bra fremover? la oss si neste 6 mnd?

Hvor mye og lenge kan FED fortsette pengepressa?
Hva skjer om land må holde nedstengt igjenn, om ikke helt, men f.eks delvis?
Hva skjer når Q2 tallene kommer hvor veldig mange av de store har sett bort i fra å gi ut spådommer om inntjenigene? (f.eks apple)
Hva skjer om det blir mer klinsj mellom usa og kina?
Hvor mange av de 36 mill (hittil) i usa får tilbake jobben sin igjen?
FED sier at GDP for Q2 blir - 30% og hørte du talen til powell i går? Aldri hørte han så negativ…
Jeg kan fortsette i timesvis for å argumentere for hvorfor markedet skal lenger ned

Hvorfor skal markedet gå bra de neste månedene?

5 Likes

Problemet blir om det blir for ensformig om lite likvide papirer og posisjoner, som noen av disse produktene fra forskjellige sider har en tendens til å være, da blir det i større grad selvoppfyllende er min frykt.

Min agenda er å motarbeide gjentagende argumenter. Et godt forum trenger motargumenter.

Å du er uenig i hvilke argumenter?

Det er helt greit å komme med argumenter på hvorfor bjørnene her inne tar feil…

Ser du er skeptisk til at vi muligens er i bear marked/boble? Du kan jo istedet komme med argumenter på for hvorfor vi tar feil?

3 Likes

Nå synes jeg du har en veldig lineær tankegang igjen. Økonomien ned, og aksjer ned liksom? Sånn 1:1?

5 Likes

Hvor lenge får de lov å holde på med dette?

2 Likes

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-15/fed-warns-of-significant-hit-to-asset-prices-if-pandemic-grows?srnd=premium-europe

@holmes

Helt vannvittig…

2 Likes
1 Like